Problemer med Onfone

#1| 0

Hej PN!

Jeg håber, at jeg kan finde lidt hjælp her - eller måske en, der har været i samme situation.

Sagen er den, at da mit eget net har været nede, har jeg brugt mit mobile netværk til at koble op via PC'en.

Da jeg i går skal se superliga bold tjekker jeg først, hvor meget data, jeg har tilbage. Jeg har omkring 3GB, og vælger derfor at tilføje 6 ekstra GB (Tror jeg) via deres APP.

Da jeg vågner i morges er det til en mail om, at min onfone konto er i minus 1100 KR, og jeg kan så konstatere at det er pga. DATA.

De ekstra pakker af DATA er altså ikke kommet på.

Jeg har været i telefonisk kontakt med dem, og jeg har fået mulighed for at klage pr mail.

Hvad er kutyme her?

12-08-2013 12:52 #2| 0

Du har vel en kvittering på dit køb af 6gb data enten på SMS eller mail?
Derudover kan du jo se præcis hvor meget data du har brugt, og regne på det. Har du ikke en kvittering og stemmer prisen med den mængde data du har brugt kan du jo ikke rigtig gøre noget.

Du kan sikkert godt få regningen sat ned hvis du truer med at flytte selvskab osv. men det ved jeg intet om.

Har du YouSee, i så fald hvis du har set den på YouSee tv på computeren må de ikke trække data da webtv er gratis i data.

12-08-2013 13:23 #3| 0

De sender ikke kvitteringer for køb af ekstra data.

12-08-2013 13:35 #4| 0

@GMSpecter

Lad nu være med at udtale dig om noget du ikke ved noget om, ffs!!

"Du er nu tilmeldt DATA+. Se mere på din personlige side på Onfone.dk. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice åp 69101010. Mvh. Onfone"


Bevis nok?


On topic:

Ring og find ud af en fornuftig løsning en overordnet evt. så der kan findes en løsning. Evt. kan du tage skærmprint af de SMS'er du har sendt for netop at købe datapakken, og fremvise denne :-)

GL OP.

12-08-2013 13:39 #5| 0

De sender kvitteringen som æslet skriver.

12-08-2013 13:40 #6| 0

LOL, THADONKEY1.

Jeg er OP, og jeg har aldrig modtaget hverken mail eller sms bekræftelse på køb af EKSTRA 3GB.

Tilføjelse: Og jeg sender ikke nogen SMS for at tilføje pakker. De bliver tilføjet via deres APP - som beskeskrev i første post.

Redigeret af GMSpecter d. 12-08-2013 13:44
12-08-2013 13:42 #7| 0
Plo champ 2023

Efter Onfones skift til TDC har jeg heller ikke haft andet end problemer med kæmpe regninger, og gentagne fejl fra deres side! Vil ikke anbefale nogen at skifte til onfone, er gået over til oister nu og der er ingen problemer. Efter lange diskussioner med onfone om mine høje regninger fik jeg dem heldigvis slettet, men har kun dårlige erfaringer med dem, gl.

12-08-2013 13:45 #8| 0

@ Thomasduus

Kontaktede du bare [email protected]?

12-08-2013 13:50 #9| 0
GMSpecter skrev:
LOL, THADONKEY1.

Jeg er OP, og jeg har aldrig modtaget hverken mail eller sms bekræftelse på køb af EKSTRA 3GB.

Tilføjelse: Og jeg sender ikke nogen SMS for at tilføje pakker. De bliver tilføjet via deres APP - som beskeskrev i første post.



Ja tak, det er jeg klar over.

Men Onfone er faktisk et af de teleselskaber, der sender allermest information ud til deres kunder både pr. sms, mail og post. Du kan nærmest ikke gøre noget som helst, uden at du får en form for bekræftelse på hvad der er sket, så det lyder mærkeligt at du ikke har fået besked om noget som helst. I realiteten kan det være dig der har lavet en fejl, eller at systemet ikke har fanget din ekstra datapakke.

Meen, uanset om du tilmelder dig en datapakke pr. sms eller via deres APP "Mit Onfone", så får du en bekræftelse. Hvis ikke du har fået den, og har brugt data alligevel, så er det din egen fejl.. Hvis du derimod har fået en bekræftelse, og bruger data i god tro, så fremviser du jo bare den og wupti, problem solved.

Uanset hvad, så sørg for at holde en god tone hvis du beslutter dig for at ringe ind :-)
Redigeret af THADONKEY1 d. 12-08-2013 13:54
12-08-2013 13:54 #10| 1

Jeg har i denne måned tilmeldt mig fra 3GB til henholdsvis 6Gb, 9GB og 12GB uden at få nogen bekræftelse overhovedet, hvorfor jeg heller ikke har forventet at få en bekræftelse i går, da jeg gik til 18GB.

"Bruger data i god tro"? lol, wtf altså. Jeg har jo været fuldt klar over, at jeg ville komme til at bruge ekstra data, og har derfor tilmeldt mig ekstra og været villig til at betale de 60 kr ekstra. Du tror vel ikke, at jeg laver det her nummer for at slippe for initial regning på 60 kr??

12-08-2013 13:58 #11| 0

Men det må jo have stået nogle steder at du har købt de her ekstra ting?

Du synes ikke at det er bare en lille smule mærkeligt at alle andre Onfone-kunder får at vide når de køber diverse services, men du ikke gør?

12-08-2013 13:58 #12| 0
Plo champ 2023

@Gm - Nej jeg ringede og snakkede med dem, der er alt for lang svartid på deres mails :)

12-08-2013 14:00 #13| 0

@Thomasduus

Ok, så vil jeg prøve igen i morgen. Tak. Var det også DATA, du havde problemer med?

12-08-2013 14:23 #14| 0

Som jeg lige forstår det på deres hjemmeside(som du ganske givet selv har tjekket) så blir beløbet som pakken koster trukket med det samme, så på den måde må du kunne se om din bestilling er gået igennem tænker jeg...

Desuden ved jeg at hos Oister kan man se når man logger ind hvilke services man er tilmeldt eller har bestilt ekstra og hvornår de måtte være bestilt.

Good luck anyways

12-08-2013 14:25 #15| 0
Plo champ 2023

Ja det var også med data, den ene dag har jeg rigeligt data tilbage, og dagen efter er onfone kontoen overtrukket med 1400kr. Det burde jo slet ikke kunne lade sig gøre, men det mente de i starten. Du skal bare blive ved med at holde på du har ret, og så skifte asap, problemerne forsvinder ikke. (Det er i hvert fald min erfaring, de har sikkert mange tilfredse kunder)

12-08-2013 14:38 #16| 0

Det er jo akkurat det samme så - jeg holder fast. Fik du annulleret beløbet uden mails - altså udelukkende via telefonsamtaler?

@Tiesto

Ja, og der stod 18GB efter, at jeg havde tilføjet ekstra GB.

12-08-2013 14:49 #17| 0
GMSpecter skrev:
Det er jo akkurat det samme så - jeg holder fast. Fik du annulleret beløbet uden mails - altså udelukkende via telefonsamtaler?

@Tiesto

Ja, og der stod 18GB efter, at jeg havde tilføjet ekstra GB.


I så fald burde der jo ikke være de store problemer i at få dem til at "æde" den.
Men ved desværre også at nogen selskaber kan være tunge at danse med idet at nogen af dem der svarer på tlf henvendelser egentlig ikke virker synderligt begejstret for at hjælpe på en nogenlunde anstændig måde.
Hvis du henvender dig via tlf så sørg for at noter tid og dato samt navn på pågældende du har snakket med, det kan vise sig at være en go ting senere i forløbet.
12-08-2013 15:01 #18| 1

Det er så latterligt man kan få lov til at bruge 1000kr på data. Det er der jo ingen der har tænkt sig at gøre bevidst især når OP godt ved man kan tilkøbe ekstra data.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar