Får delt Q♠ Q♣ i SB. Effektive stacks er 400$. Har ingen reads da jeg lige har sat mig. Spillet er 6 handed
PF: UTG og UTG+1 limper ind og jeg raiser til 20$, hvorefter UTG reraiser til 50$ og UTG+1 folder. Jeg vælger at calle reraiset.
Flop: K54r Pot: 108$
Jeg checker og han checker bagved.
Turnet er en tier
Hvad er den korrekte linie her?
QQ NL 400$ 6-max
Check og fold til 40+
Det ville være rart hvis I også begrundede hvorfor I vælger den linje I gør, især da de to første svar er forskellige.
Hvis UTG er nogenlunde "sane", så har han AA/KK eller måske AK.
Jeg synes hans check efter dit check tyder på et forsøg på at slowplaye KK. Han må regne med at du har et højere pocket pair eller AK/AQ, så et 45K-rainbow bord er jo perfekt for slowplay.
Hvis han har AK eller AA må man forvente at han better. Jeg ville i hvert fald bette 3/4 - 1/1 pot med AA eller AK her.
Hvis UTG er total hjernedød så har han måske 88+ eller AQ, men uden reads så kan vi vist ikke tro det.
Jeg checker turn (og river) og kalder ligesom turbofluen et mindre bet (~ $40).
Jørn
UTG''s spil virker ret mistænkeligt. Først hans lille limp-reraise og derefter checket på floppet. Hvis han lavede et move PF og simulerede en monster ville han leade flop, da han ikke kan tro at du folder PF.
Større sandsynlighed er der for, at han har en hånd PF. Her er ikke så mange mulige, AA,KK,AK og evt. JJ og TT. Hvis denne range holder slår du 1 ud af 5 mulige holdings. Den er nok lidt lille, da man til tider vil se meget underlige hænder spillet på denne måde.
Problemet på turn er, at du er ude af position. Derfor har jeg ikke lyst til at bygge en større pot op.
Fordelen ved et bet er, at du får en del info ud af villain. Men hvis du better, skal du op og give den 70-80 stykker og det er dyr info, når villains spil virker mistænkeligt. Derudover kan der komme lidt ekstra udgifter, hvis villain kalder og skyder 1/3 pot på river.
Derudover er jeg enig med Thyssen i, at det ligner standard fiskeplay all the way med KK!
Jeg er enig i at det virker mistænkeligt at han ikke better på floppet. det er et oplagt board at c-bette på hvis man har misset. AA/KK/AK er ret sandsynlige da dette også er et board hvor der kan gives et freecard uden større risiko.
Jeg valgte at bette 70$ på turn. Han callede dette og jeg check callede et bet på 60$ på riveren og han viste AK.
er meget usikker på mit turn bet og ved ikke rigtig hvad jeg opnår med det. Da det er et meget tørt board skal jeg nok bare forsøge at komme så billigt til showdown som muligt.
Jeg kan også tilføje at jeg *ikke* havde forsøgt at slowplaye KK her. Jeg better 3/4 pot og håber AK eller QQ er nysgerrig.
Årsagen er at jeg næsten altid laver continuation bets, og hvis de skal virke i fremtiden, så er jeg nødt til at vise noget godt en gang imellem.
Jørn
Turbo.
Er vi enige om at det er hans preflopspil der er fesent(forudsat han havde KK, hvilket han så ikke havde), for at checke floppet er da ikke helt galt. Ved at bette får han jo kun action fra AA(AK), og det er da dumt at overspille her.
Er jeg helt galt på den?
At checke AK her er ikke katastrofalt. Villain får nemmere ved at valuebette på senere streets(som illustreret ;-), samt holde kontrollen over potten i tilfælde af AA/set hos hero. Problemet er bare, at checket overhovedet ikke passer sammen med hans PF spil og at det derfor snarere bliver mistænkeligt.
En AK spillet på denne måde er meget bedre i en pot, hvor hero bare har raiset og villain callet, istedet for reraised.
@Turbofluen
Men havde han haft KK skulle han så også have bettet på floppet?
Synes faktisk at villains linje er ret god her (dog ikke som standart). Dog bør han value bette en smule større på river. Postede hånden fordi jeg følte mig en anelse udspillet. Ved dog ikke helt hvad jeg kan gøre anderledes andet end at check calle turn, men synes den valgte linje giver mig mere information og måske value fra hænder som JJ. Havde nok foldet til et riverbet på mere end 100$.
@Løpenthin
Synes generelt dine spørgsmål er svære at svare på, da PF spillet er så specielt. Med KK spillet PF på den måde havde jeg leadet for halv pot og håbet at være oppe imod AA, AK, KQ, lavere set eller en anden hånd der lige skulle se turn an. Ofte vil en fisk kalde floppet med QQ, JJ og TT.