Hvis nogen kan huske tråden om Post Danmark og hvor irriterende det er, at man ikke kan blive fri for reklamer, så ser det ud til, at Ekstra Bladet ( www.ekstrabladet.dk/nationen/article992981.ece )er hoppet med på vognen og støtter nu den aktion, som All in inc foreslog i denne tråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=145000
Ville egentlig bare lige spørge All in inc, om det er ham, som har kontaktet Ekstra Bladet, for der står i bunden af deres artikel, at "Det var en læser, der inspirerede til Ekstra Bladets kampagne".
Ellers kunne jeg faktisk godt finde på at støtte op om kampagnen, så der virkelig kunne blive lagt tryk på Post Danmark
PostDanmark aktion bliver støttet
Hvis man ikke vil have reklamer kan man jo bare henvende sig på posthuset og få sådan et "Nej tak" skilt. Det har jeg gjort og jeg får ikke reklamer længere. Ikke fra post danmark ihvertfald.
Post Danmark uddeler stadivæk reklamer for de firmaer som ikke respektere et nej tak. Derfor mister skiltet noget af sin værdi, og derfor denne aktion.
Men hvad skulle EB´s reklame klistermærke hjælpe, altså udover at reklamere for ekstrabladet?
@ Rubino
Det er selvfølgelig rigtigt, men hvis ikke post danmark omdelte dem, så var der bare nogle andre der gjorde. Så det vel egentlig afsenderen af reklamen man skal være efter, da det er dem der ikke respektere nej tak...
@ Auri
Tja. Det hjælper vel ikke rigtigt noget...
Der er faktisk flere pointer i kampagnen, som jeg ser den (er ikke blandet ind i den). Dels, at den danske model 'Nej tak til reklamer' er en vejliednind - det er altså ikke lovpligtigt at acceptere. Dels, at postDK ved at sætte din adresse på et omslag rundt om reklamerne ikke længere deler adresseløse forsendeler ud. Og da forsendelser med adresser ikke erm omfattet af nej tak til reklamer, kan de bare shippe løs. Ideen med kampagnen er for så vidt bare at shippet lortet tilbage til postdanmark, der laver krumspring.
Pinborg
@Rubino
Vi har haft et Nej tak til reklamer skilt i lang tid, og vi får ikke sådan nogle reklamer overhovedet. Det vi får nogle gange, er kun lige sådan et halløj fra Post Danmark af.
Gider ikke støtte det, fordi eb er gået med indover. Magen til løgnagtig avis skal man lede langt efter.
@ Borsa-boy
Det er rigtigt at skiltet med "nej tak" til reklamer er vejledende og ikke lovpligtigt at overholde det, men det har ikke noget at gøre med at post danmark har puttet et omslag omkring med adresse på. Adressen gør det vist bare lettere for postbudet.
Noget andet er at man får "reklamer nej tak" skiltet på posthuset, hvor de også registrerer ens adresse. Når man så er registreret kommer der slet ikke noget omslag med ens navn på, men mindre der kommer et eller andet officielt fra post danmark. Og så kommer det for øvrigt i et helt hvidt omslag hvor det kun er ens adresse der står på.
Og så er der jo andre end post danmark der kommer med reklamer.
Bare klamt at skulle gøre fælles sag med så hjerneblæst et organ som EB
Jeg arbejder indenfor Postdanmark og så vidt jeg ved, har omslaget intet at gøre med at "snyde" sig udenom nej tak skiltene.. Omslaget gør det bare meget nemmere for budene og distributionscentrene at håndtere reklamerne.. Sørge for at vi får de rigtige mængder og at dem der skal have reklamer faktisk får dem.. En del af en større effektivisering af virksomheden..
Vi bruger hver dag masser af tid og penge på at sikre at dem der IKKE vil modtage reklamer udfylder den seddel de skal for at blive registreret som nej takker og får sat skiltet op.. Dette gør at der slet ikke kommer reklamer til adressen..
Vi får LANGT flere klager fra folk der IKKE får deres reklamer end omvendt..
Så må indrømme jeg ikke helt kan genkende problemet Ekstra Bladet skriver om, men dermed ikke sagt det er helt umuligt det er sådan visse steder..
Som Postbud er jeg nødt til, at sige... L O L
Problemet er at Post DK tager penge for at distribuere reklamerne i deres speciele omslag.
Derved får de en interesse i at omgå "Nej Tak" skiltene, og det er intern politik i Post DK at alle skal have omslagene.
Deres PR-dude var i TV omkring det for et par måneder siden, og kunne bestemt ikke se at der var en interessekonflikt.
Det er ikke intern politik at alle skal have omslagene. Hvad bygger du det på?
Det var da dejligt, at der kommer fokus på det. Jeg er selv sløjet lidt af på den på det sidste, men jeg har nu højtideligt lovet mig selv, at optrappe kampagnen igen.
Btw er det ikke mig der har tippet eb, men alt støtte er velkommen. Selv fra DKs mest nypuritanske tabloid !
/INC
@Borsa-Boy og Iskold
Vrøvl, om reklamer er i et omslag med adresser på (som de altid er) eller ej, ændrer ikke ved noget som helst mht. PD's måde at håndtere dem på.. Det kommer hverken ud til færre eller flere, det gøt blot - som snacky77 skriver - omdelingen mere effektiv og sikrer færre fejl.
Når det er sagt, bør det også nævnes at PD ikke kan gøre noget som helst ved det der er problemet her. De har pligt til at omdele reklamerne til den gruppe afsendered ønsker skal modtage reklamerne.. Så hvis afsenderen skønner at deres tilbud er almen interesse, skal PD omdele til samtlige, hvad end de ønsker eller ej.
Og for nu lige at skære det ud i pap: EB's artikel bør mildt sagt tages med et gran salt, da det er elendig journalistisk arbejde uden skyggen af research, og med en propagandalignende indfaldsvinkel, der tilsyneladende forsøger at bebrejde budbringeren i stedet for at rette kritikken mod synderne, der i dette tilfælde må være afsenderen.
Og btw, bare glem ideen med at sætte det mærkat EB foreslår op ved brevsprækken. Postomdelerne har pligt til at aflevere reklamer med mindre modtageren har frameldt sig reklamer, samt opsat det af PD udleverede mærkat (ikke at omdele reklamer er fyringsgrundlag). Diverse hjemmelavede (eller af EB-lavede) mærkater har ingen effekt, og vil heller ikke få det.
Hilsen Postbudet
Mugge
P.S. Har ikke lige tid til at læse det igennem, så der tages forbehold for eventuelle stave-, gramatik- og formuleringsbøffer!