Hejsa,
Jeg står i den dejlige situation, at NLHU er kommet i zoom format, hvilket gør at jeg nemmere har ved at få lagt en god volume.
Jeg har hovedsagelig fokuseret på spil, hvilket gør at jeg nu PT mangler 50k VPP i at opnå supernova.
Tanken om at prioritere kvantitet frem for kvalitet har strejfet mig, og jeg kommer hermed med et oplæg til et muligt probe bet.
Probe bet
- Rake $10k (50.000) VPP
- Udelukkende spille NLHU(Både almindelig og zoom format)
- Stakes
-- NL200(Maks 2 borde)
-- NL100
-- NL50
- For at vinde skal jeg have en positiv bundlinje FØR rakeback
Fakta
- Har spillet NLHU i 5-6 måneder
- Jeg har primært begået mig i NL100 lobbyen, hvor jeg 95% af action har været mod "regs"
- Jeg har en fortid som SNG spiller, hvilket gør at jeg har anstændige multitabling skills
- Jeg har vindende op til NL200(Har ikke spillet højere)
- Jeg spiller ~180 hænder pr. bord
- rake i NLHU non-zoom(Antager det er det samme i zoom-format)
-- rake @ NL50 = bb100/ 9,9803 - $/100 = 4,990
-- rake @ NL100 = bb100/ 7,293849 - $/100 = 7,293849
-- rake @ NL200 = bb100/ 5,09 - $/100 = 10,1802
Som det ser ud, så skal jeg ca. spille 280 timer på NL100, dvs. 35 dage af 8 timers effektivt spil.
Jeg har nogle julefrokoster, en dagstur til London, juleaften og nytår på på programmet, så det betyder hård grind.
Hvad tænker folk mht. til odds? Jeg ser det selv som en svær opgave.
Probe bet - 50k VPP på NL100 inden 2014 (føler)
<forstår ikke helt hvorfor du skal lave det som et propbet? Hvis du "kun" mangler 50k VPP, for at ramme supernova må det da være en god motivator i sig selv.
Anyway, GL med projektet :)
@arigold
Vi snakker altså 280 timer i juletiden - Tror lidt du undervurderer de dage der går med julefrokoster, juleaften, nytårsaften etc.
@kochman
Hvis det bliver til noget, så tænkte jeg at starte fra d. 25 november, dvs. 37 "reelle" grinddage.
Kunne måske godt finde på at stikke lidt ud men synes der mangler nogle detaljer, bla hvilken slags odds du leder efter. Derudover hvad er dit SN, kan du evt poste din hu graf eller antal hænder du har spillet med ev bb eller lign?
Grafer og screenames mangler?
Ellers er der intet at forholde sig til.
@mickeydp
Jeg har ikke været i gamet så lang tid, og jeg har derfor også begrænsede resultater. Jeg har udelukkende spillet på PokerStars.
Nedenunder har jeg indsat mine stats fra den første august til dags dato. Det koster at lære, så hvis jeg skal tage før den dato, så bliver tallene meget misvisende :-)
Jeg søger et almindelig odds, hvor jeg stikker noget ud mod til et givent odds. Jeg har ingen idé om hvad der er rimeligt, men det skal siges at jeg gør det ikke hvis det hedder 1:1.
Jeg er skjult fra alle online spille databaser og er som sagt kun aktiv på PokerStars.
@Langdeel
I mine yngre dage læste jeg Harrington on Cash Games, hvor han bl.a. forklarer begrebet "Probe bet".
Jeg forstod det som et mindre forsøgs bet, derfor tillod jeg at bruge det her i tråden.
Citat fra bogen, side 40: "Winning the pot: Unexpected, but a great result."
@Perbaad
Det er meget forskelligt fra spiller til spiller.
Som nævnt i OP, så har jeg fokuseret på mit spil, derfor hovedsageligt fokuseret på 1 bord af gangen.
Mange regs spiller 3-4 borde, samt ved jeg at nogle bumhuntere sagtens kan have en 5-6 borde kørende.
Hvis bettet bliver en realitet, havde jeg forestillet mig at spille ~3 borde NL100 zoom
Afhaengig af, hvilke odds du ender ud med, at skulle have, saa er jeg interesseret i lidt lir:)
@snowking
Lyder fedt :-)
Det er virkelig en stor opgave(I hvert fald for mig), men jeg ved ikke hvad folk synes er et rimelig odds.
Hvis det skal blive aktuelt, så skal der gerne indgås noget inden søndag kl. 23:59, ellers har jeg ingen chance for at nå det.
Folk der ikke har interesse i at bette, men stadig har en mening mht. til eventuel oddsfordeling, så må de meget gerne byde ind.
På forhånd tak
Jeg kæmper ret meget pt for at nå supernova på NL100 6max med mange borde, og mangler pt. 25k vpp. Bliver ikke nemt, så kæmpe respekt, hvis du klarer den der.
Jeg forstår slet ikke ideen i at gå efter supernova, når det potentielt ødelægger din rigtigt fine winrate - også på længere sigt.
Nu ved jeg ikke hvordan du hidtil har brugt dine FPPs, men der kan vel ikke ligge meget mere end et par tusinde dollars i bonus nu og her og så selvfølgelig en lidt højere valuback fremover.
Jeg tror din long-term EV er væsentlig højere ved at fokusere på kvalitet, fremfor kvantitet.
Når det er sagt, stikker jeg gerne ud imod dig :-)
Det er vel ikke noget problem.
Jeg har raket 7,5k USD på 0,25/0,50 denne måned. (Ikke Stars), men er vel omregnet 41000 vpp på 23 dage?
Har Fuldtids arbejde ud over det.
@Ignardis
Spewtard at kalde mig med 99 der! :-) hvad er din bb/100 på Zap bordene egentlig? (Hvis du vil ud med det)
Ignardis skrev:
Det er vel ikke noget problem.
Jeg har raket 7,5k USD på 0,25/0,50 denne måned. (Ikke Stars), men er vel omregnet 41000 vpp på 23 dage?
Har Fuldtids arbejde ud over det.
Uden selv at være cashgame spiller, mener jeg at Stars er det site med lavest rake, derfor kan du ikke bruge den formel der. Hvis man grinder på EU sites eller lign, er raken som regel en del højere.