Hooooly fuck jeg kommet på dybt vand!!
Kort sagt har seneste uge været et rent helvede, jeg kan tælle 9 Bi jeg har puntet, og har sikkert puntet mere, jeg ikke lige er klar over i diverse 3b call / 4b bluffs som må folde til 5b.
Det korte af det lange, jeg er blevet alt for forsigtig af en eller anden årsag, ikke ment som at pengene spiller ind, det som er sket er simpelthen at jeg syntes at folk 3b'er mig konstant, så jeg er begyndt at defend mere imod 3b. Hvilket resultere i at jeg spiller markant flere 3b pots, og på samme tid føler jeg at folk har været absurd sticky, så jeg er mere forsigtig med mine bluffs. Hvilket betyder at jeg ikke altid skyder 3rd barrel, når det ellers giver mening, og af samme årsag er min red line grotesk dårlig..... Basicly er min blue line neutral den her uge (tabt 10$ på den), imens min redline er more or less even med min $ loss graph (fik ikke lige tilføjet dem, og er ikke lige ved min HM2 som det her postes.)
Jeg har dog langt fra tabt motivationen, bare fordi starten på NL10 er dårlig, gør det ikke at jeg tror at det her ikke kan lykkedes, tværtimod har det motiveret mig til at oppe min study time, hvilket jo så tager tid ud af min grind tid. Men pt køre jeg 50/50, hvor jeg typisk køre 2t study om morgenen før gym, og istandsættelses projektet, når jeg er hjemme ved 16-18 tiden, plejer jeg typisk at se på bets til dagen efter, imens aftensmaden langsomt bliver klar. Hvilket også betyder at jeg kun sover ~6t i gennemsnit, men det har nu aldrig været et enormt stort problem for mig at sove mindre.
Så snart jeg har spist, har jeg spillet 1-2 timer, dog med alt for mange borde, da jeg har følt at jeg måtte ''gøre op'' for min manglende tid til egentlig at grinde, så jeg endte med at gøre det man ikke burde, jeg er ikke 100% frisk på det tidspunkt, men stadig frisk nok til at de dage jeg har grindet ~2 borde eller 4-6 reg tables, så har der ingen problemer været, men når jeg havner ud i at 4 table zoom, fordi jeg føler at den manglende volume skal forsøges indhentes, så bliver der spewet i spots jeg ikke burde, som jeg godt bagefter kan se var en fejl.
Det sagt har jeg også løbet som garbage i den her uge, jeg smider 3 hænder til sidst i denne post, som alle er setups, hvor jeg ikke føler at jeg kan komme væk. Det er muligt at jeg er for løs i de spots, men skriver også mine tanker til hænderne.
IRL wise går alt dog super godt, huset skrider pænt frem, det er stort set tømt helt, samt jeg har fået issoleret loftet en smule, hvilket betyder at tagpladerne bliver bestilt i morgen (typisk ville jeg issolere ude fra, men jeg havde ikke lige andet at lave i dag end at issolere, så det blev bare klaret på en lidt mere besværlig måde, men når man har arbejdet med glas uld / rock uld +1k gange, så genere det ikke en mere.
Taget burde ankomme om 1-2 uger, og så skal jeg bare lige finde en weekend, hvor jeg får et par af mine venner forbi, så får vi kastet nyt tag på hytten på 10-12 timer! Valget faldt på en helt almindelig sort eternit plade, da jeg ikke rigtigt er stor fan af højglans, eller andet fancy shit.
Træningen går rigtig godt, jeg er begyndt at føle ryggen gør fremskridt, selv om jeg slagter den lidt i huset, der er mere og mere som kan lade sig gøre, jeg kan bevæge mig totalt frit igen, løfte rimeligt, dog skal jeg stadig være forsigtig i weird vinkler, men jeg arbejder hver morgen, middag og aften, på et 10-15 min stretching program, som virkelig har givet pote!!!, samt så køre jeg enormt meget core træning, så håber fremskridtet vil forsætte.
Nå nu kan jeg næppe delay det mere, her har i dødsgrafen for ugen.... Det er ikke kønt, men en blanding af runbad og elendigt spil giver os den slags
Volume wise har jeg spillet 12k hænder, hvilket jeg egentlig er tilfreds med, hvad jeg ikke er tilfreds med er at jeg har 3 sessions, en på -110$, en på -83$ og en på -91$, imens de andre har været mindre sessions (færre borde, samme antal timer), som alle er profit... Mine beslutninger lider virkelig når jeg rammer 4 zoom borde, og vil også i næste uge prøve at gå mere over til reg tables / max 2 zoom borde.
Har desuden truffet beslutningen om at investere mere i mig selv, hvilket betyder at jeg har købt både RunItOnce og Upswing poker lab, en beslutning som kan virke dum for mange, og er den nok også i det her tilfælde. Jeg blev simpelthen så usikker på mine fundamentals i dag, da jeg sad og keglede rundt i en session, hvor jeg ofte følte mig på dybt vand, at jeg lidt tænkte why not.
Så RunItOnce bliver ikke brugt ekstremt meget, men så igen til 25$ om måneden, det virker ligegyldigt beløb, så har det okay med dette, så kan jeg altid i ny og næ lige se en video, specielt deres live sessions er spændende, så jeg ser dem i ny og næ som jeg spiser, så fair nok får næppe 100% ud af dem. Men de er gode til at få lidt mindset igang, så man tænker mere i poker baner, imens jeg bruger Upswing Poker lab pt, mere som et værktøj til at sikre mig at baglandet er iorden, og tror at begge ting nok skal blive tjent hjem igen inden projektet er overstået, så føler ikke det på nogen måde er spildte penge.
Dog er jeg ret tidligt i processen af upswing, men finder Doug Polk's forklarings metoder vanvittigt crisp og forsimplet, på en måde så jeg ikke skal sidde i 3 timer og prøve at process det, som jeg skal på RunItOnce, fordi alt er så vanvittigt GTO fokuseret.
Nå lad os få ugens 3 største setups, som jeg ikke føler kan ændres på, blot fordi det er lidt en tude post, og jeg satser på at næste uge bliver en sejrs uge, med de 3 største vundet pots!
$0.05/$0.10Zoom No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter
Stacks:
UTG leomaniac ($27.90) 279bb
UTG+1 Ad4sko ($11.39) 114bb
CO Hero ($19.40) 194bb
BTN Dabeear ($13.23) 132bb
SB Ado6888 ($7.06) 71bb
BB Mikel oneway ($11.74) 117bb
Pre-Flop: (0.15, 6 players) Hero is CO 9♥ 10♥
2 folds, Hero raises to $0.22, Dabeear raises to $0.90, 2 folds, Hero calls $0.68
Flop: 7♥ 2♥ 6♥ ($1.95, 2 players)
Hero checks, Dabeear bets $1, Hero raises to $3, Dabeear raises to $10.86, Hero goes all-in $18.50, Dabeear goes all-in $1.47
First Run:
Turn 1: 4♣ ($16.39, 2), 2 all-in
River 1: K♦ ($16.39, 2), 2 all-in
Second Run:
Turn 2: Q♠ ($16.39, 2), 2 all-in
River 2: 10♦ ($16.39, 2), 2 all-in
Final Pot: $32.78 Dabeear shows a flush, King high K♥ Q♥
Hero shows a flush, Ten high 9♥ 10♥
Dabeear wins $25.41 (net +$12.18)
Hero collects $6.17 (net -$13.23)
Afspil hånd
PokerStars
6 Players
Stacks:
UTG ant_bitz13 ($10.31) 103bb
UTG+1 ruYuri ($24.74) 247bb
CO GrafVolskiu ($10) 100bb
BTN thodwris88 ($10.05) 101bb
SB Johniiicek ($8.89) 89bb
BB Hero ($11.14) 111bb
Pre-Flop: (0.15, 6 players) Hero is BB 7♠ 6♠
3 folds, thodwris88 raises to $0.26, 1 fold, Hero calls $0.16
Flop: 2♠ 3♠ 9♠ ($0.57, 2 players)
Hero checks, thodwris88 bets $0.28, Hero raises to $0.84, thodwris88 calls $0.56
Turn: 4♥ ($2.25, 2)
Hero bets $1.62, thodwris88 goes all-in $8.95, Hero calls $7.33
River: 8♣ ($20.15, 2), 1 all-in
Final Pot: $20.15 thodwris88 shows a flush, Jack high 8♠ J♠
Hero shows a flush, Nine high 7♠ 6♠
thodwris88 wins $19.24 (net +$9.19)
Hero lost $10.05
Afspil hånd
Som sagt kan jeg ikke se os komme væk fra nogen af dem, men jeg har en del flere setups (dog rigtig mange AKs som løber ind i KK / AA shoves i BvB eller Btn vs Blind, hvor jeg kalder af med AKs, som åbenbart er en fejl, folk har en bred 3b range, men virker ikke til at nogen har en 4b / 5b bluff range, eller selv om det er BvB / Btn v Blind, at den indeholder andet end KK+).
