Hej,
Har over længere tid haft problemer med at mit internet disconnecter i perioder.
Jeg kan se på ADSL routeren at den disconnecter fra centralen, så går der lige 30 sek. og så er den på igen, hvorefter der igen går 30 sek. og så disconnecter den igen og sådan kan det køre i ring over længere tid.
Har haft supporten til at fejlsøge og ovenikøbet fået ny router, men det er samme problem.
Har efter længere tids fejlsøgning fundet ud af at problemet starter, når jeg tænder mit TV i stuen - det kører uden problemer når det er slukket. Jeg er ret overbevist om at det er nogle af kablerne, der ligger og støjer og derved får forbindelsen til at ryge. Kablet jeg bruger fra tlf. stikket til ADSL routeren er ca. 12 meter langt, og det er et jeg selv har samlet. Har fået supporten til at måle støjniveau på kablet, og det ser fint ud så længe TV'et er slukket (har ikke fået det målt med det tændt).
Det pudsige er at kablet over flere omgange ligger klods op af andre kabler (antenne, HDMI, og strøm), men jeg kan sagtens have TV'et og andre ting kørende i computerværelset uden problemer, men ligeså snart det er tændt i stuen starter problemerne.
Vil derfor høre om der er nogen der ved om der er typer af kabler, der støjer mere end andre, og/eller hvad man kan gøre for effektivt at skærme ADSLkablet for støj?
PNVA: Nettet ryger når TV'et tændes
Det lyder helt sindsygt, med mindre du bor så langt uden for lov og ret, at man ikke kan forvente noget som helst.
Jeg har ikke set problemer omkring støjende kabler, siden jeg var med i opstarten på et produktionsanlæg til 75 mill for et par år siden. Her talte vi om rimelig følsomt udstyr.
Støjende kabler burde sgu ikke være et problem idag, med mindre man bor så langt ude at kablerne stadig er isoleret med pap.
Edit: Altså, kommunikationskablerne i jorden.
@LoneRangeR
Du må tænke på at et telefonkabel ikke er særlig godt isoleret + at mængden af kobber er begrænset.
Det er selve kablet der går fra mit telefonstik til min ADSL router der er problemet - altså, det kører fint når TV'et er slukket.
@ekstyr
Nej, men kablet kører bl.a. i en kabelskinne sammen med et par andre kabler, men her er der ikke noget problem - problemet er der hvor kablet ligger løst og kører ved siden af strøm og antenne under gulvet.
@Klaphat
Cybercity 20MB/1MB
Har fået dem til at sætte den ned til 16.1, da de alligevel ikke kunne trække mere end ca. 17 igennem som max.
Har du prøvet at måle din hastighed?
hastighedstest.tdc.dk/?csref=_tdcforside_genveje_hastighedstest
Jeg tror ikke på at det ligger i de kabler du omtaler. Noget trådløst der kunne have indflydelse?
@LoneRagneR
Har været igennem stort set alt - har sågar udskiftet router og alle tilhørende kabler.
Jeg ved med sikkerhed at problemet opstår når jeg tænder TV'et i stuen - og at det er selve routeren der disconnecter fra DSLAM'en, så det kan ikke være andet end et støjproblem.
sæt en router der hvor telefonledningen kommer ind i huset.
Så kan du derfra køre Wireless/wired efter ønske.
@c_hope
Har jeg tænkt på, men det er desværre ikke muligt af flere grunde.
fortæl fortæl....
Puha, det er længere historie, men here goes...
- Jeg har en ADSL router og en LAN WiFi router, som forbindes med et LAN kabel.
- Stiller jeg ADSL routeren ovre ved telefonstikket (og lader LAN routeren stå) er jeg nødt til enten at trække et LAN kabel gennem kabelkanalen hvor telefonkablet p.t. kører og det er der ikke plads til, da LAN kablet er en del tykkere.
- Stiller jeg BÅDE ADSL- og LAN routeren ovre ved telefonstikket, kan WiFi signalet ikke nå rundt i hele huset.
Derudover har jeg en NAS som skal kables direkte til WiFi routeren, da den ikke har WiFi indbygget.