Et par hænder fra NL $100:
HÅND 1:
Party Poker No-Limit Hold'em
BB (Villain)/ ($57.65)
UTG ($69.16)
Hero ($220.16)
Button ($90.70)
SB ($88.18)
Preflop:/ Hero is MP with 5♠, 5♣. SB posts a blind of $0.50.
1 fold//, Hero raises to $4/, 2 folds//, BB (Villain)/ calls $3.
Flop:/ ($8.50) 4♥, 8♠, 6♥ (2 players)/
Villain bets $7/, Hero calls $7.
Turn:/ ($22.50) T♦ (2 players)/
Villain checks, Hero bets $18/, Villain calls $18.
River:/ ($58.50) 5♦ (2 players)/
Villain calls $28.65 (All-In), Hero calls $28.65.
Final Pot:/ $115.80
________________________________________________________________________________
HÅND 2:
NL $100
CO ($122.38)
Hero ($114.79)
SB (Villain)/ ($62.90)
BB ($19)
UTG ($19)
MP ($99)
Preflop:/ Hero is Button with 5♣, 5♥. SB (Villain)/ posts a blind of $0.50.
UTG calls $1, 1 fold//, CO calls $1, Hero calls $1, SB (Villain)/ (poster) completes, BB checks.
Flop:/ ($5) Q♠, 5♦, A♦ (5 players)/
Villain checks, BB bets $1/, UTG raises to $2/, CO folds, Hero raises to $9/, Villain calls $9, BB folds, UTG folds.
Turn:/ ($26) 2♦ (2 players)/
Villain checks, Hero bets $19/, Villain raises to $43/, Hero raises to $67/, Villain calls $9.90 (All-In).
River:/ ($145.90) K♠ (2 players, 1 all-in)/
Final Pot:/ $145.90
Raiser I preflop med 2 limpers på et level hvor de fleste ikke kan folde toppar/to par?
Pocket Pairs på NL $100
Hånd 1: Havde spillet den som dig mod de fleste villains. Mod nogen villains skyder jeg ikke second barrel.
Hånd 2: Nej, raiser ikke pf pga. de generelt små stacks der er ved bordet. Jeg vil meget gerne have fulde stacks i dette spot, som kun CO har.
Surt hvis han har ramt skylleren, men du slipper ikke væk på turn imod hans stackstørrelse.
Er du midt i et downswing, siden du spiller NL100 disse dage?
Hånd 1: jeg tror jeg checker turn. Som hånden udspiller sig så har villain nok een af følgende:
(1) 75
(2) 78
(3) xh7h (altså to hjertere med hjerter syv)
(4) bedre trips (ret usandsynligt)
(5) missed flush draw
(6) pair / two pair
Efter river kan vi faktisk kun slå et bluff, men vi får 1:3, så jeg kalder nok og håber villain har en ualmindelig ringe spillet A8 eller 86, og går all-in på river i håbet om at du tror han har en 7'er...
Hånd 2:
Villains turn-raise ligner jo en flush, men du får odds 1:3 på kaldet. Du har typisk 9-10 outs på river (dvs. 1:5 - 1:4,5), hvis bare han har noget andet end flush ca 5%, så er kaldet ok.
Jørn
@Turbofluen
Ja, har ramt et downswing i august. Er røget fra NL $400 til NL $200 BR-mæssigt men taber konstant alligevel. Vinder stille og roligt som altid men så er der lige et par pots der hiver mig ned.
De fleste sessioner ender med +/- 50bb, hvilket er ret underligt. Spiller NL $100 og 200 indtil jeg er "back on track"
Det er næsten sjovt at opleve, hvor meget et downswing påvirker én. Man lærer en masse om sig selv, så jeg prøver at se det fra den positive side... Og det er især positivt, at jeg ikke er smuttet op på NL $1000 eller lignende for at vinde pengene tilbage! :)
/Ludo (uden selve gen'et)
@skovsende
Nope, det havde jeg helt overset... Nu kan jeg ikke huske, hvad der præcis var med den fyr, men der var noget, der sagde mig, at han enten havde luft eller en stor hånd.
Bettede han ud på turn var jeg færdig, ellers ville det være luft, og jeg kunne tage den væk fra ham.
Den forklaring mangler vist kan jeg se... :)
Men det kan også være, at jeg normalt jagter gut-shots trods potsized bets! ;)