Hånd 1 er imod en agro reg, hans jam kan være AAh KKh QQh, AhKx, flushes, samt sets, alene fordi jeg er ret sikker på at han ved at min range er mange mixed hænder, PF kan diskuteres, jeg burde nok ikke have en cold call range her, når 3b er så stort, hvor jeg nok burde 4b / fold i langt højere grad, en af de ''leaks'' jeg føler der er i mit spil, er klart at jeg er usikker på hvordan vi spiller imod store 3bets.
Føler jeg skal tilpasse ved at 4b bluff flere hænder, jeg vil dog i langt højere grad gøre det med K9s / KTs / A2-A5s, men at cold call med 9Ts føles også iffy her, fordi han er så merged som han nu engang er, det her kan være rigtig mange SCs, Broadway combos, 88+, så det bliver utrolig svært at spille post flop, i spottet post flop er det obv et uheldigt setup, men PF kan jeg helt sikkert bruge forbedringer til mit spil.
Hånd 2 er imod en maniac, jeg nåede at tank helt ud i et forsøg på at folde.. Desværre var det under min -110$ dag, i slutningen af den, så jeg fandt ikke det fold frem.
Der er nærmest ingen hænder jeg kan se vi slår i spottet, så føler at et fold klart burde komme på tale? Hans jam er vel aldrig nogensinde single spades, når han cold caller floppet, for at jam turn? jeg kom frem til at fordi han so faar var en maniac over ~90 hænder, så antog jeg at der var alle sets i hans jam range, da jeg nægtede at tro han kunne folde dem.. Men på samme tid tror jeg at han jammer dem på floppet, sammen med alle hans single spar hænder... Så når en maniac pludselig bliver passiv, og så på turn går amok, yea idk jeg føler at jeg burde kunne komme væk, men er sku usikker på om det skal ske.
Hånd 3 som i ser under (den fucker med mig, og nægter at smide den ind højere oppe, fordi jeg fandt den frem løbende..... ANYHOW)
Jeg hader mit 3b big time, det var simpelthen et fuck up af mig, når vi rammer floppet antager jeg at han kommer her til med RIGTIG mange hænder, pga min latterlige sizing, tror det var lidt en indflydelse af for mange borde, mine sizings har været lidt all over the place.
Vi kommer naturligvis aldrig væk, og jeg vil ikke fortælle at det er et spot vi kan overveje at folde, syntes bare nu vi køre i setups, så lad os da få et rigtig fint setup med, hans RR på floppet følte jeg egentlig var ret Ax / QQ heavy, men på samme tid kan jeg jo ikke sætte ham på case ace, og QQ er super unlikely, så der er jo aldrig en debat, klart når han jammer river, føler jeg lidt vi kalder for en chop 99% af tiden, da de fleste spiller passivt hvis de har en Q i spottet, han er unknown for os.
