PP NL100, AA (1)

#1| 0

Jeg prøver party poker en gang i mellem, så smider lige lidt til analyse. Enjoy.

Jeg har spillet generelt TAG, men samlet en del gode hænder op i position, så her jeg været relativ aktiv. Villain er unknown. Han har før kaldt mit PF raise men foldet floppet. Villain har 85,5$, jeg dækker.

Foldet til mig på knappen som ser ned i Ax Ax og std siger 4. SB folder, Villain i BB kalder.

Flop: T J 5 (8,5)

BB checks, Hero bets 6,5, BB calls

Turn: 6 (21,5)

BB checks, Hero bets 15, BB raises to 75 and is all in, Hero ??

04-05-2007 17:24 #2| 0

caller jeg

04-05-2007 17:46 #3| 0

Betaler. Mærkelig floplinje fra villain, hvis han virkeligt har noget. Men well, donks dukker jo op med JT her engang i mellem.

En anden ting, nu har du posted 3 hænder, alle hvor villain er komplet unknown. Det er ikke pisse godt. I low limit varierer kvaliteten helt skørt med spillere. Nogle er de sygeste nits mens andre gladeligt skubber QJo her og forventer value. Fair nok du spiller mange borde, men fix noget PT+Hud, så er du ikke helt blank på dem. Det betyder meget.

04-05-2007 17:51 #4| 0

enten er du helt væk eller også har han complete air.... det er svært at sætte ham på air medmindre i har lidt historie sammen..hvilke i ikke har....jeg ender nu nok med at calle alligevel fordi jeg er skod til poker og ikke kan ligge rakketerne ... godt spillet af vildand imo

04-05-2007 17:53 #5| 0
OP

@ Hilb

Det er rigtigt, jeg har også skaffet det, men det er stadig for nyt til mig, til jeg selv kan sætte mig ind i det, og få det til at fungere, samtidig med at jeg får noget ud af det. Jeg får snart ferie fra skolen, så har Ahle lovet at hjælpe mig helt på plads med det. Men du har ret, det betyder meget.

04-05-2007 18:28 #6| 0

easy call

04-05-2007 22:40 #7| 0

Angående manglende reads: hilberado er spot on - men jeg kan forstå at den er du også med på - fint :o)

Angående hånden:

Instinktivt fold : under 2:1 odds + et par på hånden + allin-in CR på turn = no-go.

Men analyse skal der jo til:

Lidt grov matematik - alle tal ca tal - hjælpemiddel: lommeregner og pokerstove.

Du skal kalde 60 ind i 110 og skal derfor bruge 35% equity.

Du er

1) 75% mod en flush eller oe draw/kombi draw af en art
2) 18% mod 2 par (primært 65s, JTs vel)
3) 4.5% mod et set
4) 85% mod et random bluff

Nu kunne et read være fint til at range ham men et jævnt estimat på gennemsnitlig villain kunne være:

Jævn: P(1) = P(2) = P(3) = 30%, P(4) = 10%

Din equity = 0.3 * 75% + 0.3 * 18% + 0.3 * 4.5% + 0.1 * 85% = 37.75% og altså lille plus EV på call.

Jeg tror svaret må være i nærheden af

Klar minus EV på call af passiv/pålidelig villain.
Klar plus EV på call af bluffy/upålidelig villain.
Ca. 0 EV på call af ukendt villain.

05-05-2007 00:29 #8| 0

Hvis det havde været lidt højere, mener jeg det er et relativt nemt call, da jeg ikke ser en sane villain spille set eller 2par så passivt på et drawfarligt board. På NL200 som jeg har lidt erfaring med, ser man dog indimellem folk slowspille set eller 2par her, og gætter på man ser noget af det samme på NL100.

Alligevel er mængden af draws han kan semibluffe så mange, at der bør calles.

@Kandinsky

Altid godt når nogen gider beregne lidt mere præcist på tingene, men dit estimat: "Jævn: P(1) = P(2) = P(3) = 30%, P(4) = 10%" er jeg nok lidt uening i. Mener P(1) > 30%.

05-05-2007 00:44 #9| 0

@kalsen

"er jeg nok lidt uening i. Mener P(1) > 30%."

Det er OK - du har sikkert ret - jeg er ikke særlig kyndig på party NL100 villains - på Lads NL 100 vil CR all-in af en 2'd barrel på turn med draw være et relativt sjældent move - Lads NL 200 en (helt) anden snak....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar