PNVA: Social Media informationer

#1| 0

Hej PN.

Jeg er igang med at skrive en BA omkring sociale medier og deres betydning for små virksomheder. Jeg søger i forbindelse med dette sites som beskriver hvilke social media der "rør" sig for tiden. Hvis folkens ellers har nogle gode ideer til sites med information omkring emnet så hit me =)


På forhånd tak,



Lyager

15-05-2014 12:43 #2| 0

Det der Facebook kan betyde sindssygt meget for små virksomheder, hvis en eller anden, med mange tåbelige veninder, ser ser gal på virksomheden.
Så sent som i går var en lille blomsterbutik på forsiden af eb.dk da en af ovenstående aber følte sig forkert behandlet.

15-05-2014 12:44 #3| 0

Hey Lyager smid en pb jeg arbejder med det.

15-05-2014 12:54 #4| 0
OP
Burnz skrev:
Hey Lyager smid en pb jeg arbejder med det.


Jeg kan åbenbart ikke skrive en PB. Det har jeg ikke kunne i lang tid og PN har ikke kunne hjælpe.

Kan du skrive til mig på facebook istedet? Christian Lyager Rasmussen



Lyager
15-05-2014 12:58 #5| 7
clrawe skrev:
Det der Facebook kan betyde sindssygt meget for små virksomheder, hvis en eller anden, med mange tåbelige veninder, ser ser gal på virksomheden.
Så sent som i går var en lille blomsterbutik på forsiden af eb.dk da en af ovenstående aber følte sig forkert behandlet.


Jeg elsker trolls som dig, der ingen forståelse for ageren på sociale medier har !
15-05-2014 13:00 #6| 0
OP
Jones skrev:
clrawe skrev:
Det der Facebook kan betyde sindssygt meget for små virksomheder, hvis en eller anden, med mange tåbelige veninder, ser ser gal på virksomheden.
Så sent som i går var en lille blomsterbutik på forsiden af eb.dk da en af ovenstående aber følte sig forkert behandlet.


Jeg elsker trolls som dig, der ingen forståelse for ageren på sociale medier har !


15-05-2014 13:30 #7| 0

Jeg skrev semester projekt om rekruttering sidste år, hvor vi brugte en case fra Manpower der beskrev hvilke medier der var brugt mest til rekruttering. Casen beskrev også i hvilken grad rekruttering skete i forskellige sektorer - Nord Amerika, Europa og Asien f.eks. Sig til hvis det evt kunne have interesse - vi fik 12 for det.

15-05-2014 13:32 #8| 0
OP
Guldmageren skrev:
Jeg skrev semester projekt om rekruttering sidste år, hvor vi brugte en case fra Manpower der beskrev hvilke medier der var brugt mest til rekruttering. Casen beskrev også i hvilken grad rekruttering skete i forskellige sektorer - Nord Amerika, Europa og Asien f.eks. Sig til hvis det evt kunne have interesse - vi fik 12 for det.


Det har det bestemt! Jeg kan som sagt ikke modtage eller skrive PB men kan du adde mig på facebook så jeg kan få den via en email adresse?


Lyager
15-05-2014 13:35 #9| 0

Har tilføjet dig.

15-05-2014 13:35 #10| 0

Jeg er igang med et projekt om politikere på de sociale medier. Det er navnlig teori om Web 2.0, der kan virke gavnligt i forhold til selve platformens mulighedsbetingelser. Andrew Chadwick og Tim O'Reilly kommer godt omkring det her Web 2.0.

15-05-2014 13:40 #11| 0

Jeg har tre studiekanmerater, der har startet en virksomhed, hvor de hjælper mindre virksomheder med udbytte sociale medier optimalt - kan måske sætte dig i forbindelse med dem, hvis det kunne have interesse?

15-05-2014 13:48 #12| 0
OP
mortenkk skrev:
Jeg har tre studiekanmerater, der har startet en virksomhed, hvor de hjælper mindre virksomheder med udbytte sociale medier optimalt - kan måske sætte dig i forbindelse med dem, hvis det kunne have interesse?


Ja, det lyder også super spændende og relevant! Kan du eventuelt få en af dem til at adde mig på facebook? (hvis de har lyst til at hjælpe)



Lyager
15-05-2014 13:51 #13| 0
OP
Guldmageren skrev:
Har tilføjet dig.


Perfekt =)

Tak


Lyager
15-05-2014 13:52 #14| 0

Jeg prøver lige at høre dem over weekenden og en eller flere af dem ville sætte en lille smule tid af til at snakke med dig - og så kan de lige adde dig, hvis det er ;)

15-05-2014 13:54 #15| 0
OP
mortenkk skrev:
Jeg prøver lige at høre dem over weekenden og en eller flere af dem ville sætte en lille smule tid af til at snakke med dig - og så kan de lige adde dig, hvis det er ;)


Lyder godt! Tak!



Lyager
15-05-2014 17:33 #16| 0

Lige angående den sag med blomster handleren, så taklede de det HELT forkert! Tydeligt at de ikke ved hvad de laver :/

15-05-2014 18:55 #17| 0

Udenfor DK: twitter

Ellers Facebook samt Pinterest, Youtube, LinkedIn og maaske Google+

15-05-2014 19:43 #18| 0
MrPaulsen skrev:
Lige angående den sag med blomster handleren, så taklede de det HELT forkert! Tydeligt at de ikke ved hvad de laver :/


Udtaler du dig på baggrund af viden fra medierne eller kender du reelt sagen?

Imo så lyder kundens klage fuldstændig urimelig hvis det er korrekt at buketten blev leveret inden klokken 19, og kunden var oplyst om dette (f.eks. via betingelserne hvor 100% bare klikker ok til at de har læst) at de så vælger at slette opslaget er meget uheldigt, og fuldstændigt stupid gjort.

Men det er fandme synd for den lille virksomhed at de bliver hængt ud i medierne, hvis kundens klage ikke er reel, og udhængingen udelukkende sker fordi de slettede hendes opslag.
15-05-2014 19:58 #19| 1

Afleverede speciale for 2 mdr siden med sociale medier i fokus. Har omkring 50 videnskabelige artikler du kan få.

Edit: tilføjer dig på Facebook på søndag når jeg er ved min computer igen :)

Redigeret af rnadal d. 15-05-2014 20:00
15-05-2014 20:02 #20| 0

Så ADD ham lige på facebook

15-05-2014 20:02 #21| 0

Agrr du havde edit.

15-05-2014 22:48 #22| 0
OP
rnadal skrev:
Afleverede speciale for 2 mdr siden med sociale medier i fokus. Har omkring 50 videnskabelige artikler du kan få.

Edit: tilføjer dig på Facebook på søndag når jeg er ved min computer igen :)


Mange tak =) Lyder godt!




Lyager
16-05-2014 00:41 #23| 0

Har skrevet speciale om mindre virksomheders brug af hovedsageligt sociale medier. Lige et par råd.

Husk at vær meget specifik, for der kan ofte være tendens til at generalisere. Og det er umuligt indenfor området, da det ofte er meget individuelt og branchespecifikt at finde en optimal strategi.

Pas på ikke at læse dig blindt på det absurd meget materiale der findes, 10x hellere inddrage cases end komme med generaliseringer, for ofte virker nogen ting godt for nogen og elendigt for andre.

Bogen Groundswell er et must read imo.

Word to mouth > sociale medier imo, men obv er de sociale medier jo en kommunikationskanal for Worth to mouth.

Ofte er uvidenhed = dyre invisteringer i "eksperter" , hvor det oftest kan gøres 10x mere effektivt meget billigt eller ved det absolut skarpeste våben i mange brancher for mindre virksomheder nemlig Google adwords og imagepleje.

Sry er træt, så hvis det blev noget rod jeg skrev så sry.




Redigeret af Lillie d. 16-05-2014 00:42
16-05-2014 02:14 #24| 0
Snuxa skrev:
MrPaulsen skrev:
Lige angående den sag med blomster handleren, så taklede de det HELT forkert! Tydeligt at de ikke ved hvad de laver :/


Udtaler du dig på baggrund af viden fra medierne eller kender du reelt sagen?

Imo så lyder kundens klage fuldstændig urimelig hvis det er korrekt at buketten blev leveret inden klokken 19, og kunden var oplyst om dette (f.eks. via betingelserne hvor 100% bare klikker ok til at de har læst) at de så vælger at slette opslaget er meget uheldigt, og fuldstændigt stupid gjort.

Men det er fandme synd for den lille virksomhed at de bliver hængt ud i medierne, hvis kundens klage ikke er reel, og udhængingen udelukkende sker fordi de slettede hendes opslag.


Kritikken handler ikke kun om sletning af opslagene. Det er nærmere butikkens svar med kommentarer som: Nu stopper du!, slet dit bræk og der er andre end dig og din mor som butikken kritiseres for.
17-05-2014 11:47 #25| 0
Lillie skrev:
Har skrevet speciale om mindre virksomheders brug af hovedsageligt sociale medier. Lige et par råd.

Husk at vær meget specifik, for der kan ofte være tendens til at generalisere. Og det er umuligt indenfor området, da det ofte er meget individuelt og branchespecifikt at finde en optimal strategi.

Pas på ikke at læse dig blindt på det absurd meget materiale der findes, 10x hellere inddrage cases end komme med generaliseringer, for ofte virker nogen ting godt for nogen og elendigt for andre.

Bogen Groundswell er et must read imo.

Word to mouth > sociale medier imo, men obv er de sociale medier jo en kommunikationskanal for Worth to mouth.

Ofte er uvidenhed = dyre invisteringer i "eksperter" , hvor det oftest kan gøres 10x mere effektivt meget billigt eller ved det absolut skarpeste våben i mange brancher for mindre virksomheder nemlig Google adwords og imagepleje.

Sry er træt, så hvis det blev noget rod jeg skrev så sry.



"Word-TO-Mouth" = Word-OF-mouth? :) Kunne ikke lade være. Som du siger er sociale medier blot et kommunikationsværktøj til at fremme bl.a. WOM.

Er helt enig med Lillie her. Groundswell er et must read! Langt de fleste videnskabelige artikler med kød på inddrager denne bog og benytter deres strategi (POST-modellen). Deres Social Technology Profile Tool er også ret genialt omend det nok er outdated og at der ikke findes data for DK.
17-05-2014 11:49 #26| 0

@OP

Har du Skype, så smid dit Skype-nick, så tilføjer jeg dig og sender min reference-list

19-05-2014 12:24 #27| 1
OP
rnadal skrev:
@OP

Har du Skype, så smid dit Skype-nick, så tilføjer jeg dig og sender min reference-list


Da jeg stadig ikke kan komme ind i min PB, så kommer det her "christian.lyager.rasmussen"

Mange tak!


Lyager
19-05-2014 14:07 #28| 0

Hey Lyager jeg har tilføjet dig på FB i dag.

19-05-2014 14:24 #29| 0
OP
Burnz skrev:
Hey Lyager jeg har tilføjet dig på FB i dag.


Fedt! =)



Så fik jeg ellers fat i Groundswell =) Så skal der læses!




Lyager
19-05-2014 17:38 #30| 0
Lyager skrev:
rnadal skrev:
@OP

Har du Skype, så smid dit Skype-nick, så tilføjer jeg dig og sender min reference-list


Da jeg stadig ikke kan komme ind i min PB, så kommer det her "christian.lyager.rasmussen"

Mange tak!

Lyager



Tilføjet
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar