Hej gutter.. Har lige sat mig ind i toget fra Nakskov til Nyk. Falster. Automaten virkede ikke og kunne derfor ikke printe billet. Situationen er nu at når jeg lander i Nyk. holder toget kun 2 minutter og venter hvilket gør at jeg ikke kan nå at købe billet - Så overvejer at hoppe på toget og tage den der fra med kontrolløren? Orker ikke at vente 1 time på nyk station:(
Tror i jeg får en bøde for det?
PNVA: Vil jeg få en bøde i toget?
Hvorfor snakker du ikke med personalet i det tog du sidder i nu?
nej, det gør du ikke... har prøvet det en del gange... tak en snak med personalet, så plejer der ikke at ske noget!
GL.
Afhænger 100% af mood hos den DSB-mand/dame du støder på. "Automaten virker ikke" er en undskyldning de hører tit, og det er ikke alle der lader dig slippe - min lillesøster blev plukket for de 600 kr. det koster i præcis samme situation for en måneds tid siden.
Måske man omgående burde kontakte personalet?? Alt andet er da selv at bede om et bad beat....
håb på at dsb m/k har fået noget i går
nej, det gør du ikke... har prøvet det en del gange... tak en snak med personalet, så plejer der ikke at ske noget! <--- DET er ihvertfald løgn Herma!! hahahahahhaha
Hvis man selv henvender sig med det samme og siger automaten ikke virker plejer de at være flinke, men hvis du venter til de kommer og spørg om de billet og du så siger, hey automaten virker ikke kan jeg ikke købe en af dig så får du nok en bøde.
Sørg for at det er DIG der går hen til ham/hende når du ser ham/hende og sig at du ingen billet har fordi automaten ikke virkede! De kan be' deres central tjekke det mener jeg.
Men du SKAL kontakte dem, så virker det bedre, kan jeg fortælle per erfaring.
Så en i Metroen i går aftes, der havde cykel med. Han havde købt en tillægsbillet via mobil til cyklen, men havde åbenbart købt den forkerte billet. Den han skulle ha' købt kostede 2 kroner mere, så det kostede lige en bøde på 600,-. Pænt latterligt.
For et par uger siden virkede klippekortsmaskinen ikke på stationen, da toget kom og da ham, der styrede toget stak hovedet ud af vinduet, sagde jeg bare den ikke virkede, og han sagde, jeg bare skulle sige, jeg havde snakket med ham, hvis der var nogen, der kom og spurgte om billet...
Kæft der er mange retardo svar her.
Reelt set, skal konduktøren give dig en bøde, hvis du er ombord på et tog, uden en gyldig billet.
Dog er konduktører også mennesker, så hvis du henvender dig med det samme, når konduktøren står ud af toget, og fortæller dit problem, plejer de at finde en løsning (ofte betaling med dankort i toget, hvis det er en længere strækning).
Vælger konduktøren at give dig en bøde, tager du bare i mod den, og går straks hjem, og klager inde på www.dsb.dk - De vil så i løbet af 2-8 uger (er min erfaring) tjekke op på, om der var fejl i automaten den pågældende dato, på det pågældende tidspunkt.
Og her kommer det så, SELVOM de skulle se, at der ingen fejl har været, sletter de din bøde, men tager så 100 kr i afgift, for at have brugt tid på at tjekke automaten efter. (Det skal lige siges at jeg + min kæreste begge har oplevet oventstående situation, men at jeg på ingen måde garanterer at det er sådan hver gang)
Men hvis automaten har været i stykker, bør det jo ikke være noget problem.
Mon ikke UTGwithURmom har fundet ud af det på nuværende tidspunkt?
Det du gør i fremtiden er trykke på den der "kontakt" knap der er på den der billet maskine. Så forklare du at maskinen ikke virker og opgiver dit navn. Så videregiver personen dit navn til kontrolørene på din rute. Så opgiver du dit navn i tilfælde af at du møder en kontrolør. Nice and simple :) nu er du nok lidt på skideren da det som sagt er en undskyldning de hører 317 gange om dagen