havde lige en interessant diskusion med nopoknofun over msn vedr. nedenstående hånd.
villain er rrusty som er reg. spiller 29/24/12 over 480 hænder, hvilket egentligt ikke er så interessant her, da de fleste af pengene kommer ind preflop.
***** Hand History for Game 2219654308 ***** (Boss)
$100.00 USD PL Omaha - Friday, June 11, 12:41:01 ET 2010
Table Table OH 559 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: Hero( $163.90 USD )
Seat 2: nikordal ( $100.00 USD )
Seat 3: tom-the-nuts ( $75.73 USD )
Seat 4: rrusty ( $144.52 USD )
Seat 5: Cartulio ( $44.27 USD )
rrusty posts small blind [$0.50 USD].
Cartulio posts big blind [$1.00 USD].
nikordal posts big blind [$1.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 2♠ A♣ A♥ 6♣ ]
HERO raises [$5.00 USD]
nikordal calls [$3.50 USD]
tom-the-nuts folds
rrusty raises [$21.00 USD]
Cartulio calls [$20.50 USD]
HERO raises [$86.50 USD]
action on rrusty som gør hvad med 9♣10♠J♦Q♥ ?
preflop beslutning med rundown, 150bb
Fold i en HU pot. Men kald og gå død på næsten alle flops pga Cartulios 44bb´s som kommer oveni i dine skillinger.
Dumt at skubbe ind i esserne når han godt ved han kun har ~30-40%. Din hånd er jo ret face up. Der vil ligge omkring $222 på floppet som han skal betale $65,5 for at se right?
Rrusty skal først og fremmest 3bet noget mindre, så han nemmere kan kalde 4bettet.
Jeg caller generelt 4bets lidt light, da vi ca altid får resten af skillingerne på floppet når vi rammer og derfor caller jeg også her.
Om det er en matematisk brøler ved jeg som sædvanlig ikke:)
Fint spillet. Hvis jeg var i Rrusty´s sko kalder jeg any day for ca. 150bb. Han har mulighed for at spille perfekt postflop poker da du har unipolariseret din range til AAxx.
Hvis Jeg havde været 100bb deep med 9♣10♠J♦Q♥ havde jeg shippet ind i Rrusty´s tilfælde. De døde penge fra Cartulio opvejer hans equity vs. rag aces. Double suited havde været no brainer og et +EV ship 100bb deep.
Endvidere hiver jeg lige retard faktoren på banen igen. Ovenstående move giver helt sikkert masser af action senere.
EDIT: Koller for satan - kom nu ind i kampen. Du har et rigtig nice agg game - hvis du nu bare kunne en smule calcs samt få siet de værste rags fra din 3bet range vil du være plo1k reg i løbet af notime!
Dion
Altså, jeg forstår nærmest ikke spørgsmålet. Hvordan kan det ikke bare være et call?
Jeg antager her at villain (dvs. hero i hånden) 4better ALLE AAxx'ere, AKKx'ere, og flatter den dårligere end af gode rundowns... Og i øvrigt mixer nogle middel rundowns ind, som rrusty sidder i den øverste ende af.