Hejsa. Lige en hånd jeg er lidt i trivl om. Villan er ret ny ved bordet, og virker ok tagish, mere ved jeg ikke om ham. Jeg har selv spillet noget 22/17/2.2, og spillet frisk til. Villan har ikke været inde at 3 bette mig før.
Game #3822876243: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/04/14 - 18:31:32 (EST)
Table "Sun City" Seat 3 is the button.
Seat 1: loosegoos ($370.75 in chips)<-------- Hero
Seat 2: unicoern ($102.50 in chips) <- villan
Seat 3: vermund ($12.01 in chips)
Seat 4: Fresher1 ($94.62 in chips)
Seat 5: boboho ($78.87 in chips)
Seat 6: funmoney ($18 in chips)
Fresher1: posts small blind $0.50
boboho: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to loosegoos Q♣ Q♦
funmoney: folds
loosegoos: raises to $4
unicoern: raises to $14
vermund: is all-in $12.01
Fresher1: folds
boboho: calls $13
loosegoos: calls $10
----- FLOP ----- 3♥ 9♦ 3♣
boboho: checks
loosegoos: checks <--------- ???????
unicoern: bets $30
boboho: folds
Hero??
Det er flob spillet jeg er meget i trivl om. Grundet til at jeg chekker, er sådan set for at for information onkring villan hånd. Jeg tror ikke han skyder i en 3 vej pot, men ak/aq. Men er det bedre bare at stikke ud? vi spiller kun om 100 bbs, så går vi altid broke med qq her? jeg er bange for kk/AA da jeg hverken har set ham 3 bette pre, og derefter stikker ud i en 3 vejs pot.
Hvad er den bedste linje i hænder som denne?
qq i 3 vejspot, Muck?? Nl100
Hmm svær en, det var dog mange der var med preflop.
Du raiser, en reraiser, en shortstacked går allin og en 4 flatkalder.
Shortstacken og 4 mand kan jeg ikke være nervøs for, shorstacken kan sikkert have any 2 og fjerde mand havde reraiset med KK/AA.
Ham unicoern må have et høj par, spg er bare om han gør det med 1010, JJ også.
Tror jeg havde spyttet ud, tildels for ikke at se flere hjertere tildels for at teste min hånd - 1010, JJ kan vel ikke calle et fuldt pot bet i hovedet på dem i en 4 mands raiset pot.
Men ja, stinker lidt af han har KK, AA.
Interesseret i hvad andre mener også.
Jeg byder 25 på floppet og folder turn medmindre jeg improver. Udfra din beskrivelse kan jeg ikke se vi slår noget, medmindre du har været friskt inde med raises fra tidlig position og der er nogle der vil sætte dig på plads her.
Ved at checke floppet har du gjort hånden vanskelig at spille (hvilket du også har erfaret).
Jeg reraiser pre, der ligger næsten et halvt buyin derude. Vil han med all in må vi suge ud.
Floppet ligger der så vidt jeg kan regne mig frem til 54$ i potten + et 30$ bet. Han skal ikke folde, eller stacke af med TT/JJ særligt tit før et push er EV+.
Shortstacken skal selvfølgelig også regnes med i det hele, men tror sjældent han har en god hånd
Jeg reraiser preflop for det meste. Hvis ikke byder jeg i hvert fald ud i villain her.
BTW så har jeg spillet en del mod villain og med QQ her er du foran hans range.
Tror personligt jeg spiller den preflop som du gør.
På ovenstående flop så spiller jeg for stacken - du kan ikke calle preflop med QQ og så får sådan et flop og vælge at folde. Hvis det var din holdning så skal du ikke calle preflop imo.
Foruden set, hvad mere kan du forlange af et flop end ovenstående ?
Jeg ville varier ovenstående flop mellem at stikke ud og C/R all in.
Mvh
Sugeren
Sugeren: "På ovenstående flop så spiller jeg for stacken - du kan ikke calle preflop med QQ og så får sådan et flop og vælge at folde. Hvis det var din holdning så skal du ikke calle preflop imo."
Vrøvl. Selvfølgelig kan man det. Vores implied er i hus.
Er imo weak at folde QQ her på .5/1$ !
Der er så mange donks der ville spille et utal af hænder på samme måde preflop - og han vil skyde 100 ud af 100 gange på floppet i ovenstående situation, som spillet.
AK, AQ kunne fint være i hans range og blive spillet på samme måde...
Som spillet så sætter jeg ham rest på floppet.
Jeg reraiser altid her pre-flop. Den eneste jeg er en smule nervøs for er unicoern. Efter han re-raiser går short-stacken all-in(kan han gøre med anu two). Boboho ved at den bliver 4-vejs, og caller most likely for set value eller med suited connector. Er ret sikker på han ikke har KK/AA, da han ikke ville i en 4-vejs pot og derfor ville re-raise.
Der er mange penge i potten og du har altså en kanon hånd, så jeg synes klart det er for weak bare at calle. Som du spiller den aner du jo ikke hvor du står på floppet.
Jeg folede og var rigtig stolt over mig selv, lige indtil jeg så villan viste JJ frem og smallstack donk 88. FFS
ved stadig ikke hvad dem mest optimale linje er. Kan være man bare skal sende stacken mod midden og gå broke hvis han har aa-kk når det kun drejer sig om 100 bbs.
Sugeren
er dog ikke endig i, at bare fordi jeg caller pre, skal jeg gå til bunds. Flobbet er 1 ting, men det er villans hånd/range der er mest relevant. Flobbet vil jeg jo næsten altid kunne bruge
Btw. Synes jeg også mere og mere om et 4 bet pre.
Du må da slet ikke være i tvivl om at de skal have re-nakke pre-flop IMO.
Den eneste man kan være bekymret om er Villian 1 som re-hejser. Men hvis du siger 40 finder du jo nok ud af om det er KK/AA du er oppe imod.
dvs. du folder hvis de får på nakken efter 4 bettet ? det er vores odds vel for gode til selvom han har kk-aa
"lorten1: Jeg folede og var rigtig stolt over mig selv, lige indtil jeg så villan viste JJ frem og smallstack donk 88. FFS"
Pas på ikke at blive for resultatorienteret. Denne situation er som sådan irrelevant, isoleret set. Det der er relevant er, hvad bundlinien siger, hvis du spiller denne hånd 1000 gange.
@ Analpirat
Sandt hva du siger. har bare stadig svært ved at finde ud af, hva der er + - ev. har fået go inspitation til hvordan hånden kan spilles en anden gang