QQ $1000NL

#1| 0

Jeg har siddet ved bordet et godt stykke tid. Bordet er ret LAG, og det er jeg også. Åbner alle mulige hænder PF, og tager en del ned op con. bets. Har doblet op gennem Dere30041, der har donkeyet et par buy-ins væk. Han er LAG. Holmes44 er mere stabil, og har ikke været out of line - relativt TAG:

------HAND 5------
Game #1532695614: Hold"em NL ($5/$10) -
Seat 1: Fisherboy ($2844 in chips)
Seat 2: holmes44 ($972.25 in chips)
Seat 3: Dere30041 ($452 in chips)
Seat 4: SAMMYGARE ($2597.50 in chips)
Seat 5: dairykid ($1032 in chips)
Seat 6: Hero ($2409.50 in chips)
SAMMYGARE: posts small blind $5
dairykid: posts big blind $10
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [Qc Qd]
Hero: raises to $35
Fisherboy: folds
holmes44: calls $35
Dere30041: calls $35
SAMMYGARE: folds
dairykid: folds
----- FLOP ----- [Td 9s Jc]
Hero: bets $100
holmes44: calls $100
Dere30041: raises to $417 and is all-in
Hero:?

Hvad gør jeg her? Vil gerne spille mod Dere, da jeg helt sikkert tror at jeg har hans hand-range domineret, da han ville gøre dette med any draw og any J. Men ved ikke hvad jeg skal gøre med en mand bag mig, som tydeligvis er interesseret i et så godt koordinerede board.

På forhånd tak, Albertos

27-01-2006 02:21 #2| 0

Bordet er agressivt, så mon ikke han 3-better AA/KK preflop.
Et coldcall fra initial raiser betyder IMO tre ting:
En super-stærk hånd, like KQ/Q8.
En marginal made hand
Et draw
.. eller en kombination af de sidste to.

Resten af hænderne du ikke har beat (set, TTP eller lign.) ville langt de fleste gange raise hér (ellers skulle han være meget tricky, og forvente det raise fra Monkey-tilteren).

Derudover ville jeg oftest forvente et raise fra KQ/Q8, da et raise hér, kan committe alle modstandere totalt - og en del kort kan enten spolere hans action eller gøre hans hånd second best.

Konklusion: Jeg skubber for isolation.

- AB
27-01-2006 02:22 #3| 0

Men ifølge din beskrivelse af dere behøver du vel ikke være voldsomt nervøs for et push fra hans side?

Kunne han ikke skubbe på et straightdraw?

27-01-2006 02:49 #4| 0

Læs hans post: "Vil gerne spille mod Dere, da jeg helt sikkert tror at jeg har hans hand-range domineret".

- AB

27-01-2006 09:16 #5| 0

Ligemeget hvad du gør ( undtagen at folde, som du slet ikke skal gører) bliver du potcommited, hvis nu holmes skubber.

Tror ikke at du kan komme væk fra denne hvis holmes har dig beat, da som sagt, er du nødsaget til at calle dere30041 push, og hvis holmes derefter selv pusher får du; ca. 1:3,8 odds og er også nødsaget til at calle. Uden tvivl er min konklusion også et klart push, i håb om at isolere modstanderen.

27-01-2006 11:14 #6| 0

Min umiddelbare tanke var også klart at pushe, men problemet med dette er vel at jeg derved ikke giver Holmes nogen chance for at lave nogen fejl. Hvis han har mig slået instant caller han vel, og jeg har allerhøjest 8 outs - formentlig færre, da Jeg er ret sikker på at Dere har nogle af mine outs. Jeg kan også være endnu mere domineret af KQ, og derved kun trække til et chop, som nogen påpeger. Mener selv det er fold eller push, da jeg et call alligevel comitter mig. Men ja... det store problem i hånden er at jeg giver Holmes en nem chance for at komme væk når jeg har ham slået, og at jeg formentlig trækker tyndt i en stor pot de gange jeg er slået.

Poster resten af hånden senere..

Tak for svarene, Albertos

27-01-2006 15:49 #7| 0

Sådan, er kommet hjem nu. Ja som I nok havde regnet ud pushede jeg, og blev jeg kaldt af en made hand, og trak dermed til 6 outs til en højere straight, eller runner runner hus(/Quads). Heldigvis viste både turn og river maling, og jeg tog stor pot hjem:

Hero: raises to $2374.50 and is all-in
holmes44: is all-in $837.25
Returned uncalled bets $1,437.25 to Hero
----- TURN ----- [Td 9s Jc][Qh]
----- RIVER ----- [Td 9s Jc Qh][Qs]
----- SHOW DOWN -----
Hero: shows [Qc Qd] (Four of a kind, Queens, Jack high)
holmes44: shows [7d 8d] (A Straight, Queen high)
Dere30041: shows [9d 8c] (A Straight, Queen high)
Hero collects $1040.50 from Side pot #1
Hero collects $1368 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot $2411.50 Main pot $1368 Side pot #1 $1040.50 | Rake $3
Board [Td 9s Jc Qh Qs]
Seat 1: Fisherboy folded before Flop (didn"t bet)
Seat 4: SAMMYGARE (small blind) folded before Flop (didn"t bet)
Seat 5: dairykid (big blind) folded before Flop (didn"t bet)
Seat 6: Hero showed [Qc Qd] and won ($2408.50) with Four of a kind, Queens, Jack high

Grunden til at jeg poster hånden er at jeg bagefter stadig ikke vidste hvad jeg skulle gøre i en ligende hånd næsten gang, men er det altid et nemt push?

27-01-2006 19:21 #8| 0

Tjah, som stacksizes er, vil jeg nok stadig mene, at det er et ret easy push. Hvis du skal undlade at give ham potodds, skal du raise til like 700 (=clickraise), og så er du allerede inde med stacken - og skulle han calle der, kunne der komme masser af kort på turn, han måske kunne folde til.

NH, btw.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar