Ved godt det er lidt et longshot, men har fået en regning på et stykke arbejde, hvor jeg er temmelig utilfreds med prisen.
Sidste år gik min brøndboring til mit grundvandsvarme i stykker, og en lokal brøndborer kom og lavede en reperation af brønden, blæste systemet igennem, og samlede det hele igen.
Jeg har ikke den store tekniske indsigt, men brøndboreren sagde at det var en god ide at få blæst systemet igennem ca. en gang hvert halvandet år, og det stoler jeg selvfølgelig på.
Nu har de været ude, selvfølgelig en dag hvor jeg ikke var hjemme, og de har sendt en regning for blæsning af boring, og regningen er præcis det samme som jeg gav for reperation, plus den her blæsning af boringen for halvandet år siden. De har skrevet 3,5 timer til to montører plus en kranbil på regningen. For det første har jeg svært ved at se hvor en kranbil kommer ind i billedet, ligesom syv mandetimer for et relativt banalt stykke arbejde virker voldsomt.
I min optik er det helt skævt at vedligehold kan koste det samme som reperation + vedligehold. Så giver det absolut ingen mening at vedligeholde, da man ligeså godt kan lade lortet gå i stykker, og så reparere derefter, når nu det ifølge dem koster det samme.
Samtidig skal de jfr. regningen have lavet reperationen plus reservedelene "gratis" sidst da det er ting der er forskellen fra sidst.
Der er måske ingen der kan hjælpe mig med den specifikke udfordring, men hvor kan jeg klage over regningen, når firmaet tilsyneladende ikke vil høre på mine klager? For jeg har ingen intention om at betale det beløb der står på den.