I en tid hvor positive vinde blæser over Pokernet, smider jeg her et oplæg til genoptagelse af den årlige begivenhed, der sidst løb af stabelen i 2015, og som har været savnet. Hvis interessen er der, skal jeg gerne afsætte den nødvendige tid til at holde styr på sagerne.
Skulle PNSC2018 blive en realitet, er der især to ting jeg har tænkt på.
For det første, antallet af events. Tilbage i 2015 havde vi 13 af slagsen, og jeg husker at nogen mente det var for meget. Jeg har derfor følgende forslag:
13 events, som vi plejer.
13 events, 10 bedste resultater tæller.
10 events.
10 events, 8 bedste resultater tæller.
For det andet, belønning for GM-rollen. Tidligere fik GM 2 points, svarende til en 6-10 plads, hvilket jeg synes er for lidt, men hvad skal der gives? Jeg tænker selv samme antal point som en 3. plads.
Lad mig høre hvad i mener, og kom også gerne med forslag til eventuelle andre ændringer.
Når det kommer til afviklingen, bliver opstart medio September ved 13 events, eller primo oktober ved 10 events, så det hele er afsluttet ved indgangen til julemåneden, med en ugentlig omgang. Jeg har i forvejen sikret tilladelse til en promotiontråd i Off Topic, for at fange dem der af uransaglige årsager måtte have fravalgt forumspil kategorien.
Sidst, men ikke mindst, vil jeg også foreslå en eller to lette warmups, især for at tiltrække nye spillere. Endvidere kunne det også være en mulighed for at afprøve GM rollen, hvis nogen (forhåbentligt) skulle få lyst til at prøve, inden afviklingen af PNSC 2018. Jeg er gerne behjælpelig hermed.
Hvad siger PN? Skal vi spille?