Har ikke siddet ved bordet mere end 3 orbit, men har hurtig spottet, at discobradda er en kæmpe donk, og det er ham alle prøver at komme HU med. Derfor er jeg rimelig sikker villian vil raise light. Men hvad gør vi preflop? Skub eller call?
***** Hand History for Game 6550725567 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, December 01, 04:48:41 ET 2007
Table Table 126563 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Villian ( $110.60 USD )
Seat 3: thompson533 ( $99.81 USD )
Seat 6: discobradda ( $124.38 USD )
Seat 2: hero ( $100 USD )
Seat 4: klkl2007 ( $54.53 USD )
Seat 5: Liximan ( $100 USD )
discobradda posts small blind [$0.50 USD].
Ra1syDa1sy_ posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to RiverLuffer [ Q♣ Q♥ ]
Hero raises [$4 USD]
thompson533 folds.
klkl2007 folds.
discobradda calls [$3.50 USD]
Villian raises [$18 USD]
Hero?
QQ push pre? nl 100
Personligt vil jeg calle på stedet og se hvordan floppet udvikler sig. Jeg tror du har ham slået på preflop. 18 dollars raise er meget hvis han sidder med KK eller AA, så skulle raiset være mindre.
Jeg ville nu give den et raise mere, på et 6 mands bord kommer jeg ikke
væk fra qq der.
sige 45 og så skubbe alle flops hvis ikke han går all in.
El campeón..
Skidt argumentation.. Hvis villain er tænkende er hans betsizing om han har aa,kk eller en marginal hånd..
OP
Hvad er din normale 4bet frekvens? Hvis du 4better meget sjældent synes jeg det er skidt her..
Stats på villain?
Det er et helt standard 3-bet villain laver. Mange 3-better som standard til 14xBB, så 18xBB efter en caller kan sagtens betyde KK+. Det sagt, 3-better en aggressiv villain også JJ og AK for at isolere fisken, og muligvis endnu bredere.
Jeg synes et call, for at håbe at fisken overcaller, er okay. Vi bør kunne lægge QQ på et K/A-flop 3-way hvis der er meget action.
Det sagt, har jeg ikke noget imod et 4-bet. Der er helt sikkert value i det, og det gør vores beslutninger nemmere. Om du siger 50+ eller pusher, kommer an på dit normale 4-bet størrelse.
@venne
Mit 4 bet frekvens kommer meget an på, hvem det er jeg spiller imod. Hvis det er en aggro satan kommer jeg altid over toppen.
@rooger
Havde ingen stats på ham, men fandt efterfølgende ud af han var 32/? som jeg lige husker det. Jeg er meget sikker på han også er klar over, at vi har en kæmpe fisk siddende ved bordet, og derfor kommer over toppen med AXweak. Vi spillede stort set ingen pots hvis ikke fisken var med. Hvis jeg skal lave et 4 bet, skal det jo ligge på 55-65, og så er et push lige så oplagt, for det vil jeg jo også kunne gøre med JJ/AK?
Krumme
@EL Cam
Lol - hans 18$ raise er da lige i skabet hvis han har AA/KK. Perfekt raise.
Learn to bet.....
@OP
Finder et call frem her. Folder hvis A eller K på flop. Hvis ikke tjaaa så må vi tænke boxen og evt spille om stacken.
@Nautilous og bluff(og andre der vil calle og folde med A eller K på board)
Hvis man caller og folder med A eller K på boardet, er det så ikke fordi I sætter Villian på nøjagtig AK? For hvis det er tilfældet, skal der efter min mening trykkes i bund og ind med stacken! Jeg mener bare at det er en smule weak at calle og så evaluere et lavt board. For han C-better vel også TT og JJ hvis bordet er lavt, og så er vi lige vidt. Det er selvf. noget andet hvis man har 500 hænder på ham, men har aldrig spillet ham før.
Krumme
Gosh... Hvordan vil du ærligt have vi skal kunne give dig et brugbart svar? Ingen her kender til dynamikken ved bordet, og alt sagt herfra vil være gætteværk.
De fleste havde nok RR, eller skubbet - ligeledes ville jeg, hvis der ikke er nogle deciderede reads.
Der er én god grund til at man kan vælge at calle her. Ved at calle er der en god sandsynlighed for at fisken også vælger at calle.
Får vi fisken med til floppet, vil skurken med meget lille sandsynlighed
c-bette en missed AK eller et par hvis der kommer overkort.
Det bliver meget nemmere for os at spille vores hånd. Flopper vi et overpar og får action fra fisken, så er vi som regel glade. Får vi action fra den anden spiller er vi knap så begejstrede, men afhængig af floppets udseende bliver vi nok nødt til at spille videre.
Et 4-bet preflop synes jeg også er fint. Der er ingen grund til automatisk at antage at vi er bagud her.
Jeg skubber ikke her.
Af samme grund som cbh nævner kan et call være udemærket, især da vi har position på villain.
Hvis Donk var før mig og havde foldet, så ville jeg være tørfisk nok til at folde pga den lidt tvivlsomme setvalue.