Pointpay.dk snyder mig

#1| 0

Hej PN.

Tidligere på måneden benyttede jeg mig af Pointpay.dk's hjemmeside Pointshop, da jeg kunne få billigere PS3 controllers end andre steder. Fragten kostede 80 kr. men jeg kunne blive VIP i 5 dage for 5 kr. Derefter koster det 270 kr. for 30 dage.

Jeg modtog stikkene og meldte mig hurtigt ud igen. Jeg fik ikke nogen bekræftelsesmail, men jeg så på hjemmesiden, at jeg skulle være blevet meldt ud. Det var jeg så åbenbart ikke.

I dag modtager jeg en mail, at de har trukket 270 kr, da mit nye. abbonoment på 30 dage starter i dag.

Jeg brokker mig til supporten og beder om, at jeg gerne vil benytte mig af deres fortrydelsesret, som står i deres reglement.

"Fortrydelsesret
Ved købet af dit VIP-medlemskabs er der tilknyttet en lovbestemt fortrydelsesret på 14 dage. Du kan dog kun fortryde dit køb, hvis du IKKE har taget dit VIP-medlemskab i brug indenfor de 14 dage. Du tager dit VIP-medlemskab dog i brug, i samme øjeblik du får gratis fragt på pointdeal.dk eller logger ind på et af vores sites og gør brug af de opnåede fordele"

Jeg læser den igennem og ser, at jeg ikke har gjort nogle af de ting, som står der i. I følge deres hjemmeside, så startede min VIP periode pr. dags dato og jeg har derfor 14 dage. Der står også, at jeg ikke må benytte mig af VIP perioden dvs. fri fragt m.m. Det har jeg heller ikke gjort. Jeg benyttede mig af dem, ved det første abbonoment på 5 dage. Men jeg har ikke rørt min konto, da de har oprettet et nyt abbonoment.

Ergo, jeg burde have ret til at få refunderet mit beløb, ikke?

Jeg har skrevet frem og tilbage med deres support, som ligeledes prøver at bilde mig ind, at der kun er 5 dages fortrydelsesret på trods af deres egne regel via den danske lovgivning på 14 dage.

"Her er hvad hun har skrevet"

"Hej!
Da du valgte at prøve VIP i 5 dage for 5 kr. ved din bestilling på PointDeal.dk, godkendte du følgende betingelser:

Vigtig information:
Vælger du at tilkøbe VIP-medlemskab, accepterer du at PointDeal må trække 5 kroner for 5 dages VIP-medlemskab (værdi 45 kr.).
Efter prøveperiodens udløb vil du automatisk blive fornyet (30 dage for 270 kr.) medmindre du har afmeldt dig inden.
Der er naturligvis ingen bindingsperiode og du kan afmelde dig online.

Da du ikke afmeldte det inden de 5 dage var gået, så blev det fornyet til fuldt pris.

Jeg har nu afmeldt det for dig.

Du kan læse alle betingelserne som du selv har godkendt på dette link:

www.pointdeal.dk/betingelser-popup?email=&vip=undefined"

"Hej

Det er rigtig nok at der har været et payment delay. Det ændrer dog ikke på at du ikke har afmeldt dig inden for de 5 dages frist. Jeg kan også se at du har oprettet flere VIP's på PointDeal hvor du har afmeldt det ene til tiden.

Dengang du benyttede dig af denne kampagne, fik du en 5-dages prøve på vores VIP-medlemskab til en markant reduceret pris. Det fremgik også, at hvis du ikke inden for disse 5 dage i mellemtiden opsagde dit medlemskab, så ville det overgå til et fast fortløbende abonnement som fuldt betalende VIP-medlem. Da du ikke har gjort dette, så er det simpelthen årsagen til, at disse hævninger har fundet sted.

I relation til returnering af modtagne betalinger så er vores forretningspolitik, at alle brugere kan fortryde deres køb og få deres penge igen, så længe det sker indenfor de 5 dages fortrydelsesret, som er sikret i loven. Glemmer man at afmelde sig, ja, så er det altså ens eget ansvar. Dette er også tilfældet i alle andre typer af abonnementstjenester.

Med udgangspunkt i ovenstående ser vi det desværre ikke muligt at refundere dine penge, eftersom du ikke selv har opsagt dit abonnement rettidigt"

"Hej

Din fortrydelsesret bortfalder i det du tager servicen i brug og får din gratis fragt (værdi kr. 80,-), du har dog alligevel 5 dage til at opsige dit VIP medlemskab hvis du ikke ønsker at fortsætte, da du ikke fik dette gjort kører dit medlemskab videre med VIP og de fordele der følger med, som vi også beskriver på indkøbskurv siden, på betalingssiden og i den efterfølgende e-mail du får tilsendt efter køb.
Du får ikke 14 dages fortrydelsesret på hver eneste VIP periode fremadrettet, det er ét kørende medlemskab som starter fra når du købte dit produkt.

