QQ på button - 200$ NL

#1| 0

En hånd fra Empire 200$ NL, 10 seated.

Først lidt info om Villain:
Villain er kommet til bordet med 70$ og har på relativt kort tid fået spillet sig op til 400$. Han har for ca. 10 hænder siden brokket sig lidt over, at han 3 gange på en runde har fået sine trips slået af en, som tydeligvis har ramt flush eller straight. Kun én af disse gange har han dog betalt ham af. Derfor sidder han nu med 310$.

Samtidig med sin brok annoncerede han, at han begyndte på sin sidste runde, hvor han nu i sin øjensynligt sidste hånd sidder UTG.

Han limper og jeg sidder på knappen med QQ og 263$. Udover ovenstående er mit read på villain at han er aggressive - men ikke specielt loose.

Alle folder og jeg byder 7 fra knappen, hvorefter villain siger følgende:

lquart3: rolle u just pissed me off
lquart3: i played 6 10 so i could play one last hand
lquart3: and u raise
lquart3: ill pay ya
lquart3 raises [$10].

Jeg caller (skulle nok have reraiset for info?).

Floppet kommer med følgende action:

** Dealing Flop ** [ 7d, 2c, 5s ]
lquart3 bets [$25].
lquart3: ill show ya
High___Rolle raises [$50].
lquart3 is all-In [$273.90]

Hvad gør jeg nu (og er i enige med mit raise)?

/Morten

29-07-2005 16:23 #2| 0

Jeg er enig i et raise, men ikke dit gay raise. Den skulle nok have haft lidt mere, 1½ potten nok, så 75-80 havde jeg nok hævet den til.

29-07-2005 16:32 #3| 0

Preflop ville jeg reraise. Han laver det klassiske move med AA UTG (limp-reraise). Derfor finder du nemmere og billigere ud af hvor du står. Mht. din beskrivelse af ham lyder han heller ikke som en helt dårlig spiller.

På floppet vil jeg smide hånden. Alt det snak han laver preflop kunne sagtens være en go gang trash-talk!

Peter

29-07-2005 16:33 #4| 0

.
29-07-2005 16:34 #5| 0

Ja - raise mere på floppet og fold så når han går all-in. Limp-reraise er måske det mest eksotiske move i hold"em og det er min erfaring at mange spillere reserverer det til AA. Det kunne hans chat også tyde på. Nogen gange ville jeg endda folde floppet med det samme hvis jeg har et godt read på spilleren (hvis jeg har set dem limp-reraise med AA før fx). Det er i hvert fald skidt at tabe hele stakken her hvis ikke der kommer en Q mere.

/pius

29-07-2005 17:08 #6| 0

Jeg havde callet, QQ er en størk hånd, og der er ikke farve træk, hvad gjorde du?

29-07-2005 17:18 #7| 0

@Emil

Hvad kan QQ slå i denne hånd, som ikke er et bluff?

29-07-2005 20:14 #8| 0

Han må ha et over par. Floppet er jo ret lavt, så han er nok ude at beskytte 1010 eller JJ. Er du uheldig har han KK eller A, dog ikke til min tro, da han muligvis ville give dig et gratis kort. Jeg ville calle og skrive til ham hvis du vandt. Better luck next time.

29-07-2005 20:28 #9| 0

Hardgrove - 88 - 99 - TT - JJ - A7.

88 - 99 - Villain kan ha sat Hero på AK - AQ - AJ. og tro han bare vil stjæle puljen p.g.a hans trash talk. Villian ville forsøge at stjæle puljen med et all in.
Og hajer sætter sig somregel ikke kun med 70 $ og med alt hans chat virker han heller ikke særlig seriøst...
Jeg havde kaldt og nok kommet til at fortryde det.

29-07-2005 21:03 #10| 0

Enig med Hardgrove (det er sku snart ved at blive en kliché).

- Asger

29-07-2005 22:47 #11| 0
OP

Tak for jeres input!

Slutningen var som følger:

High___Rolle: hmmmmm
lquart3: told u ill show u
High___Rolle is all-In [$201.60]
** Dealing Turn ** [ 8s ]
** Dealing River ** [ 6h ]
High___Rolle shows [ Qd, Qh ] a pair of queens.
lquart3 shows [ 6d, Th ] a pair of sixes.
lquart3 wins $47.30 from side pot #1 with a pair of sixes.
High___Rolle wins $527.20 from the main pot with a pair of queens.

Så der var happy end - men jeg gik næsten tiden ud inden jeg besluttede mig. Den afgørende faktor var nok præcist som McCoYz siger: 70$ buyin og trash talk betyder oftere fish end pro. Og da odds ligger ret tæt, blev det udslagsgivende.

At han så rent faktisk havde præcist hvad han fra starten annoncerede - se det havde jeg sgu" ikke drømt om :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar