Der blev lidt stille fra mig i går, og det er der 2 grunde til. Den ene er, at det faktisk ikke er så liret at sidde med hovedet i telefonen i et hygge sjak. Den anden er, at jeg har lært, kan du ikke sige noget pænt er det bedre at holde mund. Ud over hyggen er der ikke meget pænt at sige, men i får lige et par hænder til at runde det af fra mig. Frit fra hukommelsen.
1. Vi har 3 kort på hånden, teknikerne som sidder lige til højre for mig er utg og siger, ja i kalder jo alle alligevel, så jeg limper. Jeg ser ned i Q♣Q♦3♦ utg+1 og raiser til 21, får et par calls, teknikeren er også nysgerrig. Jeg har ca. 250 bag, dækker teknikeren med 50 og er dækket af de andre i hånden.
Flop er J94 rainbow. Teknikeren stikker 30 i små 100, jeg raiser til 125, foldes til T der skubber og jeg kalder. Der smides et kort og vi viser op. Den evigt uheldige T har floppet et set i Jacks og er overbevist om at jeg rammer min 2 outer, som desværre udebliver. REBUY!
2. Der er stradlet til 6 fra utg og utg+1 har kaldt. Fra MP gør jeg det til 35 med A♠A♣ får 1 kald bag mig og fra bb. Flop K høj rainbow uden nogle interessante draws. Jeg stikker 35 i 110 og bliver kaldt af bb, jeg har ca. 220 bag. Turn Tx, bb better 100, jeg skubber de 220 og bliver hurtigt kaldt. Han vender KTo og ingen hjælp på river. REBUY!
3. Aftenens største pot, fortalt som ivrig tilskuer. Det er double board bombpot. Alle smider 10, får 2 kort, og vi går direkte til 2 flops.
De ender med at være 3 mand der sloges om en ca. 2k pot. Kampen går primært på bund boarded der er:
Flop: AJT, Turn: 7, River: T.
Spiller 1 viser med selvtillid AT op og siger, ja jeg vinder i hvert fald bunden. Spiller 2 sidder og kigger lidt på det og viser modvilligt JJ op. Spiller 3 KT. JJ med fuld house scooper og gør et stort nummer ud af, at fortælle os hvor fandens genialt han fik spillet den hånd, efter at have kaldt et river bet på 200 med 500 bag og spille om 🙂. Det er jo et hygge spil ik'?
4. Det er endnu en gang double board bombpot tid. Jeg har A♥8♣
Top Flop: A73
Bund Flop: ♥♥♥
Ep better 30 I 60. Jeg har top par, sløj kicker på toppen og nut flush træk I bunden. At vinde nu er fint. Raiser til 125 ep call.
Top turn: A
Bund turn: 3♣
Ep better 100 I 310. Jeg har præcis 300 og skubber. Har han et bedre A end mig er jeg skidt inde, men stadig mulighed for at trylle en ♥ på bunden og få en halv sejr, folder han er det bare perfekt. Han kalder dog og viser floppet flush i bunden og ingenting i toppen.
Jeg råber dealeren i øret, at jeg bare lige skal bruge en hjerter for at rense hele potten. Han lytter og vender K♥, og jeg scooper ca. 900.
Det meste af resten af aftenen brugte jeg på at se de andre slås om gode pots, med deres gode kort. Det kan jo også noget, eller noget.
Hyggelig aften hvor jeg på magisk vis kun taber et enkelt buyin.