Du har selvfølgelig 14 dages fortrydelsesret på den fysiske varer du køber, men dit VIP tager du i brug med det det samme når du handler. Det er derfor brugt og du har ikke nogen fortrydelsesret p åen brugt "vare."


Venlig hilsen"

Er det mig, der er helt væk her? Imo forsøger hun at bl.a. at lyve ved at fortælle mig, at der kun er 5 dages fortrydelsesret? Derudover så fortæller hun, at jeg har benyttet mig af VIP abbonoment og derfor ikke kan fortryde købet. Jeg benyttede mig af deres 5kr's abbonoment og det fortryder jeg ikke. Men jeg fortryder, at jeg pr. dags dato har betalt 270 kr. for en service, som jeg ikke har benyttet og heller ej agter at gøre.

Cliffs:
Pointshop trækker 270 kr. fra min bankkonto og tildeler mig et 30 dages abbonoment.
De har en politik der hedder 14 dages fortrydelsesret, hun prøver dog at spise mig af med 5 dagesfortrydelsesret.
Mit abbonoment startede pr. dags dato = og jeg forsøger at få det annulleret ASAP.
De vil ikke refundere pengene, da de siger, at jeg har benyttet mig af deres VIP. Jeg benyttede mig af deres 5 dags vip periode, men ikke den nye periode.

Redigeret af Henze05 d. 31-08-2013 20:31
31-08-2013 14:11 #2| 0

Snak med banken så annullere de højst sandsynligt transaktionen.

31-08-2013 14:12 #3| 0
OP

Har lige talt med banken. De har brug for, at Pointpay sender en mail eller fax. om at beløbet kan slettes.

Det forstår jeg egentlig også godt, for ellers kan alle jo i teorien sige, at de er blevet snydt og så sletter banker reserverede beløb, som ikke burde slettes.

31-08-2013 14:31 #4| 0

Lav en indsigelse på beløbet via banken. Det er jo absurd, at du får at vide, at Pointshop skal godkende en returnering af betalingen. Indsigelser er jo primært til for, at man som forbruger er sikret mod sådanne situationer.

31-08-2013 15:16 #5| 0
OP

Jeg har lige udfyldt en indsigelse, men den nytter vel ikke så meget, når beløbet først er betalt vel?

Banken kan vel ikke gøre det store, når de ikke længere kan annullere et beløb? :) Den bliver jo først sendt mandag og de modtager den tirsdag. Der vil beløbet være gået i gennem.

31-08-2013 15:23 #6| 0

Alle betalinger med betalingskort hvor der ikke er brugt pin-kode, kan der gøres indsigelse imod, og så modtager du dine penge retur.

31-08-2013 15:35 #7| 0

De kan bare trække betalingen retur - også selvom den er truklet på din konto. Det kræver ikke det store af dem.

31-08-2013 15:38 #8| 3

Sagde jo til dig, at det var for godt til at være sandt de controllere der, da de normalt er dyrere! :P

31-08-2013 15:53 #10| 0

Det er korrekt at man kan lave indsigelser mod transaktioner lavet på ens kort.
MEN transaktionstager kan svare en indsigelse og banken kan godt vælge ikke bare at tilbageføre.

Hvis der f.eks. som her fra transaktionstager siges at man ikke har opsagt sit abn. i tide.

Når man bestiller ting med abn. på nettet og man efterfølgende melder sig ud, så sørg for at have dokumentation for at man er meldt ud.
Især hvis du ikke får en email om du er meldt ud, der burde du faktisk efter min menning have taget fat i support.
Du kan jo selv have lavet en fejl ved "udmeldingen" ?

31-08-2013 16:15 #11| 0
OP

@Jinxxx. Pointplay ejer Pointshop og andre sider. Det er pointshop hvor jeg har købt tingene, men jeg er blevet VIP gennem POintplay. Det var dem der kontaktede mig.

@Panther.

Det er naturligvis en mulighed, at jeg har lavet fejl ved udmeldelsen. Jeg erindre dog, at alt var i skønneste orden og der ingen problemer var. Men dermed ikke sagt, at der ikke kan være opstået en fejl.

Det store problem er heller ikke så meget, at de har trukket pengene, men mere at de ikke engang følger deres egen protokol om at overføre dem, hvis kunden vil benytte sig af fortrydelsesretten, som jeg er i min gode ret til :)

31-08-2013 16:24 #12| 0

Har du ikke fået den gratis fragt ?
Og derved bortfalder fortrydelsesretten

31-08-2013 16:47 #13| 0

Du mener pointpay! :)

31-08-2013 17:05 #14| 0
pantherdk skrev:
Det er korrekt at man kan lave indsigelser mod transaktioner lavet på ens kort.
MEN transaktionstager kan svare en indsigelse og banken kan godt vælge ikke bare at tilbageføre.

Hvis der f.eks. som her fra transaktionstager siges at man ikke har opsagt sit abn. i tide.

Når man bestiller ting med abn. på nettet og man efterfølgende melder sig ud, så sørg for at have dokumentation for at man er meldt ud.
Især hvis du ikke får en email om du er meldt ud, der burde du faktisk efter min menning have taget fat i support.
Du kan jo selv have lavet en fejl ved "udmeldingen" ?


Har aldrig hørt om en sag hvor bankerne ikke tilbageføre, normalt sendes der et undersøgelsesgebyr til sælger samt en tilbagetrækning af beløbet, efter at indsigelsen er gjort. Og hvis sælger mener at køber har snydt med indsigelsen er det hans opgave egen opgave at gå videre med det.
31-08-2013 17:19 #15| 0

@snuxa

jeg har en del eksempler hvor det er sket sådan.
Bla. hvor der er leveringskviteringer osv..

Chargeback er jo ikke bare et tagselvbord for forbrugeren..

31-08-2013 17:29 #16| 0

@Panther

Ok har aldrig hørt om det, heller ikke med leveringskvitteringer fra f.eks. postDK. Det har altid medført at sælger måtte indkræve pengene gennem retssystemet.

31-08-2013 17:54 #17| 0

Der er nogle banker som ik bare lader den køre igennem.
Hvilket jeg synes er fair nok, der sker utallige CB som er ubegrundet fra købers side.

01-09-2013 00:32 #18| 1

@Henze
Ja, du er helt væk. De er i deres gode ret til at trække pengene, fordi:
1. Du køber 5 dages VIP. Du har 14 dages fortrydelsesret såfremt du ikke tager abonnementet i brug, dvs. du ikke bruger gratis fragt eller nogen som helst andre af de ekstra-services de tilbyder, når man er VIP.
2. Du vælger at købe en vare og du får gratis fragt. Hermed har du taget dit abonnement i brug, og din fortrydelsesret bortfalder. Du kan naturligvis stadig afmelde dig, såfremt du ønsker det, og undgå fornyelse til fuld pris. Men du kan ikke sige "jeg fortryder de 5 dage, hit med pengene!", da du HAR brugt den vare de tilbyder (de 5 dages VIP).
3. Din VIP-periode startede da du købte de 5 dage, og den bliver så automatisk forlænget. Det er altså samme periode, ikke noget med en ny opstart eller ny fortrydelsesret.

01-09-2013 00:50 #19| 0

@op
Du skriver ikke om du meldte dig ud inden 5 dage eller ej.
Det er vel alt hvad der et vigtigt.

01-09-2013 17:10 #20| 0
OP

@bad3xo

Det er lige præcis IKKE samme periode. Mit 5 dages abbonoment startede d. 13 og sluttede d. 18. Det nye abbonoment startede d. 31 og slutter d. 30. Ergo er det jo et nyt abbonoment. Jeg fortyder ikke de fem dage og ja, der benyttede jeg mig af deres VIP.

Jeg har dog ikke brugt deres NYE abbonoment.

01-09-2013 17:36 #21| 0

Mon ikke de på en eller anden måde har retten på deres side, og udnytter at deres betingelser er kringlede at forstå?

01-09-2013 17:42 #22| 0

Hvad er der sket i tiden imellem de 5 dage og det nye?

01-09-2013 17:57 #23| 0

Har du link til kampagnen? eller link til deres betingelse for den omtalte kampagne?

01-09-2013 17:58 #24| 0
clrawe skrev:
Mon ikke de på en eller anden måde har retten på deres side, og udnytter at deres betingelser er kringlede at forstå?


Deres betingelser er ikke svære at forstå... :)
man skal bare give sig tid til at læse dem, og er der noget man ikke forstår eller som lyder underligt/forkert, så tilmelder man sig bare ikke :)
02-09-2013 08:45 #25| 0
OP

@Bad3xo

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har nogen ide. Jeg har ikke været logget på siden jeg "afmeldte" d. 15.

16-09-2013 17:19 #26| 0
ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article2091978.ece
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar