6 handed.
Får QQ i BB med lidt over 2k, villain har 1k
UTG limper, UTG+1 folder, Button laver den til 40 (4BB), SB folder, jeg miniraiser til 70, UTG folder og button caller
Flop ($155)
8♠6♥4♦
Jeg better 120, button miniraiser mig, jeg mini reraiser til 360, button går all in for 546 mere, med omkring 1660 i puljen caller jeg hans all-in bet.
Total $2208
Button har endnu ikke vist en showdown hånd, eller lavet noget crazy. Hvis han har raiset PF så har han enten checket flop eller fulgt op med ca pot size bets på flop og turn. Er mere TAG (og måske en smule mere tricky) end resten af bordet som bedst kan beskrive som loose passive.
Kommentarer??
QQ SH 5/10NL
du må IKKE limit minimum raise!!! det er NL ikke limit!
lav et raise som er 3-4 gange hans raise.
på flop lugter det langt væk af at du er efter. Mit gæt er set eller straigth, måske AA/KK.
Men dette er et rigtigt godt eksempel på hvordan dygtige limitspillere ofte kommer galt afsted i NL. Med hænder som toppar og overpar, gælder det om at holde puljen lille, så du slipper for grimme beslutninger. Du kan ikke spille den slags hænder for value så hårdt i NL.
Du overspiller med andre ord hånden, så meget at jeg har helt ondt af de stakkels damer...
Helt enig med Tune. Du spiller hånden meget svagt. Hvorfor så svage raises? Og hvorfor risikere det hele med så svag en hånd? TPTK og overpar er farlige hænder i NL - primære fokus med dem skal være at undgå at tabe en stor pulje.
Spil dem stærkt, men fold hvis ikke det får modstanderen til at folde.
Lad os prøve at kigge på EV i tilfælde at at modstanderen har 55 efter du har minraiset ham første gang. Lad os antage at han dobler op når han rammer sit set og slipper gratis væk når han misser. I så fald har du:
(1/7 * -$930) + (6/7 * $115) = -$32.5 EV
Det er selvfølgelig for grove antagelser jeg laver, men du kan nok se problemet. Lad os prøve at sammenholde med en situation hvor du i stedet laver et stærkt pot raise til $125:
(1/7 * -$875) + (6/7 * $255) = $93.5 EV
En -EV situation er blevet vendt til +EV. Hvis du spiller bedre end antaget postflop kan det endda blive endnu bedre for dig. Hvis han vælger at folde sin hånd preflop er du også fint stillet med god +EV.
/pius
EDIT: Synsvinkel på beregningen ændret
@Tune
"du må IKKE limit minimum raise!!! det er NL ikke limit!
lav et raise som er 3-4 gange hans raise."
Du mener preflop, går jeg udfra?
Mht. preflop spillet, mener jeg du burde raise mere. Med høje PP er du nødt til at få noget information omkring din modstanders hånd, for at du ikke brænder fingrene som du netop gør hér. Hvis han caller dit 120 raise preflop må man give ham kredit for at have noget - og så mener jeg roligt du kan folde hvis han pusher (hvad han jo så vil) til dit 3/4 potsize bet på flop (der er jeg helt enig).
Flop spillet, preflop-spillet i betragtning, er jeg enig med Tune - dvs. call hans miniraise, og check turn. Jeg kan dog ikke se, hvilke kort eller betstørrelser der kunne få dig til at smide damerne - det skulle da lige være en K eller A.
Jeg sætter ham på et set.
- Asger
Men er det et fold på floppet?
Og i så fald til mini raiset eller til all in raiset??
Fold i det mindste til all-in raiset. Men dit min-raise postflop er heller ikke godt. Raise ordentligt eller slet ikke.
Grunden til jeg spørger er selvfølgelig fordi det er mig der er button, og gerne vil tage potten her og nu. Var lidt i tvivl om jeg skulle pushe her første gang for at repræsentere noget lignende AA eller miniraise for at repræsentere en straight/set?
Sidder med 52♦ for en double gut shot straight runner runner flush draw. Jeg mener selv jeg viser så meget styrke at han skal folde sit overpar, men der tog jeg jo så lige fejl. Havde minimum regnet med AA da han kaldte. PF sætter jeg ham på en AK/Q eller et mellem/højt par. Da han minireraiser floppet kan jeg kun sætte ham på et overpar, og her pusher jeg så med ca. 36% chance for at ramme. Tror jeg i situationen overvurderer min fold equity. Når jeg kigger hånden igennem igen, så er den tæt på ikke eksisterende.
Skulle bare lige høre om andre også ville læse meget styrke i mit spil, eller om det bare var noget jeg fantaserede om.
Alternativer måder at spille den postflop på? Fold?? ;-) Call med gode implied odds, eller push med god folding equity?
Ps. Som den lykkeæske jeg er turner jeg 3♦ for en straight og river er T♦ for et komplet runner runner suckout flush!
QQ kommentar: WTF!!!!!!
hehe der er jo også noget tiltfaktor i den her hånd, hvor jeg skal regne med at hans resterende 1k sidder noget løsere hvis han taber her.
Det var da et smart lille trick du lavede med os :o). Jeg synes du spiller den fint. Man må forvente at de fleste spillere på det niveau kan slippe fra QQ. Og som du selv påpeger har du god mulighed for at vinde selv hvis han caller. Dejligt semibluff og tillykke med alle de rare penge.
/pius
hehe nice one, ang.
så vil jeg lige komme med en lille kommentar til dit spil. Eller det er mere, hvordan jeg angriber den slags situationer.
Jeg laver kun store bluffs (når jeg er på toppen) mod spillere som jeg ved med stor sandsynlighed, vil folde. Det kan blive meget dyrt hvis man laver den slags spil, på må og få, og er lidt uheldig.
Af samme grund, forsøger jeg ikke at lave storebluffs/calls den første halvetime, af en session.
yes yes, det er heller ikke noget jeg gør normalt.
Men jeg spillede lige en time for at koble lidt af fra mit afgangsprojekt. Så jeg havde meget en double up eller tilbage til opgaven attitude - bare det mig lidt adspredelse. Så det var flere måneders indestængt maniac-stil fra min side du var vidne til.
Og det bliver ikke meget bedre af at blive vækket i dag af hede karnevals rytmer og 30 grader, mens jeg skal sidde og skrive opgave.
Og da karnevalsoptoget endelig var slut, står der pludselig 100 AAb fans og synger udenfor mit vindue. For at smide ekstra salt i såret stopper de op lige uden for min lejlighed på vej til stadion.
100 Aab-fans, en ferskvandspirat, en cowboy, en oliesheik og Bjørnebanden på vej til samba-bold. Hvis I kan se tomme sæder på et udsolgt stadion, så er det fordi folk er for stive til at komme ind - og jeg er ikke en af dem;-(
@Niet
hvad satan er pokervampyret vågnet op fra sin sommerdvale???
ja det er pre. Hvornår kommer du til vegas? og har du vundet kval?
@ang
:( jeg sidder og læser til eksamen for tiden, men jeg kan både finde tid til poker og grill+vin med gutterne i aften ;)
52♦? Jeg tror jeg ville folde preflop.
Der er to huller der skal fyldes, før den bliver rigtig farlig.
@Angkorwat
Ja, sorry glemte lige dette parameter i din post.
Klart raise :o)
Jeg vil skyde paa, at det her play er top5, maaske top3 over de vaerste plays jeg har set nogensinde paa pokernet.
- Kripke
Nu bliver jeg helt ked af det ;-(
Hvorfor er det så skidt? Den er jo sooted!?
Din raise er ikke god. Når han sætter den 2. raise ind er der no way han folder til en allin. Et call havde nok også været bedre på floppet, men et min raise er ok.
@Gene
Du må sgu ikke folde til en minimum 30$ reraise preflop. Det har du alt for gode odds til
@J_Knish
Jamen det vil jeg da heller ikke. Sikkert call, når jeg først har puttet penge i puljen.
Men jeg ville nok folde 52s uden at putte penge i puljen. Undtagelsen er selvfølgelig, når jeg som Angkorwat kun har en time at spille i ;o)