QQ 400NL linje check

#1| 0

villain er lidt for loose og lidt for passiv; 39.7/11.5/2.29 over 174 hænder. vi har spillet mange små pots, men ingen rigtig betydningsfulde (hvad jeg kan huske) har ham i mit hovede som semi donk der holder sig fra store pots

Party Poker No-Limit Hold''em, $ BB (6 handed) www.poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php Hand History Converter Tool from www.flopturnriver.com www.FlopTurnRiver.com

MP ($384)
CO ($178.70)
Button ($490.70)
SB ($448.50)
BB ($200)
Hero ($776)

Preflop:/ Hero is UTG with Q, Q. SB posts a blind of $2.
Hero raises to $14/, 3 folds//, SB (poster) calls $12, 1 fold//.

Flop:/ ($32) T, 7, 8 (2 players)/
SB checks, Hero bets $27/, SB raises to $72/, Hero calls $45.

Turn:/ ($176) K (2 players)/
SB bets $115/, Hero calls $115.

River:/ ($406) 8 (2 players)/
SB is all in (270 til mig ca, converter fuckede)
hero ?
Gerne kommentarer til andre streets

Edit: hvis det har nogen betydning har jeg spillet mit std nit game på 19/14/3.33

03-07-2006 08:42 #2| 0

Jeg folder, kan ikke forestille mig at han bluffer her.
Han må holde en monster eller air. Tror han er bedre i 75 % af gangene

03-07-2006 09:09 #3| 0

Folder allerede turn. Kan ikke lide at calle der, for så at folde river.

03-07-2006 11:58 #4| 0

hvis man caller turn, caller man også riveren ;-)

må bestemme sig på turn om man vil gå til bunds i denne hånd.

Snoogs

03-07-2006 12:16 #5| 0

Det kunne vel sagtens tænke, at han prøver dig af på floppet ved at raise dit c-bet? Og da han så ikke ser det virker fyrer han 1 barrel mere af på turn og pusher river i håb om du bliver for bange for at han sidder med en monster xD?

03-07-2006 13:13 #6| 0

Ved godt det lyder weak, men jeg tror fold flop er mest profitabelt (EDIT: Eller call flop og fold til alle turn bets over halv pot medmindre hero spiker et set). Dette er under antagelse af at du ikke tidligere har set villain lave lignende moves uden at være stærk.
Beggrundelse:

1) Du beskriver villain som lidt for passiv, der holder sig fra store pots. Han opfører sig helt anderledes i denne hånd, og derfor er der rigtig god sandsynlighed for en stærk hånd.

2) Medmindre villain er gået amok med A-10 eller JJ er hero kun marginalt foran. Hvis villain er lidt for loose kan han nemt sidde med bl.a. 8-9, 9-J, 9-9, set, 7-8, 10-8, 10-9 osv, hvor hero er crushed eller marginalt foran. Fx har 8-9 15 outs og det kan være svært at vide om villains draw rammer.

3) De gange hero er slået kan hero nemt tabe 112BB, mens han slet ikke kan forvente samme gevinst når han er foran (og QQ holder til og med river.

4) Der er mega mange scarecards for hero, vel kun en 2''er 3''er Q og K(!) som ikke er det.

Så summa summarum: Medmindre villain pludselig bluffer helt vildt eller spiller for stacken med A-10 / JJ vil hero ofte vinde en relativt lille pot eller tabe en stor.

03-07-2006 19:02 #7| 0

Jeg folder turn. Jeg caller floppet og reevaluerer i position hver gang. Generelt er det min overbevisning at de fleste loose/passive spillere på dette niveau vil check/calle en AT type hånd her og det samme med draws. Derfor vil vi typisk se en stærk made hand her.

Dem der siger at hvis man caller turn så skal man calle river tager fejl. Det er noget vrøvl. Man kan jo sagtens betale turn i den tro at man er god og så ombestemme sig på river.

03-07-2006 19:09 #8| 0

Fold Turn

03-07-2006 19:11 #9| 0

@ xizor

Vi er nærmest enige om linjen. Men når du reevaluerer på turn, hvor stort et bet caller du så og er du enig i mit pkt 4) om scarecards?

I øvrigt er jeg enig i dine betragtinger omkring turn og river call/fold.

03-07-2006 19:42 #10| 0

Jeg forstår ikke hvorfor du er så bange for alle de kort.. Så vidt jeg kan se er det kun T''er og måske 9/J der er et problem?

Turn kommer an på timing, feel og bet størrelse. Jeg mucker til de fleste bets, 115 ligner ikke noget vi slår.

04-07-2006 10:36 #11| 0

@ xizor

Jamen så sletter vi da bare 5''eren fra scarecard listen ;) Ej, selvfølgelig er nogle holdings mere sandsynlige end andre, men synes følgende scarecards og holdings er fair nok at regne med, givet at villain er loose pre-flop (39%):

SC: 6,7 og 8 passer til 9-10, 9-8, 9-7:
SC: A og 10 passer til A-10
SC: J passer til JJ
SC: 9 passer til 99

Jeg synes det tricky i situationen er at det er utroligt svært at definere villains hånd på floppet (fordi villains pre-flop range er bred og han spiller anderledes end han normalt gør). Når der samtidig er mange stærke drawing hands (som kan bruge forskellige kort for at ramme) vil mange kort på turnen være scarecards.

04-07-2006 13:13 #12| 0
OP

Tak for kommentarerne, Xizor har ret i at et turn fold ser ud til at være optimalt da hans betsize indikerer at han vil skubbe any river.
Jeg slår kun et stonecold med hans bet på turn og da det er første gang han laver noget lignende må man vel give ham credit.

@bots
Dine konklusioner passer fint, men jeg er lidt uenig i at tænke så meget på hvilke hænder han kan have og hvilke kort der er scarecards, det er jo helt klart at han har os slået hvis han har noget - vi har jo kun et par; jeg syns mere det kommer ned til om der er nok info til at kunne fange et bluff.

Hans cr på floppet kan betyde lidt af hvert, men jeg syntes ikke at han har repræsenteret nok til at man kan folde.

Bettet på turn er dog så godt/skidt repræsenteret at han har udspillet/slået os.

@snoogy
Du er helt væk mand :) Er min modstander ude i noget skidt kan jeg "fange" hans bluff med et call på turn, pusher han river alligevel må man gå ud fra at vi er slået. (Plus, at bare fordi jeg laver en semi stor fejl på turn betyder det jo ikke at jeg skal jokke helt i spinaten ved at lave min fejl dobbelt så stor på river, vel? :)

04-07-2006 19:08 #13| 0

@ Yshkyr

Enig i at vi med stor sandsynlighed er slået. Men jeg synes kombinationen af at være crushed _eller_ være mod et stærkt draw er væsentlig.

I den konkrete situation er jeg enig med dig i ikke at tænke specifikt i holdings og scarecards, men QQ bør automatisk frygte rigtig mange turn cards efter dette flop (hvis den ikke allerede er slået på floppet), specielt mod en loose modstander.
Fx. er turn-boards som: 7-8-9-10 / 6-7-8-10 / 7-8-10-10 / 7-8-10-J meget ubehagelige, og QQ er nu helt sikkert slået eller meget nem at bluffe ud.

Så i situationen ville jeg - når denne villain check-raiser dette flop - tænke: "Jeg er slået allerede eller får store problemer senere i hånden." Dagsformen afgør så om jeg folder flop eller caller flop og folder til et turn bet på +1/2 pot size.

Går ud fra at du foldede river og villain viste 22 ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar