Har lige prøvet poker pro 2006. Det er vel det nærmeste man kommer en lovlig bot.
Siger hvad man skal bette osv.
Ville bare lige se hvad den kunne præstere. Pt er kurven nedadgående. Vil køre testen nogle timer til jeg har smidt 50$
Nogle der bruger programmet? Den laver nogle sindsyge ting. Bluff Calls osv.
Program - Poker Pro 2006
Jeg har prøvet det kort, og det virkede virkeligt ELENDIGT....
Det fortæller ikke hvor meget man skal byde, det lagger voldsomt ved multitable (selvom det kun er sat til 1 bord) og virker generelt bare rigtig dårlig lavet...
Jeg smed det hurtigt langt væk igen..
he he - undre mig også over det er så ringe.
Man kan jo hente en freeware bot som kommer med bedre forslag.
Undre mig man ikke kigger lidt på markedet og finder ideer. Jo trods alt deres version 4.6.1
Tør slet ikke tænke på hvordan version 1 var.
Jeg kan ikke engang selv bruge 50$ så hurtigt ;-)
Historien er slut.
LOOOOOOL, så samme spiller der prøver at belære professionelle spillere på PN om at de overvurderer swings henter et sharewareprogram der skal fortælle ham hvordan han skal spille poker :)
Jeg fatter ikke folk gider blive ved med at falde i og bruge penge på disse tåbelige programmer, hvorfor ikke lige høre om andre havde brugt det først, eller bruge pengene på en bog (siger lidt om denne type mennesker).
Hvis et shareware program kunne spiller poker, og fortælle dig alt hvad du skal gøre, og samtidig vinde, vil det lynhurtigt rygtes, og MANGE narhoveder ville hente det.
Men er da glad for at de folk der prøver disse botlignende ting taber deres penge. Bots ødelagde så vidt jeg ved online backgammon (i stor udstrækning), og jeg håber de folk der prøver at gøre det samme med poker taber deres penge!!!
Helt ening med Costas. Håber du tabte en masse $''s på det eller endnu bedre får din account spærret.
@CostasNoche
Nu var det ikke for at vinde jeg prøvede den. Ville bare se hvad den kunne.
PokerTracker giver da bedre stats og flere stats den Poker Pro.
>Aagaard
Øhh det er da et lovligt program. Jeg tabte 50$ hvis det kan gøre dig glad. De 50$ var sat af til forsøget.
>account spærret
Det ville være frygteligt, hvis min milliard $ blev spærret inde ;-)
@ Costasnoche
Hvad synes du selv, du bidrog med i denne tråd? Kunne du ikke bare have trykket på tilbageknappen og læst en ny?
Jeg er ikke ude på at starte en flamewar eller noget, men er efterhånden irriteret over umotiveret mudderkastning fra enkelte (desperate?) brugere på et ellers fremragende forum.
Fuldstændig enig - tænkte faktisk det samme da jeg læste tråden.
Hvorfor skal de samme brugere hagle en ned lige så snart man vil dele en oplevelse med andre brugere. Jan Emil skrev bare, at han vil ofre 50$ på et program, som han iøvrigt ikke havde nogle forventninger til.
@Tussen & Tomh
Sorry, men for mig er det ikke 50$ til et eller andet program, det er 50$ i udgift til noget nær en bot, og lige præcis bots er noget af det eneste der for alvor kan ødelægge online poker, og derfor reagerer jeg.
Jeg mener ikke man skal støtte disse programmer, eller hente dem, da man derved risikerer at støtte de mennesker der udvikler bots på den ene eller anden måde.
Men fair nok hvis I mener man bare skal sidde og sige ingenting når folk skriver de henter disse ting og dermed muligvis støtter udviklingen af bots, men jeg kan ikke holde mund.
/Costa
@ Costas
Hvis din første post havde haft noget nær samme ordlyd som den sidste, havde du ikke hørt fra mig.
Slut herfra :-)
@CostasNoche
Må man heller ikke bruge pokertracker? Poker Pro er jo en dårlig efterligning af poker tracker. Med den udbygning at den laver nogle forslag ud fra indsamlede data. Det kan du jo også få pokertracker til.
Jeg testede jo mest programmet for at se hvor god den var. Men kan pt konstatere jeg ikke er specielt bange for at møde den.
Da du kun er 28 kan jeg ikke kalder dig en gammel sur indebrændt mand - men du opføre dig dog sådan.
@JanEmail
Pokertracker er et dataindsamlingsprogram der bla. er supergodt til at efterrationalisere sine hænder, og så vidt jeg ved kan pokertracker ikke fungere bot-lignende ved at fortælle betsizes osv.
Du skriver selv at pokerpro er det tætteste man kommer en lovlig bot, men hvis det kun er en dårlig efterligning af pokertracker, er PT så en bot eller hvad, eller er PT bare endnu tættere på en bot efter din mening?
Tror du misforstår ordet bot, en bot spiller poker for dig, og kan på ingen måde se hvordan PT skulle gøre det, jeg har i hvert fald ikke set den funktionalitet...
@Tussen
Hehe, ja reagerer måske lidt kraftigt når jeg ser sådan noget botlignende lort, og skrev lidt for ligefrem ;)
>Pokertracker er et dataindsamlingsprogram
Men det er Poker Pro også. Har du set programmet eller gætter du bare?
>PT så en bot eller hvad
Stod det til mig måtte man heller ikke bruge poker tracker og HUD, men jo så ikke mig der bestemmer det ;-)
Da det jo er vigtig at kende sine modstandere skal du vide hvad de bruger. Det kan du jo bruge til din egen fordel. Derfor kan man med fordel se hvilke programmer der er på markedet.
Poker Pro kommer rigtig nok med forslag til Aktion. Men det gør poker tracker da også, hvis man ellers kan finde ud af at bruge det.
Den siger ikke lige Check, Raise eller fold. men data ligger da så meget til højrebenet at det er 100% det samme.
Og da poker tracker er et bedre program er det vel en større trussel.
"Men det er Poker Pro også. Har du set programmet eller gætter du bare?"
Nej har ikke set programmet, men går ud fra de at oplysninger jeg har fået af dig er rigtige, og de gør det klart at her er tale om et botlignende program selvom det også indeholder database.
Tror stadig ikke rigtigt du har forstået konceptet bot. En bot fortæller dig hvad du skal gøre, eller gør det for dig.
Et program der samler nogle oplysninger og du selv derefter skal handle er IKKE botlignende, det er muligt de efter din mening er farligere, men det er ikke nogen bot.
Vedr. trussel så har jeg aldrig sagt at PT er en større eller mindre trussel end Poker Pro, men truslen ligger i hvis botsne bliver videreudviklet. I pokertracker skal man selv træffe beslutningerne og det er LANGT fra alle der kan finde ud af det.
Der er et par stykker fra min omgangskreds som sidder og spiller poker uden at kende potodds, outs, implied odds osv, de vil aldrig kunne bruge PT til noget som helst, da de dybest set ikke ved hvad poker handler om, men hvis Poker Pro virkede kunne de sagtens hente det og bruge det.
Derfor er bots som gør arbejdet for dig en større trussel på længere sigt en PT er, og derfor mener jeg ikke man skal støtte det på nogen måde.
*Edit* og nu vil jeg sgu have lidt morgenmad
>http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_bot
One typical use of bots is to gather information.
Nu er det jo ikke kun dig som laver ordbogen vel. Poker Tracker er også en bot. Punktum.
At det så ikke bliver regnet for en ulovlig og farlig bot er så fair nok.
Pokerverdenen har en anden mening om hvad en bot er og den kender jeg godt. Og derfor siger jeg også poker pro er så tæt på grænsen man kan komme. Men den er stadig lov. Derfor jeg prøvede den. For at konstatere om man skulle frygte den. Min konklusion er nej - stats er for simple. Og de råd programmet kommer med er ikke skarpe nok. Måske ville rådene være bedre til limit.
Pokertracker samler ikke information.
Pokertracker præsenterer information, der i forvejen er tilgængeligt.
Der er forskel og PT er IHVERTFALD ikke en bot. Det tror jeg ikke at du får nogen som helst, der bare har en mikroskopisk viden om bots til at sige.
Ikke i "bot-mæssig" forstand.
En bot ville kunne det samme som Pokertracker uden hand histories. Altså samle stort set den samme information ind ved at lære spilleres starthænder, betting patterns, osv osv.
"pokerverdenen har en anden mening om hvad en bot er og den kender jeg godt"
LOOOOOOOL, så den verden en pokerbot bruges i har ikke den rigtige definition på en pokerbot, men det har derimod det evigt rigtige wikipedia.org.
Det er satme godt nok tung fest det her. Du har slået ordet "bot" op, men ikke et eneste sted bliver ordet "poker" nævnt, og så tror du at den definition du læser gælder alle ord der indeholder ordet bot.
Når man snakker IRC er en bot (irc-bot) en der snakker med folk. Når man snakker CS (en cs-bot) er en bot en der spiller CS med folk, og når man snakker poker (poker-bot) er en bot en der spiller poker med folk etc etc etc. Så specifikke bots er altså ikke informationssamlere, men virtuelle robotter der kan udføre en specifik opgave.
Jeg kan seriøst ikke tro du ikke kan forstå det.
Andre der mener Pokertracker er en bot i den forstand vi snakker herinde på pokernet?
/Costa
"Da du kun er 28 kan jeg ikke kalder dig en gammel sur indebrændt mand - men du opføre dig dog sådan."
Da du er 30 kan jeg ikke kalde dig en lille barn - men du opfører dig dog sådan.
Hilsen en sur gammel indebrændt mand der morer sig :)
En bot kan da sagtens bruges til at samle information?
Nu er begrebet "bot" ikke specielt specifikt deffineret og bruges i flæng. På IRC er en bot feks bare et program, der kan smide folk ud, hvis de skriver "fuck" eller på anden måde er uartige. Ligesom nogen af dem kan afholde quizzer (mener kanalen hedder quiz.dk på q-net), hvori de feks kan huske hvem der har highscoren.
Min egen og ufuldstændige deffinition af en bot er, at det er en program kode, der kan give respons på forskellige interaktioner. Der kan være MEGET stor forskel på bots, hvor nogen måske nærmer sig AI, mens andre bare kan skrive "Hej" til folk, der joiner en kanal.
Her feks, på IRC styre en kanal overfor "faul language." I ingame poker, reraise med AA. I CS skyde på modstandere. ELLER som plugin til et pokersite, samle information og derudfra karakterisere modspillere.
Og lad nu den stakkels mand afprøve sit program, synes godt nok I er noget på ham :-)
Pokerpro minder da meget om en bot, jeg er bare glad for den er dårlig. Dog nedern at det så småt er begyndt.
>Randall37
Enig. Egentligt det jeg håbede at diskutere lidt.
Jeg mener stadig den er lovlig da man jo selv trykker på knapperne. Men det er da godt nok så tæt på stregen man kan komme.
Heldigvis er rådene meget dårlige. Tror dog uden jeg har prøvet tror jeg at den vil give bedre råd i limit. Men det er kun et gæt.
Men poker tracker er også ved at være så omfattende jeg ville forhindre den på mit poker site, hvis jeg altså havde et.
Hvis der er andre, der har eksempler på Access databaser(som PT er), der er bots, vil jeg gerne høre om dem...
;-)
@Fiskefjæs
Tror ikke der er andre herinde der mener at PT er en bot. En pokerbot tager beslutninger for brugeren, PT præsenterer information på allemulige forskellige måder, men lader beslutningen være op til brugeren.
>PT præsenterer information på allemulige forskellige måder
Nu er dig og Fiske selvfølgelig super skarpe, men vel stadig mene poker tracker giver jer en edge i ikke ville have uden. Jeg synes det er helt fint at bruge poker tracker. men ville stadig forhindre brugen, hvis jeg ejede et pokersite.
Men diskutionen går vel ikke helt på det. Er blevet en vrøvletråd fordi i føler jer stødt over jeg har prøvet et program som er lovligt. Men ok kan da glæde med jeg vender tilbage til pokeroffice igen. Som jeg i øvrigt kun bruger for at analysere mit spil bagefter.
"Nu er dig og Fiske selvfølgelig super skarpe, men vel stadig mene poker tracker giver jer en edge i ikke ville have uden."
Ja self, men det gør jo ikke programmet til en bot.
"Er blevet en vrøvletråd fordi i føler jer stødt over jeg har prøvet et program som er lovligt."
Du har tilsyneladende stadig ikke forstået hvad problemet er, problemet er hverken om det er lovligt eller ej, problemet for mig er at det tager beslutninger for dig og kan derfor karakteriseres som en bot. Og jeg hader bots da de kan blive onlinepokerens endeligt!
Hov hov....Jeg har overhovedet ikke kommeteret dit brug af Poker Pro. Det er jeg egentlig ligeglad med.
Det er følgende af dine udsagn, jeg har kommenteret:
"One typical use of bots is to gather information.
Nu er det jo ikke kun dig som laver ordbogen vel. Poker Tracker er også en bot. Punktum."
At man har en edge ved brug af PT, er irrelevant i forhold til diskussionen om PT er en bot.
PT er en database, der præsenterer i forvejen tilgængelig data på en mere overskuelig måde. Den er på ingen måde "artificial intelligent" ligesom en bot er det. F.eks. som Poker Pro, der kan give et råd om hvad man skal gøre.
Det er der, forskellen ligger. Hvis PT gav råd om hvad man skulle gøre(folde, bette, raise), ville det være en helt anden snak.
>problemet for mig er at det tager beslutninger for dig og kan derfor karakteriseres som en bot
Det gør poker tracker da indirekte også. Godt nok skal man lige ligge et par tal sammen osv. Men dine beslutningen er da til en større eller mindre grad påvirket af hvad du får præcenteret af data. Poker tracker kan flytte en spiller fra NL100 til NL200 uden han selv er blevet bedre (bare eksempel - aner jo ikke om det lige er helt sandt).
Og dette er jo gjort via computerhjælp til at huske, datamine og præcentere store datamængder for dig.
>Den er på ingen måde "artificial intelligent"
Det er Poker pro da heller ikke. Ved du hvad artificial intelligent betyder?
>Hvis PT gav råd om hvad man skulle gøre
Råd om table selection, spillertyper, real time pot odds osv er vel stort set det samme. Undre mig hvis der ikke kommer et addon med tips til hvad man skal gøre.
"Men dine beslutningen er da til en større eller mindre grad påvirket af hvad du får præcenteret af data."
Ja lige præcis, og derfor er det ikke en bot da det ikke tager beslutninger for dig. Du tager beslutningerne baseret på nogle data, det giver dig en edge, men det gør ikke programmet til en pokerbot, har du stadig ikke fattet det?
Efter alt deninformation du har fået her, mener du så stadig pokertracker er en bot?
"Det er Poker pro da heller ikke. Ved du hvad artificial intelligent betyder?"
Nu må du da holde, det betyder kunstig intelligens, og hvis poker pro tager beslutninger for dig baseret på forskellige parametre og data er det at karakterisere som kunstig intelligens. Hvad mener du det betyder og hvorfor mener du ikke Poker Pro er kunstig intelligent (det er ikke høj kunstig intelligens)
"Undre mig hvis der ikke kommer et addon med tips til hvad man skal gøre."
Det ville undre mig MEGET hvis der kom et sådan tåbeligt addon da programmet så med stor sansynlighed ville blive bannet i fremtiden da det ville blive botlignende.
Men jeg kan da godt forestille mig at hvis du havde et firma du så ville lave en sådan ting der kunne underminere hele din forretning.
"Examples include control, planning and scheduling, the ability to answer diagnostic and consumer questions, handwriting, speech, and facial recognition. As such, it has become an engineering discipline, focused on providing solutions to real life problems. AI systems are now in routine use in economics, medicine, engineering and the military, as well as being built into many common home computer software applications, traditional strategy games like computer chess and other video games."
JanEmil hvad er du uenig i her mht til kunstig intelligens?
OK. Jeg prøver en allersidste gang:
Poker Pro giver dig råd om hvad du skal gøre i en given situation, folde, calle, raise osv. Du kan altså sætte dig ned med Poker Pro UDEN AT VIDE pokerreglerNE og faktisk vinde i poker ved at følge rådene (forudsat at den var godt nok programmeret).
Poker Tracker kan give dig nogle stats på modstanderne, MEN ER IKKE PROGRAMMERET TIL AT GØRE NOGET SOM HELST I FORHOLD TIL HVAD DER SKER VED BORDET. Hvis du ikke kender noget som helst til poker, kan Poker Tracker altså ikke gøre noget som helst for dig.
Kan du (please) ikke se forskellen i dette?
Det er lige præcis forskellen i de to programmer (eller programtyper om du vil).
Kunstig intelligens karakteriseres som videnskaben om at få maskiner til at gøre ting, som ville kræve intelligens.
Det mener jeg da at Poker Pro i høj grad er. At det så er pivhamrende dårligt programmeret, er en anden sag.
edit: stavefejl
"The term "artificial intelligence" would equate to the same concept as what we call "strong AI" based on the literal meanings of "artificial" and "intelligence". However, initial research into artificial intelligence was focused on narrow fields such as pattern recognition and automated scheduling, in hopes that they would eventually allow for an understanding of true intelligence. The term "artificial intelligence" thus came to encompass these narrower fields ("weak AI") as well as the idea of strong AI."
Her er endda brugt orderne "pattern recognition and automated scheduling".
Kan ikke se hvordan du nogenside, på baggrund af disse informationer, ikke kan karakterisere Poker Pro som "Artificial_intelligent"
>Efter alt den information du har fået her, mener du så stadig pokertracker er en bot?
Næ hvornår har jeg sagt det?
>artificial intelligens
Lærende adfærd. Poker Pro er jo snot dum. Det er bare en dårlig matematisk formel. Og man skal selv trykke. Og man skal jo ikke trykke det Poker Pro siger, hvis man selv tolker data anderledes. Den spiller ikke for dig.
>Men jeg kan da godt forestille mig at hvis du havde et firma du så ville lave en sådan ting der kunne underminere hele din forretning.
Som i selv nævner er det jo bare en database og firmaet laver ikke selv sine addons. Så andre kan vel sagten lave det.
>JanEmil hvad er du uenig i her mht til kunstig intelligens?
Du springer selvfølgelig over den væsentlige sætning.
learning and adaptation in machines
>Kan du (please) ikke se forskellen i dette?
Jo da.
Mener du at den database, der leverer disse statistikker til hjemmesiden er en bot?
Hvis du ikke mener det, så forklar mig hvad der gør en PT-database så forskellig i forhold til en NFL-database, at PT-databasen er en bot?
>Mener du at den database, der leverer disse statistikker til hjemmesiden er en bot?
Kommer jo an på definitionen. Skriv din definitation af en bot, så kan jeg svare ja eller nej ud fra det ;-)
Ud fra min defination som er noget breddere fordi jeg ikke er pokerspiller med bruger ordet på mit arbejde som programmør. Så vil jeg svare ja til poker tracker er en bot.
"Næ hvornår har jeg sagt det?"
Her:
"Nu er det jo ikke kun dig som laver ordbogen vel. Poker Tracker er også en bot. Punktum"
Forstår du ikke engelsk? Fair nok hvis du ikke gør, men hvis du gør så inkluderer kunstig intelligens dette (send en PM hvis du vil have det oversat):
""Examples include control, planning and scheduling, the ability to answer diagnostic and consumer questions, handwriting, speech, and facial recognition. "
Dette har INTET at gøre med at lære, men er en relativ simpel form for kunstig intelligens. Tror det du snakker om er "Strong_AI" som bla. inkluderer evnen til at lære.
Derfor er poker pro STADIG at karakterisere som kunstig intelligent, dog ikke "Strong_AI" som er et begreb der dækker høj kunstig intelligens.
Prøv at læs de to afsnit om AI og Strong_AI jeg har postet og du vil se at Poker Pro kan betegnes som AI.
Sidste indlæg herfra i dag. Det er simpelthen for tung en fest det her....