Hej PN,
Jeg vil gøre jer opmærksom på et projekt som jeg pt. kører på Facebook.
www.new.facebook.com/group.php?gid=83326849510&ref=mf#/group.php?gid=83326849510&ref=mf
Projektet går i sin enkelthed ud på, at for hvert medlem af gruppen cykler jeg 100m.
Projektet er stillet op for at samle penge ind til Seifert Fonden samt Kræftens Bekæmpelse. Der vil senere komme info om hvordan i kan donere og være med til at støtte disse to fantastiske foretagende.
Lige nu, der kan i vise jeres støtte ved at blive medlem af gruppen og invitere jeres venner. :).
Startskuddet på cykelturen går d. 11 Juli og målet er en tur på over 3.000 km.
Jeg håber I har lyst til at støtte op, både med tilmelding og senere med en lille skilling :)
På forhånd tak,
/Kasper Bisgaard.
Project100m
Ville gerne deltage - men er ikke del og af Facebook, og bliver det heller ikke.
GL
@Kris_rem
Sådan er det - indsamlingen bliver lavet her på PN og ikke på Facebook, så alle har mulighed for at være med :).
"Turen bliver lavet som et støtte arrangement til en velgørenhedsorganisation som senere vil blive offentlig gjort."
Kan godt lide at cykle, men fortæl mig hvorfor jeg skal melde mig denne gruppe.
@Scootie7
Har du læst OP? Der står hvad der bliver støttet - og det synes jeg egentlig i sig selv er et pænt argument? :)
Jamen som solid ryger skal jeg da nok støtte, når indsamlingen kommer.
@kris
Nu går der også penge til FriendsOfEastgate - ;).
@Loehde
Tak for støtten :)
@kris_rem
Hvorfor bliver du ikke del af facebook? Det er ret populært :)
Synes tråden fortjener et bump :).
Inden for den næste uges tid vil der blive offentliggjort flere nye sponsorer, 3 poker-støtte tours til fordel for Kræftens Bekæmpelse samt Seifert Fonden og der vil blive sat en SMS gateway op med mulighed for donation pr. sms.
Støt op om projektet, hvis ikke med $$, så med et medlemskab af gruppen :)
Må indrømme at jeg har svært ved at forstå konceptet. Min kæreste har lige betalt 200 Kr. for at en eller anden cyklede 40 kilometer.
Var det ikke nemmere hvis dem der skulle udøve "sportsaktiviteten" i steden for bare selv blev hjemme og selv betalte?... eller den som havde lyst til at bidrage bare gjorde det uden at nogen skulle symbolsk løbe, gå, cykle, hoppe på et ben; en eller anden distance.
Mest effektivt ville det være hvis bidrag-udøveren bare betalte og så den fattige motionist tog en søndagsrute, evt. flere, med aviser og så bidrog med lønnen.
Jeg kan ikke rigtigt se sammenhængen ellers.... men det er nok bare mig som mangler fantasi, siden 9000 andre kan :-)
Mvh.
Eksplicit
@Eksplicit
Du har misforstået hele konceptet, ved det og udøve en sport, der er "lidt mere end det sædvanlige"
Vi dyrker jo denne form for sport, fordi vi elsker det ekstreme. Det og udsætte kroppen for så stor en belastning, at selvom det gør ondt, og ivørigt har gjort det i flere timer, at man alligevel har viljen til og forsætten - Den psykiske kamp mod den fysiske og til tider omvent er jo så fasinerende !!
At vi så til tider, fordi det bliver så ekstrem, mangler en sponsor eller gerne vil støtte noget, fordi det er noget ud over det sædvanlige er vel kun en positiv del af sporten ?!
Både projektet, sponsor og den form for sport som bliver dyrket, til fordel for projektet for både omtale og kroner i kassen.
/TonnyG
@TonnyG
Jo, jeg kan godt forstå at sponsorer får noget ud af det. Al omtale er godt for dem, de tænker også på forretningen.
Men nu beder han jo om at private også gerne skal give en skilling.
Det er ikke fordi jeg har noget imod velgørende arbejde, Kræftens bekæmpelse eller det at give et bidrag til velgørenhed.
Har bare svært ved at se sammenhængen mellem en ung mand som har lyst til at tage en cykel-roadtrip en sommer og relatere det til et evt. bidrag til Kræftens Bekæmpelse fra min side.
Tror ikke jeg er den eneste men det er nok ikke politisk korrekt at sige det :-)
Synes det ville være mere relevant for en aktiv ung mand som ville bidrage med noget, at gøre det på en mere direkte måde. Han kunne være frivillig phoner for KB, gå med aviser og bidrage, arbejde frivilligt hele sommeren med noget tredje velgørende.
Alternativt skulle sådan en aktivitet, som en cykeltur, kunne relateres direkte til det velgørende formål på en måde som er inspirerende eller tankevækkende for os.
F.eks kunne han som ung studerede samle ind til en forening som motiverede fede HF-elever at røre sig noget mere?
Men altså, bevares... Kaspers projekt er bedre end hvis han solgte narko på et gadehjørne ;-)
Kommunikations- og indholds-mæssigt giver det bare ikke så meget mening, som det kunne have gjordt med lidt mere opfindsomhed og relevans.
Får han stor succes, så er det et resultat af at han må have gode networking skills :-)
Altså, foreløbige resultat er at Kasper får studenterhue og tøj til turen betalt af sponsor? Jeg er sikker på Kræftens Bekæmpelse jubler over at brug af deres navn har opnået det resultat....
Med trods alt velmenende bedste hilsner og held og lykke med projektet.
Eksplicit
@Eksplicit
Jeg vil tildels give dig ret!
Har bare svært ved at se sammenhængen mellem en ung mand som har lyst til at tage en cykel-roadtrip en sommer og relatere det til et evt. bidrag til Kræftens Bekæmpelse fra min side.
Kan da godt se, der ingen sammenhæng er mellem en ung mand som tager på en cykel-roadtrip og så Kræftens Bekæmpelse.
Men Men Men... Kræftens Bekæmpelse skal på den ene eller anden måde have nogle kroner i kassen - indsamlinger/donationer osv er (desværre) ikke nok. Jeg så for nyligt kræftens bekæmpelse, og ivørigt mange andre organisationer, i reklamebranchen når folk var på nettet - blot for at nævne et eksempel.
Kommunikations- og indholds-mæssigt giver det bare ikke så meget mening
Hvis man googler "kræftens bekæmpelse sport/løb finder man en del sider omkring støtte til kræftens bekæmpelse netop gennem sport.
Så hvorfor skulle Bisgaards projekt, være så meget anderledes, andet end han er en ung fyr (som os andre) som bare igennem sin sport, prøver og gøre noget godt samtidige?
Ivørigt er han jo ikke ude med raslebøssen. Det er sandt som du siger, at han beder om donation. Men han er jo også ganske tilfreds med, at han tilmelder hans side på facebook.
Han har måske ikke de store erfaringer, med denne type lange lange cykleløb - men hvem har det ?!
Jeg synes kun det er fair nok, men giver sådan en fyr en chance med nogle støtte kroner - frem for alle de penge man giver ud til ligegyldige ting nu om dage!
/TonnyG
Se www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=188104