Aldrig set villan før.
Hvem caller, hvem folder?
Hvad syntes om den på den måde den er spillet på?
***** Hand 673519895 *****
2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, July 04, 2007 5:48:23 PM
Table TH 712 (Real/Cash Game)
Seat 1: vichy (435.50)
Seat 2: AngryMob (439.20)
Seat 3: Villan (704.00)
Seat 4: joscam (593.08)
Seat 5: Hero (557.70)
joscam post SB 2.00
Hero post BB 4.00
** Deal **
vichy [N/A, N/A]
AngryMob [N/A, N/A]
Villan [N/A, N/A]
joscam [N/A, N/A]
Hero [Q♦, Q♠]
*** Bet Round 1 ***
vichy Raise to 16.00
AngryMob Call 16.00
Villan Raise to 52.00
joscam Fold
Hero Call 52.00
vichy Call 52.00
AngryMob Call 52.00
*** Flop(Board): *** : [4♣, 5♥, 8♠]
*** Bet Round 2 ***
Hero Bet 152.00
vichy Fold
AngryMob Fold
Villan Call 152.00
*** Turn(Board): *** : [4♣, 5♥, 8♠, 4♦]
*** Bet Round 3 ***
Hero Check
Villan All-in 500.00
Hero
QQ lidt deep NL400
Hmmm langt over mit niveau...Jeg ville nok calle og græde snot hvis han vendte AA eller KK.
Hvad er hans nick det kunne måske være en hjælp??
Ellers er det jo en lidt svær opgave
hvad med PF? Var det en jeg kendte der var reg. giver jeg den tit gas PF, men nu er det en unknown.
Er det en pokernetter siden du holder tilbage med et nick??
Det lugter langt væk af AA KK
Problemet er jo, at du ikke får noget information om hans hånds virkelige styrke, da du bare kalder preflop.
- hvad er grunden til at du gør det?
vil maskere din hånd, eller hvad er din plan?
Hey Donkey :)
Nick for fanden, han KAN jo ikke gemme sig for os c",)
Men bortset fra det så lægger jeg mig nok medmindre "nicket" siger noget andet. - Har svært ved at se hvad du slår her ?
Men du kaldte den vel ned din møgtyr ;)
/Kimo
Jeg 4 better AI med QQ pre og siger tillykke til AA og KK hans range må trods alt formodes er være større.
Jeg kan ik lide dit lead på flop, kan godt se at din relative position er lidt ærgelig, for dette flop indbyder så meget til c/r AI mod Villain IMO. Problemet er så bare at der sidder to spillere bag som kan gemme på et set eller en str8. Men dem spewer du mod med et lead alligevel.
Læg mærke til vi sidder med 1,4 BI or so. Og normalt med image er det et let reraise/skub. Men at skubbe med 1,4BI PF mener jeg er hjernedødt, da alt vi slår folder og alt vi er WB til caller.
MEN jeg har ikke noget image med denne unknown villan og derfor syntes jeg den er lidt mere tricky. Jeg siger fks. 180 med QQ, han caller, jeg cbetter floppet og jeg skal calle AI. Den eneste måde jeg kan slippe hvis han har AA,KK er at jeg 4 better og folder til et push, men der har jeg sku nok for meget i mod en unknown til at folde...
Villan=Corner78
Syntes dette er en meget mærkelig situation. Og åbenbart ikke en jeg har stået ret tit da jeg blev ret i tvivl.
I skal glemme alt om at jeg er en møgtyr normalt, det ved villan jo ikke.
@Kimo
Du havde ikke foldet et par 3 på dette board om i så var 5 BI dybe ;)
Den er meget tricky...
Det som er svært er at han "kun" caller flop... Vil AA og KK ikke raise det der flop?
Den ligner enten total air eller en helt stor monster... Tror nok jeg folder her...
Er det helt væk at sætte ham på TT-JJ?
Og så checke turn for ikke at skyde ham af? Jeg tænkte også at KK-AA kommer over toppen og at TT-JJ folder turn, derfor CR AI?
Eneste jeg umiddelbart tror vi slår er en heftigt spillet J-J.
Det eller et psykopat bluf af rang.
Btw; kender ham ikke, så ny det er han helt sikkert
/Kimo
@Alex
I det spot ud fra mit read på Corner78 har jeg ham på KK / AA.
Han tre-better ikke 10-10/JJ imo
Så folder turn.
Alex, hvad er dine tanker, omkring kun at kalde pre og bagefter leade, forstår ikke din linje?!
hvis du vælger den linje pre, CR jeg AI floppet.
Jeg kan ikke lide at komme over toppen mod en unknown der ikke har været outtaline for over 100bbs, slet ikke når villan ikke har et sygt image af mig som regs ville have.
Det med at leade floppet er at jeg gerne vil tage den ned nu og her, MEN kommer han over toppen kan jeg lave et easy fold. At han bare forvirre lidt...
Hmm okay.. hvorfor reraiser du ikke preflop, for at få noget indikation om, hvor stærk villain er?
som spillet, drysser jeg turn.
@ AKP
Jeg re-raiser preflop.
QQ kommer ofte i super svaert spot med callet pre, specielt fordi der er flere villains i haanden.
Jeg synes din tankegang om ikke at raise mod ukendt villain i netop denne situation er forkert. Dette fordi at mod en kendt villain vil du have bedre ide om range pre samt hvad hans actions betyder post; og dette kan du med dine post skills forhaabentligt udnytte til at traeffe gode beslutninger.
Denne info har du ikke mod en ukendt, og derfor kan det nemt blive DIG, som traeffer en forkert beslutning postflop med QQ, da hans actions kan betyde alt fra set og AA til bluffs og overspillede PPs.
@KP
Du har selvføli en pointe i at 1,4 BI er en del at pushe i det her spot. omvendt sys jeg nogle af dine andre argumenter ikke holder ret godt.
Du leader floppet her fordi du mener du har et ez fold hvis villian kommer over toppen. Jeg har meget svært ved at se forskellen på at 4 bette pre og ligge sig til et skub der, end at leade flop og ligge sig der med go samvittighed.
Plus at du sidder OOP både i forhold til knappen og relativt, hvilket taler en del for et pre 4 bet. hvordan spiller du A eller K høj flop.? hvor ofte løber dit lead på flop her ind i et set..?
et push er nok i overkanten, men jeg 4 better pre og ligger den til et skub, hvis i ik har nogen historie er det kun AK du er "foran" som han skubber og den tror jeg ik han skubber der ret ofte.
Når jeg kigger på spillet pre og postflop ville jeg være bange for at du havde et set... Og så ville jeg have svært ved at pushe AA/KK - men mon ikke det er det han gør ?
Tror du ser små PP med set (og AA - KK) til at det er et fint fold - men det gør du vel ikke??
Jeg 4better preflop til 200ish.At kalde giver de 2 andre bagved odds til at se floppet med alle mulige holdings, bla pps og sc's når i alle er semi deep.Det er umuligt at spille en så stor pot 4vejs med QQ på langt de fleste flops.
Jeg kalder iøvrigt nok et skub fra villain hvis jeg er i humør...meget 50/50.
Det er klart at med dit call på floppet ligner du aldrig AA eller KK, så han kan vel teoretisk sidde med JJ, men jeg forstår ikke hvorfor han så skulle skubbe turnen...boardet er totalt tørt imo.Jeg mucker oftest her...
EDIT : Skulle da lige være fordi hans squeeze gik i vasken, og han ikke ved du er en præmie tyr :-)
Nej det er faktisk ret så dårligt, mega -EV
Forklar lige hvad det gode ved det er?
EDIT : Mente iøvrigt at du aldrig ligner AA KK med dit call - PREFLOP - og ikke på floppet.
jeg leader ikke floppet her, medmindre det er med intentioner om at spille for stakken. jeg c/c nok floppet og c/f'er ofte turn
Små pp har meget store ipo på lave flops + ok FE - og du ved det godt :-)
@Mads
Små pps har da fine implied odds, men den FE du snakker om, må du lige uddybe lidt?
Og hvor ved du fra at der kommer et lavt flop?
ok så nu må vi aldrig reaise med mid eller små PP eller SC's for den sags skyld..??
det skal man selvføli ik gøre hver gang men de skal da heller ik totalt udelukkes fra din range.