Rabat ved køb af ny BMW 120i

#1| 2

Hej PN

Jeg har brugt min bettingpause på at kigge efter ny bil. Det varmeste emne lige nu er en BMW 120i M-sport.


BMW kører for tiden kampagne på denne model. M-sport modellen har allerede en del ekstraudstyr, men jeg er interesseret i at tilkøbe serviceaftale, forlænget garanti, Harmon Kardon lydsystem samt adaptiv undervogn. Tilbuddet udarbejdet af sælgeren var bare "listeprisen" på bilen. Han sagde, at en rabat under ingen omstændigheder var mulig, da avancen kun var 7000 kroner på selve bilen og 5% på ekstraudstyr efter afgiften var betalt. 

Jeg prøvede at kontakte en anden BMW forhandler - men resultatet var det samme. Han påpegede dog, at jeg opnår en rabat, da bilen først kan leveres efter 1. april, hvor der vil komme afgiftsstigning - en stigning som køber normalt skal betale for. 

Er jeg for naiv eller skal jeg bide i det sure æble og betale fuld pris for en bil med masser af ekstraudstyr? Jeg har en Kia Picanto, som jeg eventuelt kan smide med i handlen. 

Redigeret af TightGirl d. 23-02-2019 19:35
23-02-2019 19:42 #2| 1

Bare se at få købt noget Tight, den vil være så meget mere værd på den personlige konto som i sidste ende vil gavne dig i spillet også.

23-02-2019 19:44 #3| 0
Nimacos skrev:

Bare se at få købt noget Tight, den vil være så meget mere værd på den personlige konto som i sidste ende vil gavne dig i spillet også.

 Jeg er jo jyde - pengene sidder knapt så løs hos os ;) 

 

23-02-2019 19:48 #4| 0

Hvad er du blevet tilbudt og til hvilken pris?

 

23-02-2019 19:51 #5| 0
Allundberg skrev:

Hvad er du blevet tilbudt og til hvilken pris?

 

 Jamen listeprisen på det hele. Så reelt bare den pris, som du kan finde inde på BMW.dk.

 

23-02-2019 19:59 #6| 0
TightGirl skrev:

 Jamen listeprisen på det hele. Så reelt bare den pris, som du kan finde inde på BMW.dk.

 

 

jeg spørger lidt fordi den jeg kan se tilbud på er 118i med M-pakke 

så vil egentlig bare høre præcis hvilken en du snakker om. har den Automatgear? og hvilken pris snakker vi om?

23-02-2019 20:03 #7| 0

Som udgangspunkt skal man jo ALDRIG købe en ny bil med ekstraudstyr til listeprisen. Jeg ville prøve at stive forhandlingstaksten og se om der ikke var noget at komme efter. Find på en diplomatisk/humoristisk smøre og kør af på de forhandlere. Lyder vildt hvis der slet intet er at komme efter med service aftale, vintersutter osv.

23-02-2019 20:04 #8| 0

Den står til 368.610 kroner på bmw.dk med automatgear og M-sport pakken. Det er en 120i; 2.0l med 184 hypper. 

23-02-2019 20:14 #9| 1
TightGirl skrev:

Den står til 368.610 kroner på bmw.dk med automatgear og M-sport pakken. Det er en 120i; 2.0l med 184 hypper. 

 

 Køb 118 i stedet for og sæt en chip i for 2500kr, så der sparet 40.000 ret sikker på det er samme motor der er i dem begge 2, hvor 118 bare er droslet ned 

 

Og køb den i deres BMW blå farve den er super fed, ps ja jeg kigger på at købe samme bil som dig pt :)

23-02-2019 20:17 #10| 0
Ishusen skrev:

 

 Køb 118 i stedet for og sæt en chip i for 2500kr, så der sparet 40.000 ret sikker på det er samme motor der er i dem begge 2, hvor 118 bare er droslet ned 

 

Og køb den i deres BMW blå farve den er super fed, ps ja jeg kigger på at købe samme bil som dig pt :)

 Ja den blå farve er virkelig lækker. 

118i har en 1.5l motor med 3 cylindre, hvorimod 120i har en 2.0l motor med 4 cylindre. 

 

23-02-2019 20:17 #11| 0
Ishusen skrev:

 

 Køb 118 i stedet for og sæt en chip i for 2500kr, så der sparet 40.000 ret sikker på det er samme motor der er i dem begge 2, hvor 118 bare er droslet ned 

 

Og køb den i deres BMW blå farve den er super fed, ps ja jeg kigger på at købe samme bil som dig pt :)

 

 118i er en 1.5l motor hvor 1.20i er en 2l motor

 

stor forskel der :)

23-02-2019 20:18 #12| 0
TightGirl skrev:

Den står til 368.610 kroner på bmw.dk med automatgear og M-sport pakken. Det er en 120i; 2.0l med 184 hypper. 

 

 så ca. 400k inkl. undervogn og lyd eller hvordan?

23-02-2019 20:20 #13| 0
Allundberg skrev:

 

 så ca. 400k inkl. undervogn og lyd eller hvordan?

Godt 400 med forlænget garanti og 3 års serviceaftale. 

23-02-2019 20:22 #14| 0

synes det virker lidt dyrt ærlig talt. kender ikke deres importaftaler men ville personligt gå i baglås hvis jeg ikke fik mindst 15% rabat på en ny bil :D

 

23-02-2019 20:30 #15| 0
TightGirl skrev:

 Ja den blå farve er virkelig lækker. 

118i har en 1.5l motor med 3 cylindre, hvorimod 120i har en 2.0l motor med 4 cylindre. 

 

 

 Du har ret, my bad

 


23-02-2019 20:33 #16| 1

Nu er jeg ikke den store bilkender, men jeg kan da regne så meget ud, at hvis alle sælgere af BMW står hårdt på deres prislister, så må det i sidste ende også slå ud på brugtprisen, når man en dag sælger den igen? Andre mærker er jo kendt for at underminere deres egne priser med et hav af kampagnemodeller og kæmpe rabatter til leasing-firmaerne.

Selvfølgelig vil vi alle altid gerne have rabat, men kan nu også godt lide det principielle i, at prisen i kataloget også er den pris, man ender med at betale.

23-02-2019 20:38 #17| 0
Allundberg skrev:

synes det virker lidt dyrt ærlig talt. kender ikke deres importaftaler men ville personligt gå i baglås hvis jeg ikke fik mindst 15% rabat på en ny bil :D

 

 

 Med det mindset kommer du ikke til at køre en BMW, Audi, Mercedes ol. 

 

@ OP: tror du får svært ved at få nogen rabat udover det der ligger i kampagnen-modellen. Det kan man selvfølgelig synes er drøn irriterende, men man kan også se det positive i at ens egen bil holder en god pris længe..

En 120i med M-pakken og adaptiv undervogn bliver du røv glad for! 

23-02-2019 20:53 #18| 0

Vi har ventet på vores bil i snart 3 mdr nu. Den kommer til dk. Umiddelbart midt marts. Og så skal den klargøres til 1 april siger han. Hvad er det for en afgiftsstigning????

23-02-2019 21:00 #19| 0

http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-20-bilbranchen-advarer-om-dyrere-biler-fra-1-april-kraever-handling-fra-politikerne Gad vide om det har en effekt når vi har underskrevet slutseddel?

23-02-2019 21:07 #20| 0
JinXXX skrev:

http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-02-20-bilbranchen-advarer-om-dyrere-biler-fra-1-april-kraever-handling-fra-politikerne Gad vide om det har en effekt når vi har underskrevet slutseddel?

Det tror jeg ikke. Sælgeren sagde til mig, at prisen var fast selvom bilen ville blive leveret efter 1. april. 

23-02-2019 21:09 #21| 0

Se dette i slutsedlen stk 4 -B


23-02-2019 21:17 #22| 0

Jeg skal ned og prøvekøre en 118i i morgen, så tager jeg lige en snak med sælgeren. 

23-02-2019 21:23 #23| 1

Jeg har 2 kollegaer der har fået rabat i størrelsesorden 10-15 pct på køb af henholdsvis bmw og mercedes. Jeg er ret sikker på det ikke var kampagnemodeller, men jeg ville aldrig betale listepris.

23-02-2019 21:28 #24| 3

Kender en der måske kan hjælpe via sit job i koncernen.

Send mig en PM med bil model etc samt hvad bilen præcist skal indeholde af ekstraudstyr så skal jeg spørge hvad du skal give.

Kan jeg gøre mandag.

 

Aner ikke om der skulle være ekstra rabat at hente - men vil gerne spørge..

Redigeret af Plysling d. 23-02-2019 21:33
23-02-2019 21:30 #25| 0
Plysling skrev:

Kender en der måske kan hjælpe via sit job i koncernen.

Send mig en PM med bil model etc samt hvad bilen præcist skal indeholde af ekstraudstyr så skal jeg spørge hvad du skal give.

Kan jeg gøre mandag.

Det er utrolig værdsat, at du er villig til at hjælpe en fellow PNer :) 

 

Jeg smider en PN i morgen. 

23-02-2019 21:32 #26| 0
TightGirl skrev:

Det er utrolig værdsat, at du er villig til at hjælpe en fellow PNer :) 

 

Jeg smider en PN i morgen. 

 

 Det er da det mindste. Du skriver bare :)

23-02-2019 22:36 #27| 0
WombatInCombat skrev:

 

 Med det mindset kommer du ikke til at køre en BMW, Audi, Mercedes ol. 

 

@ OP: tror du får svært ved at få nogen rabat udover det der ligger i kampagnen-modellen. Det kan man selvfølgelig synes er drøn irriterende, men man kan også se det positive i at ens egen bil holder en god pris længe..

En 120i med M-pakken og adaptiv undervogn bliver du røv glad for! 

 Det er jeg glad for at høre. Jeg er lidt i tvivl, hvorvidt adaptiv undervogn er pengene værd, men i alle reviews anbefaler de den? 

24-02-2019 04:20 #28| 0
WombatInCombat skrev:

 

 Med det mindset kommer du ikke til at køre en BMW, Audi, Mercedes ol. 

 

@ OP: tror du får svært ved at få nogen rabat udover det der ligger i kampagnen-modellen. Det kan man selvfølgelig synes er drøn irriterende, men man kan også se det positive i at ens egen bil holder en god pris længe..

En 120i med M-pakken og adaptiv undervogn bliver du røv glad for! 

 

 Jo. Det skal jeg nok komme til når jeg har vigtigere ting som hus og lignende på plads :)


Men som jeg siger kender jeg ikke lige til importaftalerne. 


Her kan jeg gå ned og få 18% uden de store talegaver, 

 


24-02-2019 08:19 #29| 0

Nu har vi skrevet lidt i PM, har du overvejet gps? Jeg synes det er det eneste der mangler i min.

24-02-2019 08:25 #30| 0
PinkLady skrev:

Nu har vi skrevet lidt i PM, har du overvejet gps? Jeg synes det er det eneste der mangler i min.

 Jeg har sjældent haft behov for det i min nuværende bil, så tror ikke at jeg vil vælge det til. 


Er du stadig glad for din?  

24-02-2019 08:27 #31| 0
TightGirl skrev:

 Jeg har sjældent haft behov for det i min nuværende bil, så tror ikke at jeg vil vælge det til. 

 

Er du stadig glad for din?  

 

 Ja, bilen fejler ingen ting. 
Min svoger har lige chippet sin 120i, som han købte samtidig med mig, og det er altså blevet en sportsvogn, bare hvis man nu skulle få lyst til det. 

24-02-2019 08:35 #32| 0
PinkLady skrev:

 

 Ja, bilen fejler ingen ting. 
Min svoger har lige chippet sin 120i, som han købte samtidig med mig, og det er altså blevet en sportsvogn, bare hvis man nu skulle få lyst til det. 

 Hvad yder hans 120i nu?  

24-02-2019 09:00 #33| 0
TightGirl skrev:

 Hvad yder hans 120i nu?  

 

 Aner det ikke men har kørt i den, og den er vild :)

24-02-2019 09:06 #34| 1
Allundberg skrev:

 

 Jo. Det skal jeg nok komme til når jeg har vigtigere ting som hus og lignende på plads :)

 

Men som jeg siger kender jeg ikke lige til importaftalerne. 

 

Her kan jeg gå ned og få 18% uden de store talegaver, 

 

 

 

 På hvilket bilmærke?

24-02-2019 09:08 #35| 0

du kan næsten få en model 3 for de penge, og så sparer du penge på brændstof :)

24-02-2019 14:48 #36| 1
PinkLady skrev:

 


 Aner det ikke men har kørt i den, og den er vild :)




Scantune siger 220/310. Det er vel også fint, bilens størrelse taget i betragtning ;)
01-03-2019 11:27 #37| 3

Jeg bliver nødt til at fortsætte med teslasnakken. Model 3 er lige sat 50k ned. 438k long range 4 hjulstræk. 560 NEDC km. 0-100 4,7.

fri strøm med eon 600 og vægtafgift 320 per år.

 

hvem overvejer en benzin bil?

 

let the bashing begin

01-03-2019 13:01 #38| 0
wzup skrev:

Jeg bliver nødt til at fortsætte med teslasnakken. Model 3 er lige sat 50k ned. 438k long range 4 hjulstræk. 560 NEDC km. 0-100 4,7.

fri strøm med eon 600 og vægtafgift 320 per år.

 

hvem overvejer en benzin bil?

 

let the bashing begin

 Den gad jeg også godt eje :)

 

01-03-2019 13:41 #39| 0
wzup skrev:

Jeg bliver nødt til at fortsætte med teslasnakken. Model 3 er lige sat 50k ned. 438k long range 4 hjulstræk. 560 NEDC km. 0-100 4,7.

fri strøm med eon 600 og vægtafgift 320 per år.

 

hvem overvejer en benzin bil?

 

let the bashing begin

 

 Hvis man bor inde i byen og skal lade den op i de standere der er der, hvad betaler man så for det?

01-03-2019 14:16 #40| 1
wzup skrev:

Jeg bliver nødt til at fortsætte med teslasnakken. Model 3 er lige sat 50k ned. 438k long range 4 hjulstræk. 560 NEDC km. 0-100 4,7.

fri strøm med eon 600 og vægtafgift 320 per år.

 

hvem overvejer en benzin bil?

 

let the bashing begin

 Jeg overvejer faktisk seriøst en Tesla 3, men flere ting taler imod:


- Jeg bor i lejlighed og har ingen mulighed for at lade op, når den er parkeret. 

- Batteriet drænes i koldt vejr (udendørs P-plads) 

- Problemer med tilfrosne døre og dørhåndtag i frostvejr

- Ingen opladerstander på min typiske rute 

- Manglende dynamiske køreegenskaber 


Når det er sagt, så er det en rigtig fin bil til en fornuftig pris. 



 

01-03-2019 14:59 #41| 0

Manglende dynamiske køreegenskaber...du er racerkører?

01-03-2019 15:01 #42| 0

De der Tesla biler er livsfarlige. Man kan jo ikke høre pisset når det lige kommer snigende og man er på vej over gaden uden at se sig for.

 

01-03-2019 15:03 #43| 0
XSUPERBULLX skrev:

De der Tesla biler er livsfarlige. Man kan jo ikke høre pisset når det lige kommer snigende og man er på vej over gaden uden at se sig for.

 

 

Har Tesla'erne da heller ikke dæk?

01-03-2019 16:59 #44| 0
TightGirl skrev:

 Jeg overvejer faktisk seriøst en Tesla 3, men flere ting taler imod:

 

- Jeg bor i lejlighed og har ingen mulighed for at lade op, når den er parkeret. 

- Batteriet drænes i koldt vejr (udendørs P-plads) 

- Problemer med tilfrosne døre og dørhåndtag i frostvejr

- Ingen opladerstander på min typiske rute 

- Manglende dynamiske køreegenskaber 

 

Når det er sagt, så er det en rigtig fin bil til en fornuftig pris. 



 

 

 Er ret sikker på at den danske kulde ikke fucker med døre, batteri osv. - bilmærket er jo også voldsomt populært i Norge, hvor der alt andet lige er noget koldere i vinterhalvåret.

01-03-2019 18:03 #45| 0

Sådan en Tesla 3 - hvad er den månedlige strømomkostning hvis jeg kører 6000km/måneden? Forudsat jeg altid betaler for strømmen, og sikkert for det meste lader hjemme om natten? 

 

Skal skifte bil, men er meget i tvivl om det skal være diesel, eller el. Kører 60-70.000km/året, så har ret stort kørselsbehov.

01-03-2019 18:26 #46| 0
Heffernan skrev:

Sådan en Tesla 3 - hvad er den månedlige strømomkostning hvis jeg kører 6000km/måneden? Forudsat jeg altid betaler for strømmen, og sikkert for det meste lader hjemme om natten? 

 

Skal skifte bil, men er meget i tvivl om det skal være diesel, eller el. Kører 60-70.000km/året, så har ret stort kørselsbehov.

 

 

https://www.eon.dk/privat/strom-til-din-elbil/oplad-hjemme-og-pa-farten/all-inclusive-home.html

så 679 om månneden og så 7500 til sådan en boks tænker jeg 
01-03-2019 21:56 #47| 0
Heffernan skrev:

Sådan en Tesla 3 - hvad er den månedlige strømomkostning hvis jeg kører 6000km/måneden? Forudsat jeg altid betaler for strømmen, og sikkert for det meste lader hjemme om natten? 

 

Skal skifte bil, men er meget i tvivl om det skal være diesel, eller el. Kører 60-70.000km/året, så har ret stort kørselsbehov.

 

 eon all inclusive 579 kr per måned

01-03-2019 22:00 #48| 0
TightGirl skrev:

 Jeg overvejer faktisk seriøst en Tesla 3, men flere ting taler imod:

 

- Jeg bor i lejlighed og har ingen mulighed for at lade op, når den er parkeret. 

- Batteriet drænes i koldt vejr (udendørs P-plads) 

- Problemer med tilfrosne døre og dørhåndtag i frostvejr

- Ingen opladerstander på min typiske rute 

- Manglende dynamiske køreegenskaber 

 

Når det er sagt, så er det en rigtig fin bil til en fornuftig pris. 



 

 

 jeg bor i lejlighed, og kører tesla. lader den dog oftest på arbejdet.

batteriet drænes max 3 % point per nat

ingen problemer med døre på model 3 i frost (slå automatiske spejle fra når det bliver koldt)

få eon til at lave en ladestander i nærheden af hvor du bor eller arbejder

hvor får du mere dynamik for 434.000? jojo jeg foretrækker en bil med baghjulstræk men til prisen er m3 en no brainer


01-03-2019 22:01 #49| 0
PinkLady skrev:

 

 Hvis man bor inde i byen og skal lade den op i de standere der er der, hvad betaler man så for det?

 

 579 per måned for city all inclusive med eon

01-03-2019 22:11 #50| 0
wzup skrev:

Jeg bliver nødt til at fortsætte med teslasnakken. Model 3 er lige sat 50k ned. 438k long range 4 hjulstræk. 560 NEDC km. 0-100 4,7.

fri strøm med eon 600 og vægtafgift 320 per år.

 

hvem overvejer en benzin bil?

 

let the bashing begin

 

 50k?

 

Hvad et din holdning til autopilot, som vist koster 50-60k ekstra?

01-03-2019 22:20 #51| 0
lang skrev:

 

 50k?

 

Hvad et din holdning til autopilot, som vist koster 50-60k ekstra?

 

 jeg elsker den. selvkørende vil jeg se før jeg tror det.

 

om det er 32.000 værd er måske voldsomt på en model 3, men det er super fedt at have.

01-03-2019 22:22 #52| 0
lang skrev:

 

 50k?

 

Hvad et din holdning til autopilot, som vist koster 50-60k ekstra?

 

 vedr de 50k, ja tesla fik vist lige regnet de nye afgifter rigtigt ud samtidig med at prisen blev sat ned.

 

model s og x er blevet op imod 500k billigere i forhold til igår (p100dl modellerne)

02-03-2019 01:30 #53| 0

Jeg har en god kammerat der arbejder ved BMW. Han nævnte for mig at på en kampagnemodel af 1-serien (en kampagne de kørte sidste år) tjente de 300 kr. Det er nok derfor der ikke er det store at arbejde med. De tjener deres penge på service.....

 

mvh Henrik

02-03-2019 17:24 #54| 0
wzup skrev:

 

 vedr de 50k, ja tesla fik vist lige regnet de nye afgifter rigtigt ud samtidig med at prisen blev sat ned.

 

model s og x er blevet op imod 500k billigere i forhold til igår (p100dl modellerne)

 Er det en model 3 du har? 

Hvordan er komfort og støjniveau? 


Jeg har læst, at affjedring er ret hård på dæk med 20" fælge? :) 

 

03-03-2019 13:50 #55| 0
TightGirl skrev:

 Er det en model 3 du har? 

Hvordan er komfort og støjniveau? 

 

Jeg har læst, at affjedring er ret hård på dæk med 20" fælge? :) 

 

 

nej jeg kører X. 


har trillet en tur i en 3er, og er ret imponeret, det var dog på 18 tommer. 

 

den virker på en eller anden måde mere sporty end S'eren (som jeg har haft et par stykker af) men fint komfortabel. Men jeg synes faktisk også at Xeren kører bedre end S.

03-03-2019 23:14 #56| 0
wzup skrev:

 

nej jeg kører X. 

 

har trillet en tur i en 3er, og er ret imponeret, det var dog på 18 tommer. 

 

den virker på en eller anden måde mere sporty end S'eren (som jeg har haft et par stykker af) men fint komfortabel. Men jeg synes faktisk også at Xeren kører bedre end S.

Den begynder også så småt at vinde min gunst, jo mere jeg ser på den og læser om den. 


Var det long range eller performance du prøvede? Jeg kan ikke helt vurdere, om performance er de ekstra penge værd? Jeg er umiddelbart heller ikke vild med Teslas 20” fælge.  

04-03-2019 06:46 #57| 0
TightGirl skrev:

Den begynder også så småt at vinde min gunst, jo mere jeg ser på den og læser om den. 

 

Var det long range eller performance du prøvede? Jeg kan ikke helt vurdere, om performance er de ekstra penge værd? Jeg er umiddelbart heller ikke vild med Teslas 20” fælge.  

 

 Den støjer ret meget på 20 tommer.

Hvis du er til nørdet test, så find brugeren teslabjørn på youtube. Han tester allle mulige elbiler på alle leder og kanter. Jeg faldt for nylig over støjtesten for model 3 på 20 tommer og den var ikke god.

Men lækker bil ellers :-)

04-03-2019 07:58 #58| 0
TightGirl skrev:

Den begynder også så småt at vinde min gunst, jo mere jeg ser på den og læser om den. 

 

Var det long range eller performance du prøvede? Jeg kan ikke helt vurdere, om performance er de ekstra penge værd? Jeg er umiddelbart heller ikke vild med Teslas 20” fælge.  

 

Hold dig fra P, de er latterlige. Kortere rækkevidde og man kører som en hat....





 

Men når man først har haft en, så vil man ikke have andet :D

04-03-2019 08:00 #59| 0

og det var en long range, har ikke prøvet p3 endnu

04-03-2019 21:06 #60| 0
nephew76 skrev:

 

 Den støjer ret meget på 20 tommer.

Hvis du er til nørdet test, så find brugeren teslabjørn på youtube. Han tester allle mulige elbiler på alle leder og kanter. Jeg faldt for nylig over støjtesten for model 3 på 20 tommer og den var ikke god.

Men lækker bil ellers :-)

 Har du selv en Tesla? 

 

Jeg har endnu ikke prøvekørt en Tesla 3, men jeg kan læse ret mange brugere melde om overraskende meget støj i kabinen ved højere hastigheder? Både vind- og dækstøj. 

 

04-03-2019 21:24 #61| 0
TightGirl skrev:

 Har du selv en Tesla? 

 

Jeg har endnu ikke prøvekørt en Tesla 3, men jeg kan læse ret mange brugere melde om overraskende meget støj i kabinen ved højere hastigheder? Både vind- og dækstøj. 

 

 

 Det er simpel fysik, når man ikke har motorstøj, så hører man lige pludselig dæk og vind, som bliver højere med hastigheden.

 

der er dog også en del der får aftermarket støjisoleret deres biler, specielt de tidlige Sere støjede mere end de senere.

04-03-2019 21:37 #62| 2
Moderator

En Tesla kan ikke trække noget som helst. Det gør den aldeles uinteressant.

04-03-2019 22:45 #63| 0
TightGirl skrev:

 Har du selv en Tesla? 

 

Jeg har endnu ikke prøvekørt en Tesla 3, men jeg kan læse ret mange brugere melde om overraskende meget støj i kabinen ved højere hastigheder? Både vind- og dækstøj. 

 

 

 Det har jeg ikke. Jeg holder mig bare orienteret nu hvor afgiftssystemet i Danmark gør elbiler så meget billigere :-) 

04-03-2019 22:47 #64| 0
wzup skrev:

 

 Det er simpel fysik, når man ikke har motorstøj, så hører man lige pludselig dæk og vind, som bliver højere med hastigheden.

 

der er dog også en del der får aftermarket støjisoleret deres biler, specielt de tidlige Sere støjede mere end de senere.

 

 Ja den del er simpel fysik. Men jeg tror de fleste forventer mindre støj i en Tesla 3 end i en Hyundai Kona. Og det får de ikke, ihvertfald ikke i performanceudgaven på lavprofil 20 tommer. 

05-03-2019 19:18 #65| 0
NanoQ skrev:

En Tesla kan ikke trække noget som helst. Det gør den aldeles uinteressant.

 Haha, som en single mand, der bor i lejlighed, er en jydekrog ikke et must :-)  

05-03-2019 19:21 #66| 0
wzup skrev:

 

 Det er simpel fysik, når man ikke har motorstøj, så hører man lige pludselig dæk og vind, som bliver højere med hastigheden.

 

der er dog også en del der får aftermarket støjisoleret deres biler, specielt de tidlige Sere støjede mere end de senere.

 Men det er vel korrekt nok, at de målte DB i kabinen er på niveau med almindelig biler og i enkelte tilfælde højere? 


Ved du hvad running cost er? Her tænker jeg på service-omkostninger osv?  

06-03-2019 06:55 #67| 0
TightGirl skrev:

 Men det er vel korrekt nok, at de målte DB i kabinen er på niveau med almindelig biler og i enkelte tilfælde højere? 

 

Ved du hvad running cost er? Her tænker jeg på service-omkostninger osv?  

 

Larm er ikke et issue, jeg har hørt og jeg synes ikke det var i nærheden af en ICE, da jeg kørte den.

 

running cost er jo et af hovedargumenterne. 579 per md for fri strøm fra eon. 320 i årlig vægtafgift.

Jeg sprang 1 års service over på min og tog kun 2 år service her for lidt siden. Det kostede 6800, som er for dyrt, men billigere end en Merc i samme klasse, og man får en støvsuget og vasket bil igen. Bortset fra det er der 0 kr i omkostninger...

 

edit: dæk skal til og skiftes, bremser holder væsentligt længere pga regen

Redigeret af wzup d. 06-03-2019 06:56
06-03-2019 09:56 #68| 0
wzup skrev:

 

Larm er ikke et issue, jeg har hørt og jeg synes ikke det var i nærheden af en ICE, da jeg kørte den.

 

running cost er jo et af hovedargumenterne. 579 per md for fri strøm fra eon. 320 i årlig vægtafgift.

Jeg sprang 1 års service over på min og tog kun 2 år service her for lidt siden. Det kostede 6800, som er for dyrt, men billigere end en Merc i samme klasse, og man får en støvsuget og vasket bil igen. Bortset fra det er der 0 kr i omkostninger...

 

edit: dæk skal til og skiftes, bremser holder væsentligt længere pga regen

 Makes sense og tak for svar. 

 

Ved du om Tesla 3 kan holde til det danske vejr og salt på vejene. Det er jo ikke ren aluminium, som i Tesla X og Tesla S, og mekanisk er Tesla bagud de etablerede brands, i forhold til hvad jeg kan læse mig frem til. 

 

Edit: Jeg læste at de på teknikken var lysår foran andre brands, men at de på den mekaniske del var på niveau med en Kia fra 90’erne. 

Redigeret af TightGirl d. 06-03-2019 10:00
06-03-2019 16:56 #69| 0
TightGirl skrev:

 Makes sense og tak for svar. 

 

Ved du om Tesla 3 kan holde til det danske vejr og salt på vejene. Det er jo ikke ren aluminium, som i Tesla X og Tesla S, og mekanisk er Tesla bagud de etablerede brands, i forhold til hvad jeg kan læse mig frem til. 

 

Edit: Jeg læste at de på teknikken var lysår foran andre brands, men at de på den mekaniske del var på niveau med en Kia fra 90’erne. 

 

 ok, ja jeg har ikke hørt teslaejere kritiisere det mekaniske heller. Garantien er god, og det er køreegenskaberne også. Hvor bor du henne? jeg kan nok få en 3ejer til at give en tur

06-03-2019 20:57 #70| 0
wzup skrev:

 

 ok, ja jeg har ikke hørt teslaejere kritiisere det mekaniske heller. Garantien er god, og det er køreegenskaberne også. Hvor bor du henne? jeg kan nok få en 3ejer til at give en tur

 Ok, det er jeg glad for at høre. 

 

Et sidste spørgsmål fra den irriterende bruger. Ved du, hvordan bilen er behandlet for at undgå korrosion? 

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar