Hej
Jeg sidder stadig og leger med PT3's mange muligheder.
En ting som jeg ikke umiddelbart kan få løst, er følgende problemstilling:
Jeg arbejder på at definere min Blind-Defending Range ift én stealers range. Jeg er med på, at jeg i PT3 kan se position stats for ATSB fra hver af de respektive positioner; CO, BTN og SB - og ud fra disse stats kan fastlægge min defending range (alt andet lige).
Problemet for anvendelse i praktisk spil ved borderne er, at jeg gerne skulle have disse specifikke position-stats i HUD, men de er der ikke. I HUD er der kun ét samlet tal for ATSB (som jo dermed er et sammensat tal for steals fra alle tre steal positioner; CO, BTN og SB). Det er jo et ubrugeligt tal til at justere min defending range.
Kan man selv definere to HUD-stats, der udtrykker ATSB fra hhv CO og BTN ? - således, at jeg derved kan fastlægge min konkrete defending range.
Ex: Hvis jeg har defineret min default BB defending range udfra, at CO stealer med en 30% range (ATSB fra CO = 30), så har jeg jo brug for at kunne se en konkret stat i min HUD, der viser det aktuelle tal for ATSB fra CO. Har jeg denne stat i min HUD, så kan jeg løsne/stramme min default defending range fra BB i forhold til dette tal. Men som sagt, så kan jeg ikke finde dette tal i HUD'en.
Hvordan løser I andre ovenstående problemstilling ??
//NewKid//
PT HUD positions-stat
Måske ovenstående er for indviklet formuleret, men så lad mig koge det ned til et enkelt spørgsmål:
Kan man i PTHUD få ATSB-stat frem for hver enkelt af positionerne; CO og BTN ??
Jeg er også meget interesseret i dette? ..
Det er præcis derfor jeg er gået over til HEM, fordi der kan man dette. :)
Det tror jeg bestemt du kan. Der var en tråd for en måneds tid siden med position stats og andre HUD ting, som man kunne få via en pop up. Der var der også forslag til hvordan man selv kunne lave stats.
Jeg kan selv ikke finde ud af at lave den HUD pop up så hvis der er nogen der har positionsstats i en pop up må de gerne sende mig lidt detaljer. :)
Ja det kan du da. Gå til configure -> configure stats, tryk "Holdem Cash Player Statistics" under Section Name. Tryk på Columns for oven, tryk på New og definer følgende column:
Name: cnt_steal_att_btn
Expression: sum(if[holdem_hand_player_statistics.flg_steal_att AND holdem_hand_player_statistics.position = 0, 1, 0])
Description: Number of times the player attempted to steal the blinds from BTN.
Tryk save, og derefter New igen:
Name: cnt_steal_opp_btn
Expression: sum(if[holdem_hand_player_statistics.flg_steal_opp AND holdem_hand_player_statistics.position = 0, 1, 0])
Description: Number of times player had the opportunity to steal blinds from BTN.
Tryk nu på Statistics for oven. Tryk på New.
Name: Att To Steal BTN
Description: Attempted to Steal the Blinds from BTN
Value Expression: (cnt_steal_att_btn / cnt_steal_opp_btn) * 100
Tryk format for oven.
Title: Att To Steal BTN
Width: 80
Format Expression: /%.2f
Tryk save, tryk apply. Update Cache under Database -> Housekeeping. Så er din stat klar til brug. Du kan nu gentage dette for CO, der bruger du simpelthen holdem_hand_player_statistics.position = 1 i column definitions istedet.
Hej Søren
Tusinde tak for din hjælp.
Det gik ubesværet med at få defineret BTN, men jeg er usikker på om jeg for CO-position i column definition bare skal skrive:
..... holdem_hand_player_statistics.position = 1])
eller: ... holdem_hand_player_statistics.position = 1, 0])
eller: ... holdem_hand_player_statistics.position = 1, 1, 0])
Hvad er korrekt ??
//NewKid//
det er holdem_hand_player_statistics.position = 1, 1, 0]).
@ SM
Jeg har tidligere prøvet at configure stats. Problemet er, at min hud på borderne ikke er i stand til at huske tidligere hænder på mine modstandere når jeg sætter stats ind (att steal BTN + CO).
Er der nogle der ved hvordan man kan løse dette problem?!
PS. Save, apply og update cache er udført efter alle kunstens regler.
Madsenberg, hvis du har flere databaser så skal du opdaterer cache for dem alle.
Hvis det ikke virker, så lyder det som om du har lavet en fejl i en af dine columns eller i selve staten. Prøv at isoler problemet ved at definerer en meget simpel stat og så tilføje forskellige elementer et ad gangen.