MP1 åbner m. raise til 40 (stack 1340). Jeg sidder lige efter ham og caller m.QQ (stack 1000). CO reraiser til 190 (stack 1470). MP1 folder og jeg caller.
Flop: 5♠ 2♣ 3♥
Jeg checker og han checker bag mig.
Turn: 6♠
Jeg byder 250, han går all in.
Fakta om villain. Jeg kender ikke en masse til ham udover at hans stats er 18,5/13,5/3 efter 60 hænder og at han multitabler. MP1 stats er 21/7/0.7
Hvad gør jeg og hvorfor? Vil også gerne have kommentarer til hånden i det hele taget.
QQ - 5/10 NL 8 handed
Lidt over mit limit (200NL), men jeg bryder mig ikke om det. Synes ikke det er forkert at antage at en KK AA spiller sådan her, hvor han checker på et relativt dryboard, jf. din handrange preflop, og derved prøver at få JJ QQ til at bette, selv hvis dette ikke er tilfældet han han sidde med noget AKs halløj, og så er du stadig ikke vildt glad.
I det hele taget kan jeg ikke rigtig lide dit call med QQs når det er så solidt et reraise du får i hoved.
Du er ude af pos. med 1/5 af din stack inde pf... i don''t like.
call.
straight og set kan vel nok udelukkes.
De eneste reele hænder der slår dig er AA og KK hvilket dog ikke er usansynlige hænder at se. Men med de odds der gives caller jeg gerne med damerne. Jeg tror på at du vil se AKs JJ TT som har prøvet at tage potten preflop mindst 25% af gangene.
Men skal heller aldrig fornægte muligheden for at han kan være ude i rent bluff da han ser dit udspil som et probe bet
@Hardgrove: Thats my thinking !!!
@Double
Hvis du vil have at der skal svares på om det er squeze play han laver er det vel også nødvændigt at fortælle os lidt om MP1 der starter med at raise 4 bb.
Han vil jo næppe lave sådan et move mod en solid tag spiller?
@Toonarmy:
Jeg vil bare generelt høre hvordan folk analyserer hånden udfra de oplysninger jeg har. Har tilføjet oplysninger om MP1 i den oprindelige post nu.
Meget mærkelig linje for AA eller KK.
Det skulle ikke undre mig at villan sidder med A♠K♠, uanset hvad så tror jeg han sidder med en hånd du slår ofte nok til at du kan calle her (3-1)
Hvis villan korrekt sætter dig på et overpair (77-QQ). så har han 15 outs (+3 outs til en chop)
Hvis han præcis har A♠K♠ - Er han ikke værre stillet end et naked flush draw på floppet.
Board: 5s 2c 3h 6s
Dead:
equity (%) win (%) tie (%)
Hand 1: 37.5000 % 34.09% 03.41% { AsKs }
Hand 2: 62.5000 % 59.09% 03.41% { QdQh }
Jeg prøver at poste mine tanker omkring hånden, som udefra kan se ud til at være håbløst spillet.
Preflop: Jeg vælger kun at calle MP1''s raise m.QQ. Jeg vælger oftere at reraise, men bruger ofte et call som variations spil. Da vi så bliver reraiset af CO vil jeg normalt smide min hånd, men et par ting taler for at CO ikke er så stærk som han umiddelbart giver udtryk for. For det første viser hans stats at han er en ekstremt aggressiv spiller og for det andet er hans reraise for høj til at jeg tror på at han har AA. Han kunne have KK selvom jeg fandt det meget tvivlsomt. Langt mere sandsynligt var det at han havde AK el. bare prøvede med et squeeze play. Da jeg caller hans reraise er planen at check-raise ham all in på et ikke-skræmmende board.
Flop: Jeg checker til ham som planlagt, men til min store forundring vælger han ikke at bette. Jeg er nu helt sikker på at han ikke har KK da han aldrig ville give mig et gratis kort med det board. Hvis jeg havde et es på hånden ville jeg jo pludseligt have 4 straight outs og 3 overcard outs mod ham. Jeg er altså overbevist om at han har AK el. noget helt tilfældigt.
Turn: Umiddelbart skulle man ikke tro at det var et farligt kort, men hvis han har lavet et squeeze play kan han godt have ramt. Jeg byder 250 med tanke på at jeg vil spille for hele min stack såfremt han raiser mig all in. Man kan argumentere for at jeg skal byde hårdere, men mit lidt svage bud håber jeg kan lokke ham til at lave endnu et play såfremt jeg er foran. Han raiser all in og jeg caller.
Kommentarer?
Hvad er et squeeze play? At bluffe modstanderen ud af potten med en god drawing hand?
Det er at raise en mand over en caller.
Hvis f.eks. UTG raiser til 40, MP caller, og du så reraiser til 175 (et play jeg ynder at lave (alt alt alt alt alt for ofte ;) )).
Jeg kan forøvrigt godt lide din tankegang mht. til Villains handrange, DS.
Problemet er, at han ved, at du med 95% sikkerhed har et pocket par, og at dette højst sandsynligt er et mellem eller højt par (grundet det "store" preflop call). Så han er nok ikke så bange for at give gratis kort, hvis det kan få dig til drastisk at overevaluere din hånd.
Desuden kan du reelt set kun slå A♠K♠ eller anden flush draw, hvis du caller hans skub (udover AA,KK har en masse squeezehænder også ramt boardet).
Men pga. oddsene tror jeg, at jeg laver tyrecallet og forventer at være bagud.
@Hardgrove:
Han skal sætte mig på et højt pocket pair el. AK. Såfremt han ikke selv sidder med et es kan han ikke give mig et gratis kort på det board.
Han viste iøvrigt 6♣ 7♣ og en uskyldig 10''er på river gav mig potten.
Er klar over at spillet ikke er uden risiko, men jeg følger mit instinkt og der er virkeligt metagame værdi i at vise QQ op i denne situation.