Jeg har ikke tid til at skrive et dybdegående indlæg på nuværende tidspunkt, men jeg deltager meget gerne i tråden senere.
Nu er jeg selv stor Real Madrid supporter, men alligevel må jeg erklære mig lodret uenig i dine romantiske tanker omkring Perez, der i mine øjne er ved at køre Real Madrid i sænk med uigennemtænkte spillerkøb, manglende styring af omklædningsrummet og forhastede trænerfyringer.
Den kan vi komme ind på senere, men jeg vil lige snuppe lejligheden til at huske dig på, at du er altså er ret forkert på den, når du omtaler Di Maria salget. Et er, at du formulerer det således, at der skulle være plads til Bale, hvilket resulterede i et salg. Det er forkert, da de som sagt spillede sammen i en sæson. I forlængelse af dette er det endnu mere nærliggende at huske dig på, at Di Maria – på trods af de udnævnelse som verdens bedste – altså ikke agerede fløj i den sidste sæson i den spanske hovedstad. Der var han placeret på den centrale midtbane, og det var også her, at han for alvor slog igennem og fik sat sit store prisskilt på sig. Bale og Di Maria er altså usammenlignelige på dette tidspunkt.
Nej, salget kom tværtimod fordi Di Maria ønskede en lønstigning, som Perez ikke fandt retfærdig. Det eskalerede, og det endte med et salg. Salget har været helt fatalt, for de mange skæbnesvangre nederlag de sidste to sæsoner mod eksempelvis Juventus og Atletico har vist, at man netop mangler den gennembrudsstyrke, som Di Maria tilførte dybt fra banen.
Den ser vi ikke hos totalt stagnerede (og i mine øjne forfærdelige) Ronaldo, udynamiske Benzema og Bale, der skal bruge en motorvej for at sætte en mand. Det finder du tværtimod hos Barcelonas forreste tre, og derfor ser du også, at de ikke rigtigt har nogle problemer med at spille sig igennem Atléticos betonmur, som vi notorisk har.