Hvad bedre end at bruge den kedelige stormfulde danske december på at tage til Prag og spille poker? Der er ganske vidst ikke varmere hernede, men vinden står stille, og det kan vi godt lide. Noget der ikke står stille til gengæld er pokerbordene. Nu er vi jo ikke kommer herned for at opholde os udenfor, næh nej, den står på fuld grind med tours og cash i 10 dage.
Jeg ankom i lørdags med Albatrosen (alle danskere har psydonymer i bloggen for integritetens skyld). Det var dog ikke uden brok at tage turen fra Aarhus til Prag, da Helga havde valg at rase ud i Billund om lørdagen. Tilmed havde KLM valgt at tilbyde et defekt fly til lejligheden... 6 timer senere, kæmpestuck i kinaen til Albatrosen, havde KLM endelig fundet et fly der virkede så vi kunne komme til Amstedam. Den bitre smag i munden over kina-nedelaget, og det faktum at jeg indirekte mente KLM havde et ansvar, gjorde at airhelp nu forsøger at få dækket mit tab på 89 point.
Vi nåede det sene fly videre til Prag, men den lange ventetid i lufthavene og mangel på Albatrosens kl 15-lur havde gjort ham syg. Det var sparsomt med high-fives og faktisk var stemningen ved ankomsten til hotellet ikke som man kunne håbe af en 10-dages pokertur. Omvendt kan det vel kun gå fremad herfra... eller kan det?
Søndag efterlader jeg patienten på hotellet for at indtage Hilton og vise fiskepølen hvordan man spiller €1k eurekaen. Det går faktisk også ganske okay, bordene ser tilforladelige ud og jeg klager ikke over mit eget bord heller. En startstack på 25k bliver grinded op i 40k på de første 6 levels, men så sker der det at spanjakken i plads 4 ikke har lært at man 4-better AA om muligt. Derfor må jeg modvilligt skubbe mine sidste chips over til ham, da jeg har skudt med alle tre kanoner på et 3QKA3 board. Brok!
Nederlagets bitre smag bliver skyllet ned med en burger og en lokal pilsner på Hilton. Jeg bliver joinet af Uglen og Bjørnen som har taget et backgammonspil med.
Søndag bliver til mandag og selvom man først vågner kl 16.00, så har man let en god lang dag foran sig. Albatrosen er tilbage fra de døde og joiner til et skud efter Prag cuppen til €300. Det er et turbo format, så der er god fart på. Jeg får da også hurtigt stacken ind med KJ mod TT på et K97 board. Jeg fortæller dealeren at jeg skal have 9100 chips fra vores græske ven, hvortil han vender en tier og siger, nej! Brok! Albatrosen, som havde tager masser af strepsil mod brok undgik imidlertid eliminering og er videre i pengene til finale dagen med 8bb. Jeg ryger i noget 100/200 pappenge PLO, som viser sig at være en god ide. Jeg booker et win, så turen nu viser sorte tal på bunden (jinx). Specielt stolt er jeg over hånden hvor jeg 3-better AQ36ds, 4 kaldere. Floppet slår 457 med to hjerter - og sådan nogen har jeg til damen. Den går check på floppet og turn hedder blank 9'er. Jeg er ganske godt tilfreds nu med min streg og farvetræk og da vores tyske ven skyder 5k, betaler jeg gladeligt. Jeg når dog knapt at slippe de fem hvide chips over linjen før mine hukommelsesceller, der åbentbart har holdt fri i 2 min, vågner op, og fortæller mig at jeg har AQJ3 i stedet, for et nøgent Q-høj farvetræk. River er hjerter 2, og vores tyske ven må tage en pause efter han i mistro ser på de kort jeg får vendt.
Imorgen står den på kval til eureka højrul, cashgame, og restaurantstur med resten af den store danskerafdeling hernede. Jeg smider nok nogle updates herinde i løbet af festivalen, hvis der bliver noget spændende at rapportere om. Ellers er andre danskere mere end velkommen til også at bidrage med deres historier hernede fra. God vind derude.
Ventus