Positive vinde blæser fortsat over Pokernet, og det er derfor blevet tid til at genoptage en PN tradition, der har været savnet siden 2015.
Mine damer og herrer! Det er med stolthed i stemmen jeg præsenterer:
♥ Pokernet Sheep Championship 2018!!! ♥
Om spillet kort.
I Sheep skal du besvare en række ugentlige spørgsmål, hvorefter der vil blive kåret en vinder af de enkelte events. Du skal ikke svare det, du selv synes, men det du tror, flertallet vil svare. Hvad folk har svaret, offentliggøres under den efterfølgende, og som regel ganske hyggelige reveal. Efter afslutningen af 13. event, kårer vi så årets Pokernet Sheep Champion, som udover æren og håneretten, vil blive belønnet med 1. præmien.
Målet er 13 sheeps afholdt mellem den 9. september og 2. december. Se datoer for de enkelte events længere nede. En væsentlig ændring i forhold til tidligere udgaver afPNSC har sneget sig ind, således at det i år de 10 bedste resultater der tæller. Der er derfor muligt at springe 3 events over, uden at det får negativ indflydelse på muligheden for at vinde. Omvendt giver det også de flittige mulighed for at forbedre deres placering i den samlede stilling. Der er ikke noget krav til hvor mange events, man ønsker at deltage i.
Har du ikke spillet Sheep før, kan du lære mere om spillet, ved at læse Tuzneldas Sheep for begyndere, som du kan finde her.,óg Tuzneldas PNSC Warmup, som kan findes her.
Årets præmier:
Et par stykker har ytret ønske om at måtte smide lidt lapper i præmiepuljen, og jeg har for lirens skyld besluttet at runde op til en samlet pulje på Kr 1000,-. Endvidere har Bridgeking givet tilsagn om en Pokernet hoodie (kun få størrelser er tilgængelige). Det giver følgende præmier til de bedste.
1. pladsen: kr 500,- + en Pokernethoodie
2. pladsen: Kr 350,-
3. pladsen: Kr 150,-
Pengepræmier overføres til vindernes bankkonti straks efter afslutningen af PNSC 2018.
Skulle yderligere deltagere få lyst til at bidrage til præmiepuljen, vil dette blive tilføjet til nuværende pulje. Ligeledes er der mulighed for at byde ind med alternative præmier til ekstra kategorier. Hvis du vil bidrage til morskaben, skal du bare sende mig en PM med hvad netop du kan/vil byde ind med. Hvis ingen byder ind, kan jeg indtil videre, kun garantere de nævnte præmier.
Eventuelle præmiekategorier afsløres senere.
Forskellige spilvarianter:
"Alm. sheep" Gerne med et tema. Her gælder det om at svare det samme som de andre spillere og at score flest point.
"Peehs" Her gælder det om at have de mest unikke, korrekte svar, og dermed gælder det også om at score færrest point.
"Alfabet sheep" En alm. sheep, hvor der er et overordnet tema og man skal finde et svar, der passer med hvert enkelt bogstav i alfabetet.
"HFU"/"OOO" (hvad falder uden for/Odd One Out") Her er der 4-5 enheder, hvor én af dem IKKE har noget til fælles med de andre.
"HHH" (Hvem, Hvad, Hvor, Hvornår)
"Kangaroo" Næsten det samme som Sheep, men hvor det istedet gælder om at finde det mest populære ukorrekte svar.
Flere typer er en mulighed men skal godkendes først!
Overordnede regler og info:
Undertegnede vil deltage når det er muligt, men er uden for konkurrencen. Jeg forbeholder mig min diktatoriske ret til at agere overdommer, ifald dette skulle blive nødvendigt. Det sker heldigvis yderst sjældent.
Hver GM poster de grundlæggende regler for eget event efter valgte sheep-variant, så sørg for at gennemlæse alle OP's.
Nye GM’s kan altid hente hjælp til at sætte et spil op ved at sende en PM til undertegnede eller ved at poste her i tråden. Så hold dig ikke tilbage, hvis du er ny og gerne vil prøve at være GM.
ALLE GM’s bedes læse deres OP grundigt igennem inden de poster, det er for dovent ikke at ændre event nummer og lignende ;-)
GM kan forlænge sin svarfrist dog aldrig mere end 24 timer fra oprindelig frist. Undertegnede skal have besked hvis deadline rykkes mere end 2 timer.
GM kan afkorte sin først angivne svarfrist inden for 24 timer fra release af spørgsmålene. Herefter kan deadline kun forlænges (se ovenfor)
!!!OBS!!!
-ALLE besvarelser er individuelle.
-Man må ikke på nogen måde koordinere sine svar med andre.
-Man må ikke afsløre indholdet af sin entry for andre på nogen måde.
-Man har selv ansvar for at orientere sig om de gældende regler for de enkelte events.
-Man har selv ansvar for at indsende besvarelser rettidigt.
ALLE reelle klager foregår til undertegnede pr PM.
SNYD
For at citere Thingyman fra det første championship: Mht.snyd: Jeg vil personligt diskvalificere enhver person (fra hele turneringen!), som jeg mistænker det mindste for at have snydt! Jeg ville sjældent kunne bevise det, men der kan være meget stærke ledetråde, som jeg må tage stilling til. Heldigvis er muligheden for snyd begrænset i de fleste SHEEP-formater, men vær stadig opmærksom på, at I deltager under disse nævnte præmisser.
Samme regel gælder igen i år.
Pointsystemet:
Således uddeles pointene efter ethvert overstået SHEEP-event:
-Alle deltagere inkl. Top 10 får ét point for at deltage pr. event.
-Hver spilstyrer/GM modtager 6 point for at hoste et spil svarende til samlede point for en 3. plads.
-Top 10 tildeles yderligere point alt efter placering i hver event:
1. plads: 10 point
2. plads: 7 point
3. plads: 5 point
4. plads: 3 point
5. plads: 2 point
6.-10. plads: 1 point hver
Spil program:
Alle datoer er vejledende og kan skubbes med et par dage indtil de er bookede. Alle de vejledende reveal datoer er søndage undtagen event 6 der er torsdag i efterårsferien.
1. Event 9/9 – 16/9 Almindelig sheep (Aurvandil), Reveal
2. Event 16/9 – 23/9 FuckMarryKill-sheep (Tuznelda), Reveal
3. Event 23/9 – 30/9 Håndværk/teknik-sheep (Peller), Reveal
4. Event 30/9 – 8/10 Fortællings-sheep (NNameNShame), Reveal
5. Event 8/10 – 14/10 Knockout-sheep (Thingyman), Reveal
6. Event 14/10 – 17/10 (Reveal 18/10) Strange (Holstt), Reveal
7. Event 17/10 – 21/10 Kangaroo (LoneRangR), Reveal
8. Event 21/10 – 28/10 Lodden Thinks-sheep (Jones), Reveal
9. Event 28/10 – 4/11 Bredde idræts-SHEEP (peller), Reveal
10. Event 4/11 – 11/11 Alfabet-sheep (Tuznelda), Reveal
11. Event 11/11 – 18/11 50/50-sheep (Aurvandil), Reveal
12. Event 18/11 – 25/11 Retro-peehs (NanoQ), Reveal
13. Event 25/11 – 2/12 Jule-sheep (LoneRangr)
Alle åbne events kan bookes, og datoerne er vejledende, og kan tilrettes efter GM’s muligheder. De enkelte events skal dog afholdes så nogenlunde inden for de angivne datoer.
Alle der ønsker at hoste et eller flere spil smider en post her i tråden, med angivelse af hvilken event, hvilken Sheep variant, samt eventuelle ændringer af dato for eventet.
Man kan godt reservere en spilperiode uden at have titel/type afgjort, men dette skal dog oplyses/ bekræftes SENEST 3 dage inden spilstart.
Forsøg at undgå overlappende temaer/spørgsmål, gælder først til mølle princippet.
Hvis man gerne vil lægge spørgsmål op samme dag, som en anden laver reveal, er det helt i orden. Dog bør man vente indtil deadline for entrys til den åbne event er passeret.
Mangler der noget til OP, så sig til, og har du spørgsmål så send en PM.
Stillingen efter event #12:
thedust 59
Aurvandil 48
NNameNShame 48
Kanelsneglen 45
Bridgeking 37
tuznelda 32
Baarup 31
peller 31
Franneren 29
Piilen 28
Holstt 25