PNVA: 3 nægter at hjælpe med iPhone 4S

#1| 0

Først en lille udredning:

Min kæreste har for nylig købt en iPhone 4s via 3.

I weekenden holder mikrofonen periodevist op med at fungere.
Mandag tropper hun op i en butik, i håb om at de kan hjælpe. Hun bliver så henvist til butikken på strøget, da det er dem der står for reperationer.

Da hun så kommer ned i butikken, virker mikrofonen igen, og hun bliver spist af med en forklaring om, at det var grundet manglende software-opdatering.
De opdaterer den i butikken, og hun går glad videre.
MEN få timer senere er den gal igen.

Igår har hun fødselsdag, så hun har ikke tid til at komme i en butik i løbet af dagen. Men samtidig sker uheldet, at hendes telefon får et stød, og der kommer en revne i glasset på forsiden.

Da hun så idag igen henvender sig, med samme problem i butikken, afviser de at hjælpe, da skærmen er flækket, og de derfor ikke vil reparere den.

Men problemet var der jo før, hvilket hele to af 3's medarbejdere kan bevidne. Ellers havde de jo ikke hjulpet hende i første omgang.

Hvor står hun, i forhold til at få hjælp fra 3?

Er lidt op i det røde, for hvis hun ikke havde lavet en revne i skærmen igår, og mikrofonproblemet havde været der, da hun var i butikken i mandags, havde de jo taget imod den der, og hun havde formentligt fået en ny telefon.

Er det hele bare sort uheld, eller burde det være muligt at kræve reperation, da problemet tydeligvis var der FØR skærmen smadrede.

Håber der er et par kloge hoveder derude!

Al hjælp modtages med kyshånd!

Redigeret af Windfeld d. 23-05-2012 14:25
23-05-2012 19:40 #2| 0

Får lige et bump, da jeg gerne vil samle lidt info, før jeg går videre med sagen i morgen.

23-05-2012 19:46 #3| 1

Der er ikke så meget at gøre mht skærmen, da det er en selvforskyldt fejl.
Mht den periodiske fejl, så er de forpligtet til at afhjælpe problemet, men det er vel lidt ligegyldigt, nu hvor skærmen er revnet...

23-05-2012 20:42 #4| 0

Satme uheldigt det der !?
Hiv fat i de 2 første medarbejdere og få dem på en eller anden måde til at afgive en form for 'tilståelse' omkring mic. Fortæl dem revnen kan du leve med evt få det fixet sort

Ved ikke helt hvordan du står juridisk, hvorfor jeg tror en 'tilståelse' er meget mere behjælpeligt juridisk set?
My2cents

23-05-2012 20:47 #5| 0

Arbejder selv i et teleselskab, så har oplevet det samme før.

I skulle selvfølgelig havde haft sendt den til reparation, da den gik i stykker første gang. Det havde højst sandsynligt været under garantien, og i havde fået en ny. Nu er den dog ødelagt, og det var selvforskyldt, så den kan ikke laves på garantien. Om så hele softwaren er smadret, laver de den ikke, hvis den har flækket skærmen. Prøv dog at skrive til deres klageafdeling, for det lyder godt nok usandsynligt, at en opdatering skulle afhjælpe problemet.

Redigeret af MrKjaer d. 23-05-2012 20:47
23-05-2012 22:31 #6| 0

Tak.
Har aftalt med 3, at jeg skal sende dem en mail med et billede af flængen, og handlingsforløbet.
Så vil de se, hvad de kan gøre.

Men hvad jeg hører ude i byen, så skal vi ikke sætte forventningerne for højt..

23-05-2012 22:37 #7| 0

Det eneste du kan gøre er at skifte skærmen selv via ebay.co.uk eller via iphonedokteren.dk også derefter sende ind til rep via 3

Du for aldrig en butik eller tekniker til at kigge på noget med garantien når den har en flækket skærm...

23-05-2012 23:07 #8| 0

Men ryger garantien ikke, når man selv/andre skifter skærmen?

23-05-2012 23:25 #9| 0

Jo

23-05-2012 23:29 #10| 0

så videre reperation, er for egen regning?

23-05-2012 23:43 #11| 0

Jeg ville prøve at få fat i en højere oppe hos 3 og forklare dig også omkring merarbejderne i den første 3 butik.. Men det er højst sandsynligt et longshot.

Lorte situation

24-05-2012 00:28 #12| 0

What?

En fejl der ikke er behæftet med en anden fejl, gør ikke at garantien ryger for den første fejl!

Ligesom hvis fugtindikatorerne aktiveres, fritager det ikke garantiforpligtigelser på fejl der intet har med fugt at gøre..

Hvis jeg højttalerne på mit tv ikke virker og jeg selv smadrer en hammer igennem skærmen så den knuses til ukendelighed - og det ingen effekt på højttalerne har, dækker evt. garantiforpligtigelser stadig på højttalerne!

24-05-2012 00:57 #13| 0

Selvom du måske har to medarbejdere hos 3 der kan påstå noget andet, så er det jo logisk nok at Telecare og Apples service værksteder ikke kan vurdere om fejlen er sket før eller efter den visuelle skade er opstået.

Så ja, det er bare sort uheld desværre.

24-05-2012 01:54 #14| 0

I teorien skal 3 stadig reparere mikrofonen som er defekt. Defekten er opdaget før skærmen blev beskadiget, der er reklameret herfor og sælgeren har prøvet at afhjælpe manglen. Afhjælpning har ikke virket og skaden på skærmen har intet med mikrofonen at gøre.

Problemet er bare beviset. Mikrofonen virkede jo da i gik ud af butikken. Så medarbejderne vil selvfølgelig sige dette, hvilket jo er sandt nok. Godt nok har sælgeren bevisbyrden i de første 6 måneder for at manglen ikke var tilstede ved købets indgåelse efter Købelovens § 77a, stk. 3. Men med skaden på skærmen vil de jo helt sikkert påstå at mikrofonen døde på det tidspunkt. Så i realitet kan i kræve at de tager telefonen ind til undersøgelse, men chancen for at det skulle hjælpe noget er nok desværre minimal. Samtidig kan i risikere at skulle betale for undersøgelsen.

Medmindre det på en eller anden magisk vis kan bevises at mikrofonen var død inden ser det sort ud. Kan ikke lige se hvordan den skal grejes. Man kan altid prøve forbrugerklagenævnet. Det koster 160 kr. og tager en hulens lang tid og det er ikke sikkert det fører til noget som helst.

Redigeret af Heinzekj d. 24-05-2012 11:34
14-07-2012 00:58 #15| 0

Faldt lige over denne artikel.
Kan det vurderes at rykke på mine muligheder?

ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1791927.ece

14-07-2012 01:40 #16| 0

Jeg er ikke helt sikker på, om det stadig er en mulighed. Men tidligere var der en mobil reperatør på hovedbanen, som bare skulle have mobil og abonnements informationer (altså de officielle papirer man får ved købet af telefonen - kan ikke huske hvem der er ansvarlig for rep).
Så repererede de telefonen samme dag, og sørgede for, at regningen fandt sin rette ejer ud fra de officielle oplysninger. Og man skulle ikke gøre andet, end at aflevere telefonen (og have de officielle papirer med) og hente den igen senere.

14-07-2012 02:00 #17| 0

3 er og bliver et fusker firma!! aldrig aldrig de svindler mere husk det !

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar