Er det normalt at PostgreSQL fylder 100GB+ på ens pc? Og hvordan kan jeg få den til at fylde mindre?
PostgreSQL fylder 100GB+?
ja med tiden så gør det.
Der er mange måder at lette pladsen på, hvis jeg var dig ville jeg tage backup af din DB også slette de hele og installere det igen, men husk at tage backup for det kan være din DB dør af det.
Der er andre måske sikre måder men det her er nok den hurtigste og mest effektive
Det gør min kraftedme også, 108 GB - skulle ikke have installeret den på mit Vertex 3 SSD 120 GB
Prøv at køre housekeeping og vacum fra pgadmin - det bør kunne trimme den en del...
Backup først just in case selvfølgelig...
Det må du gerne lige uddybe, Fuglsang? :)
Hvis du dykker ned i din startmenu, så har du et program i din postgres mappe der hedder PgAdmin, som er dit database-admin værktøj.
Du åbner din database, og under tools finder du maintanence.
Jeg har ingen HEM/PT database, så skal ikke sige hvor meget det kan gøre, men det er den normale procedure for at optimere pladsbehovet for databasen
EDIT: men husk nu backup - vil nødig vælte din database :-)
Bare af ren nysgerrighed... Hvor mange HH er der i din database ?
Det er en fuldstændig absurd stor database hvis den faktisk fylder 100gb.
Jeg har produktionsdatabaser i Postgres med enorme mænger data som ikke fylder det der...
Jeg har ikke meget mere end 100k hænder i den her database, så forstår det heller ikke... :/
Jeg kan ikke bruge PgAdmin, for hvor der står "Servers (1)" -> "PostgreSQL 9.0" oppe til venstre på dit billede, er der et rødt kryds over min "PostgreSQL", og så beder den om en kode..?
Ja, du skal connecte til den med den adganskode du brugte da du oprettede den under installationen... Den er nok værre hvis du ikke kan finde den - men mon ikke der er noget default halløj som bliver brugt af HEM/PT ?
Defaultkoden var åbenbart "postgrespass", men det lader ikke til den gør noget ved størrelsen, når man laver vacuum? Den er igang i nogle minutter, men den analyserer det bare ligner det?
Jeg kan ikke finde den pgadmin fil nogle stedet på min PC. Der er en fil med en elefantlogo, som hedder psql.exe, men den vil ikke åbne. Hvordan får jeg kørt den vacuum af min database? Nogle ideer?
Ofte har man en masse logfiler liggende som fylder åndsvagt meget. De kan slettes (med mindre man bruger dem til noget specifikt obv.). Kig i kataloget PostgreSQL\x.x\data\pg_log
Editer postgresql.conf for at slå logging fra. Se herunder.
# This is used when logging to stderr:
logging_collector = off # Enable capturing of stderr and csvlog
# into log files. Required to be on for
# csvlogs.
# (change requires restart)
Der er noget galt med de tal den slynger ud. Mit fylder 128GB og det ligger på en 60GB ssd.
@clientadvis
Hvis du kigger i postgresql.conf finder du linjerne
# These are only used if logging_collector is on:
#log_directory = 'pg_log' # directory where log files are written,
# can be absolute or relative to PGDATA
Der kan du se hvad dit log-katalog hedder. I ovenstående tilfælde er kommandoen slået fra pga "#" foran #log_directory = 'pg_log'. Derfor bruger den standard mappen på windows der hedder pg_log. Så vidt jeg kan se på nettet burde den hedde det samme på mac som standard.
clientadvis skrev:
Dog ligger postgresql.conf i data-mappen, men den har jeg ikke et program, som vil åbne den.
Brug et hvilket som helst program du normalt skriver i til at åbne filen med.
Det var en del :)
Det er nu ikke selve pladsen, jeg prøver at gøre noget ved, men mere brug af den fysiske hukommelse, og jeg har desværre kun 2GB, så når HEM går op og bruger 800mb alene, så er jeg ved at "ram"me muren.