Hej
Sagen er den, at jeg har en VW Polo fra 97, den er begyndt at hakke ved acceleration.
Det er blevet værre siden weekenden, er der nogle kloge hoveder herinde der har nogle mulige løsninger til hvad der kan være galt?
Jeg har kunnet læse mig til at det kan være nedenstående:
1. Tomgangsdysen er tilstoppet.
2. Platiner snavsede eller defekte.
3. Tændkabler og hætter defekte.
4. Accellerationspumpen virker ikke.
5. Manglende kompression pga. mangel på indstilling eller brændte ventiler.
6. Batteriet
Er der andre ting der kan være problemet ?
Problem med bil
Jeg har en golf fra 98 og havde samme problem, det var noget gasspjæld, den gjorde det hovedsagligt fra 2-3 gear, kostede mig 1000 sort hos en mec
Salken skrev:
Er en tændspole nem at skifte ?
Ja.
Well... Det er jo et kendt problem, med røde WV'er... Har du overvejet at male den dueblå?
Hej Salken!
Er det kun ved acceleration at den hakker? Hvad med tomgang og når du kører med konstant hastighed?
Salken min polo gjorde det samme og der var det tændspolen. Google det og du vil se det er en normal fejl ved vw.
Tightgirl, den gør det mere ved acceleration .
Den gør det slet ikk ved tomgang, minimalt ved kørsel, men primær acceleration
Aarhus-pk
Okay, jeg vil Google mig lidt frem, men det burde ikk være et problem at skifte den selv ?
NanoQ skrev:
Er bilen rød?
Når man nu skal trolle .. så er det fandme vildt at ramme farven alligevel :)
Tightgirl, har lige kigget på bilen. Den hakkede en overgang i tomgang, og døde, kunne ikk starte den igen, ventede 20 min og kunne starte den igen, den stoppede med at hakke i tomgang og hakker igen kun ved acceleration.
Aarhus-pk
Læste mig frem til at man kunne tage en vand forstøver og sprøjte lidt vand på tændingspolen, kom der lidt gnister så var det tændingspolen der er defekt, men der kom ikk nogle gnister.
Aarhus-pik :D
Jeg tror at OP ville være rigtig godt tjent med at lade en fagkyndig kikke på sagen.
At sprøjte vand på en tændspole der genererer 30.000 volt kan aldrig være en god ide.
Prøv nu at kontroller om du ikke har en mørnet slange et eller andet sted, så den suger falsk luft. Hvor i landet er du?
Det kan også være din lambda-sonde der er defekt! Jeg havde lign. problemer med min golf II, og der var dette årsagen til problemet! Mit problem var primært ved acceleration, men der kunne også opstå problemer når jeg kørte med cruisefart.. :)
Prøv evt. Smide supersafe en PM, kan være han kan hjælpe... Han har ført været behjælpelig med biler herinde.
Tændspolen er nem at skifte og kan købes brugt ved en hugger og nej du kan ikke se om den er defekt ved at sprøjte vsnd på
Den hakker og sprutter og går ud og køre skidt = de præsice samme symptomer som min havde
Lol @ platiner i den der :-D
Sgu go humor.
Smid mig en pm hvis du vil have set lidt på den.
Nu jeg tænker mig om, så kan det egentlig være dine tændingskabler som er problemet! Hvis de ikke er 100% fugt-tætte, så vil symptonerne være lign. det problem du har..
Jeg skiftede mine tændingskabler og sprøjtede de nye med flydende silikone, og så forsvandt mit problem (første gang jeg døjede med hakken og sprutten ved acceleration).. :) En forholdsvis billig reparation, som sikkert kan gøre for 200 ca, og det er super simpelt! :)
supersafe skrev:
Lol @ platiner i den der :-D
Sgu go humor.
Smid mig en pm hvis du vil have set lidt på den.
Første post i denne tråd der giver mening!

Hvis du har monopoint (karburator) står den på en gummiskive tit de bliver utætte og trækker falsk luft, prøv at vrikke med den og se om den ikke er revnet.
Hvis den trak falsk luft ind, ville den også gå ustabilt i tomgang ved varm start. Når det kun er ved acceleration og koldstart, gætter jeg på at det kan afhælpes med et par tændrør. Og nå ja, hvis det kun hjælper kortvarigt, må du have ny spole også, men det er billigere at starte med tændrørene.