EDIT!!!: Skal måske nævnes, at min Cbet size, ikke er ''strong, need action''. Jeg forsøger lidt den teori Henry Lister taler meget om på RunItOnce, med at range bette, på boards vi bluffer, så om jeg har Ax, QQ, KJ, JT, KT så får floppet samme size. Bare før jeg får huk for det, jeg er pt usikker på om det virker på micros, da folk har en sick stor tendens til at tolke det som weakness og rr det, eller kalde med bottom pair, som gør at vores semi bluffs ikke får nok folds, og vores stærke hænder ikke nok value. Men har testet det i ~5k hænder kun, så klart for tidligt at konkludere noget, føles dog ikke som om det virker på micros.
PokerStars
6 Players
Stacks:
UTG tmiki3 ($6.21) 62bb
UTG+1 who8myDog ($9.10) 91bb
CO Tbnao ($8.89) 89bb
BTN Hero ($10.25) 103bb
SB Bommel885 ($9.95) 100bb
BB full10full ($9.74) 97bb
Pre-Flop: (0.15, 6 players) Hero is BTN K♦ A♦
2 folds, Tbnao raises to $0.22, Hero raises to $0.60, 2 folds, Tbnao calls $0.38
Flop: Q♦ A♥ A♠ ($1.35, 2 players)
Tbnao checks, Hero bets $0.43, Tbnao raises to $1.10, Hero calls $0.67
Turn: Q♥ ($3.55, 2)
Tbnao bets $1.30, Hero calls $1.30
River: 5♠ ($6.15, 2)
Tbnao goes all-in $5.89, Hero calls $5.89
Final Pot: $17.93 Hero shows a full house, Aces full of Queens K♦ A♦
Tbnao shows four of a kind, Queens Q♠ Q♣
Tbnao wins $17.12 (net +$8.23)
Hero lost $8.89
Afspil hånd
Næste uge bliver ret hektisk som altid, vi starter LCK og LPL op igen efter en længere pause, pga Lunar New Year, så der kommer tryk på.
Jeg har 3 mål for mig selv, de bliver essentiel og SKAL følges....
1: ALDRIG, og jeg mener ALDRIG spil mere end 2 zoom tables, eller 6 reg tables når der grindes!!!!! - Fuck volume, kvalitet over kvantiet, jeg får intet ud af at spew penge, når målet også er at lave profit, imens volumen findes.... Super utilfreds med at jeg har slacket her, men det skal der fanme rettes op på.
2: Få hentet noget selvtillid igen, jeg begyndte at tvivle meget på mine fundamentals, samt generelt hele min poker approch, så jeg har planer om at study minimum 2t hver eneste dag, samt spille minimum 2 timer. Det kan blive svært, men på samme tid er det nødvendigt at study også bliver sat i praktisk brug, jeg vælger at til side sætte EU LCS, til fordel for at sikre min mine poker mål, af et par årsager, men den primære at jeg hader EU LCS.
3: Spil fokuseret, jeg har for ofte et stream kørende på 2nd skærm, eller noget andet igang... Dette hjalp faktisk at jeg streamede, fordi 2nd screen var kun min chat + stream overlay, hvilket betød at jeg nemt kunne fokusere kun på spillet, da chatten var stagnant, og jeg fik talt mine beslutninger igennem, pt auto pilotter jeg ret meget, og når man er i en periode uden selvtillid, og med meget tvivl på ens fundamentals, så er det ikke optimalt.
Ift stream, så tror jeg forsat den holdes på pause, indtil jeg rent faktisk har tiden til at investeret +4t dagligt, så jeg rent faktisk har en chance for at bygge et community, hvilket var hvad jeg fandt facinerende ved at streame. Muligheden for at udtrykke mig, samt få noget support undervejs på min vej til NL200. (Som jo så bliver NL400 hvis jeg hopper til reg tables, som beskrevet før, da jeg mener reg tables er det niveau lettere.)
Håber i andre har en killer uge, og er klar på at den næste uge bliver den bedste i Dansk poker historie!
Redigeret af Incrazy d. 11-02-2019 00:27