Party Poker No-Limit Hold'em, NL $200 (6 handed)
MP ($264.70)
CO ($135.10)
Button ($117.60)
Hero ($211.20)
BB ($173.45)
UTG ($86.60)
Preflop:/ Hero is SB with Q♠, Q♣. Hero posts a blind of $1.
1 fold//, MP raises to $8/, CO calls $8, Button raises to $14/
Hero?
MP og CO er ukendte. Button har jeg 30 hænder på. 20/6.
QQ på NL $200
Tror jeg kalder de 14 for at se et flop. Og smider hvis MP reraiser...
Hvis alle kalder så er odds gode, selv imod KK og AA
Joe
4-bet. At spille QQ OOP i en multiway er ikke godt.
Siger 60 og folder til et raise fra MP. CO og knappen caller jeg et allin fra.
Flat-caller lowstacks skubber jeg any flop.
MP og CO er ukendte. Button har jeg 30 hænder på. 20/6. - Hvad betyder CO?
At spille QQ OOP i en multiway er ikke godt. - Hvad betyder OOP?
Flat-caller lowstacks skubber jeg any flop. - Flat-caller?
På forhånd tak.
CO = cut-off, positionen før knappen.
OOP = (at være) out of position, at acte før modstanderen
Flat-caller = caller
Jeg siger 55 eller deromkring for at isolere/committe knappen, da han er short. Jeg synes ikke, det er helt ueffent bare at spille for setværdien, men et raise er dog stadig noget bedre.
slap dog af primetime, og lad folk spørge om ting de er i tvivl om.
snif
@Phearlezz
Thanks for answering...
Men jeg er ikke helt enig i et raise her. Button har raiset 2 af de 30 gange. Han er umiddelbar weak/passiv preflop. Pludselig giver han et click-raise. Betyder det ikke ofte AA/KK på NL $200?
Samtidig er jeg meget i tvivl, om det vil være korrekt at kalde for set-værdi... Manden sidder med $117.60.
Nej, jeg tror ikke, han har AA/KK her, når han clicker efter et raise og et call. Men så igen, en TAG med 60BBs, der clicker - det er underligt lige meget hvad. Har hans andre raises også været minraises?
Angående et call får du jo også MP og CO med.
Ja, det er muligt, de kommer med, men desværre kunne MP jo finde på at dukke op med AA/KK.
Synes ikke det var sikkert at kalde.
Men jeg tog fejl, jeg foldede og begge kaldte...
Floppet havde en konge og de endte all-in med KQ (MP) og AA (Button).
Min tanke gik mest på, at det var nemmere at sige "næste gang" og så lade hånden koste 1$ end at springe ud i noget der ville koste en masse.
Hvis floppet var 3 små ville det jo heller ikke være nemt at folde mod Button som short stack.
Jeg caller pf og afventer floppet. At folde PF er for weakt, men jeg er enig med dig i (og kender nu svaret), at når hans pfr-raise er så lav, og han så clicker, er sandsynligheden for større par stor.
Call og prøv at spike et set. 4way action = masser af implied odds!
Hvis folk har vist deres store tissemænd frem umiddelbart op til denne pot, synes jeg 4-bettet lyder fornuftigt - du får sandsynligvis besked af AA eller KK med det samme.
Hvis spillet har været forholdsvist roligt, synes jeg godt om dit fold.
@ tussen
hvis MP og CO folder til et 4-bet, caller button højst sandsynligt også bare i baghånd med KK og AA - det ville i hvert fald være det eneste rigtige...