QQ 200$ NL 6-max

#1| 0

Har lige sat mig ved dette 200$ 6-max bord så har ingen reads. Effektive stacks er 200$.

Får delt Q Q i UTG+1 og raiser til 9$ Efter at UTG limper ind. SB caller og BB reraiser til 20$, alle caller.

Flop: 5 7 9 Potten er på 76$

SB checker, BB better 25$ ud som UTG caller, hvad er mit move her og hvorfor?

Jeg valgte blot at calle de 25$ selvom jeg ikke havde det godt med det. Aner jo intet om hvor jeg står på nuværende tidspunkt.

Turn: 5 Potten er på 151$

BB vælger meget mærkeligt at bette sølle 5$ ud som raises til 34$ af UTG. Igen vælger jeg at nøjes med at calle da det nu, fordi jeg valgte et flop call, vil pot commite mig at raise for information. Desuden er raiset så småt at jeg ikke kan folde. BB caller også.

Riveren er en lækker dame hvilket gør resten af hånden uinteressant men Hvordan skal den spilles preflop, på floppet og på turn? Hvilke hænder sætter I i øvrigt UTG og BB på?

23-03-2006 09:13 #2| 0

Fint nok at du caller pf.
Dog vil jeg mene at du skal re-raise på floppet da du helst ikke vil se en klør på turn, derfor skal flush draws helt ud nu :)
Fint nok at du caller på turn da der er mulighed for at UTG sidder med en 5''er og vil gå all in hvis du re-raier.
Lækkert nok med damen på river :)

23-03-2006 09:23 #3| 0

Den er svær og kommer en del an på reads. Synd du ikke har nogle her.

Preflop kan forsvares, da du kan slippe billigt ud, hvis der kommer et overkort.

Jeg ville raise floppet. BB better kun 1/3 pot, så jeg vil smide den op på 100-120.

Jeg går broke på floppet, hvis en af dem har AA/KK. Det er 6-max, så QQ og KK skal spilles som bedste overpair.
BB og UTG kan lige så godt have TT/JJ, men det virker lidt som draws.
Så tag og gør det dyrt for dem! :)

23-03-2006 10:21 #4| 0
OP

Kan ikke sætte BB på et draw da han reraiser mig PF så mod ham er jeg nok way ahead eller way behind. Det er mere UTG der bekymrer mig. Enten er han på draw hvilket han slipper billigt fra da jeg blot caller eller også slowplayer han et sæt o.lign.. Han kan selvfølgelig også bare være en komplet callingstation. Min erfaring siger mig at spillerne på dette niveau sjældent reraiser PF uden AA/KK selv shorthanded, så er ikke meget for at raise floppet, men kan hverken lide at calle eller folde heller :P. Raiser jeg til 100-120 her vil jeg pot commite mig selv og være tvunget til at calle et push fra BB''s AA/KK

Havde UTG ikke callet flop bettet ville jeg klart spille den som en WA/WB situation. Og havde BB ikke fyret så fesent et bet af på floppet havde jeg kraftigt overvejet et fold (ja jeg er weak).

23-03-2006 12:22 #5| 0

"Det er 6-max, så QQ og KK skal spilles som bedste overpair." - og se, det er derfor, det er lukrativt at spille 6-max i fht. et full ring game ;-)

Når det er sagt, så bliver du nødt til at hæve dét flop. Jeg tror simpelthen ikke på, at noget overpair vil bette så svagt (BB) og caldcalle et svagt bet (UTG) på et 3-straight 2-suited board. Givet deres action, må du altså betragte din QQ som bedste handske, og raise for at give dårlige potodds til farvetræk og overcards.

- AB

23-03-2006 15:58 #6| 0

Ok du caller preflop. Minimum fuld pot på flop med henblik på at gå all in på turn.

All in på floppet i denne kæmpepulje er heller ikke helt tosset her. Du ønsker ikke at få action, men at tage den hjem, og med så mange spillere med, havde jeg sgu nok bare givet den på nakken.

23-03-2006 19:09 #7| 0

@Asger_b

"og se, det er derfor, det er lukrativt at spille 6-max i fht. et full ring game ;-)"

Hvad mener du her? :) Er jeg forkert på den?

Der er selvfølgelig visse forudsætninger, men i generelt skal QQ/KK vel spilles uden frygt for KK/AA, ik?
I hvert fald uden reads vil jeg mene!

23-03-2006 19:48 #8| 0

@Ludo: Min pointe var, lidt kortfattet, at mange tillader sig at overspille en masse hænder alene fordi bordet er 6-max - og at netop dette er noget af det mest lukrative at hente på 6-max.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar