Hero har spillet på bordet i relativt kort tid. Jeg satte mig, da vi kun var tre, men en del spillere kom ret hurtigt til, så vi nu er syv. Jeg har ingen specifikke reads, der har ikke været nogen store pots. Dog en generel betragtning, at folk måske virker en smule weak, idet der, i de få hænder, der er spillet, ikke er blevet raiset så meget i position som på et vanligt 6 max bord.
Seat 4 is the button
Total number of players : 7/9
Seat 4: Cardshark666 ( $95.50 USD )
Seat 6: Guido e Luigi ( $102.20 USD )
Seat 9: MSMSMS ( $100 USD )
Seat 2: Mikra8888 ( $30 USD )
Seat 8: bobbysl ( $100 USD )
Seat 1: kagekat ( $51.18 USD )
Seat 5: tonyfish777 ( $80 USD )
Guido e Luigi posts small blind [$0.50 USD].
bobbysl posts big blind [$1 USD].
Mikra8888 posts big blind [$1 USD].
Dealt to kagekat [ Q♦ Q♠ ]
kagekat raises [$3 USD]
Mikra8888 calls [$2 USD]
Cardshark666 folds
Guido e Luigi calls [$2.50 USD]
bobbysl calls [$2 USD]
[ 2♠, 4♠, T♠ ] Pot: 11,40$
Guido e Luigi checks
bobbysl bets [$11.40 USD]
kagekat ?
Hvad gør Hero med 2 til at acte bagefter og et check fra første mand?
Raket NL100, QQ på monoflop
Shover, og sidder med en god smag i munden.
Vi har overpar, vi har formegentlig ikke den bedste draw.
Vi kan risikere at dem bag os vågner op med flopped flush, men er en chance vi gerne tager, set i lyset af stacksize og hvor stærk en hånd vi har.
De kan obv også have set, men så har vi bare FD'en, samt overpar til højere set, så selv der har vi en del outs.
Er kun imod made flush vi er på røven
Så jeg er på Shove > Fold >>>>>>>>>>>>>>> call
Hero har spillet på bordet i relativt kort tid. Jeg satte mig, da vi kun var tre, men en del spillere kom ret hurtigt til, så vi nu er syv. Jeg har ingen specifikke reads, der har ikke været nogen store pots. Dog en generel betragtning, at folk måske virker en smule weak, idet der, i de få hænder, der er spillet, ikke er blevet raiset så meget i position som på et vanligt 6 max bord.
how? :/
DuzE skrev:Hero har spillet på bordet i relativt kort tid. Jeg satte mig, da vi kun var tre, men en del spillere kom ret hurtigt til, så vi nu er syv. Jeg har ingen specifikke reads, der har ikke været nogen store pots. Dog en generel betragtning, at folk måske virker en smule weak, idet der, i de få hænder, der er spillet, ikke er blevet raiset så meget i position som på et vanligt 6 max bord.
how? :/
læs det igen
det han siger er at der er ikke blevet spillet som der normalt bliver på et 6max bord
som spillet shover vi
HH ser sær ud. Alle acter ikke, den er postet som om du er UTG, men i så fald har UTG+1 også postet blind for at sidde inde?
Siger $5 og ikke $3 pf fra UTG når der ligger $2,5 i forvejen.
Jam floppet.
Normalt, både på lavere limits, men også NL50-100, bliver der som oftest raiset størstedelen af gangene, når der er foldet til CO/Btn. Der er ikke blevet raiset så meget fra disse positioner som der normalt bliver, og det er det mit afsnit betyder :)
@ Buub
Jeg er UTG, men der er en dude efter mig, der har postet BB, jeg tror det er det, der gør det. Men ja, der skulle være raiset større, selv foretrækker jeg 4-4,5$.
troede bare ikke man kunne sidde 7 mand ved et 6-max bord, men det er åbenbart meget normalt.
@Duze
Læs det nu lige igen en 3. gang. Der står ikke noget steder at det er et 6 max bord han spiller på. Der står derimod at der ikke bliver raiset lige så meget som på et 6 max bord.
Eksempel. Der blive ikke spillet lige så god fodbold på Horsens Stadion som på Bernabeau.
Tror Duzes pointe er: Hvorfor er det weak at der ikke bliver raiset så meget som på et normalt 6-max bord, når det nu ikke er et 6-max bord?
Buub skrev:
Tror Duzes pointe er: Hvorfor er det weak at der ikke bliver raiset så meget som på et normalt 6-max bord, når det nu ikke er et 6-max bord?
der er vel ikke så meget forskel på at være 6 mand ved et timands bord og 6 mand på et 6mands bord
De er 7, og folk der er vant til 9-max borde må formodes at spille anderledes i forhold til folk der vanligt spiller 6-max, uanset om der sidder 7, 8 eller 9 inde. :)
Jeg ville gerne høre, hvad folk mener Villains range er for at potbette her, bl.a.
Men altså, jeg var en del i tvivl om min action her på flop - ham, der better ud repper rigtig stærkt, og derudover er der to mere, der skal acte i hånden. Men nej, det er jo ikke specielt svært at konkludere, at man skal lukke øjnene og komme ind på floppet med 48 bbs. Jeg følte bare i spottet, og det gør jeg sådan set stadig, at der var nogle ret specielle omstændigheder til stede, som godt kunne forandre ens beslutningsproces.
Hvor dybe skal I være for at overveje et fold? Er 100 bbs også helt std raise/call?
Jeg folder aldrig til et potbet i spottet, men omvendt må man være forberedt på, at det bedste spil sagtens kan være at kalde her, og folde til yderligere action, såfremt vi er dybere.
Der er intet som taler for et fold, vil virkelig gerne høre din argumentation for at vi kan folde imod unknowns.
Unknown har vi brik ide om hans range, så er spild af tid at sætte en opdigtet range op, da vi aldrig vil kunne komme med et kvalificeret bud.
en clear get it in imo. du er kun helt død hvis en af spillerne har A/K high flush.
Grunden til at vi sidder med 50 bb er vel netop for at kunne træffe nemmerere beslutninger?
Det var i hvert fald derfor jeg i starten sad med 50 bb, da jeg gik fra SnG til cash game, da jeg dummede mig for ofte og for meget med 100 bb.
Til dit spørgsmål om hvad hero gør, så ville jeg raise og calle et AI netop fordi vi kun sidder med 50 bb. Jeg synes vi har en ret nem beslutning.
Ofte tildeler jeg villain stærkere ranges end mange andre her på Pokernet, men det plejer at være på NL25 eller NL30 og ikke på NL100, da det er disse niveauer jeg plejer at spille, og selv på disse ville jeg forsøge at komme all in på floppet hver gang med 50 bb.
Vi har ikke noget information der giver os grund til andet, og derfor ville det være min foretrukne linie at raise hver gang.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om bare at calle for selvfølgelig at calle AI på turn. Jeg bryder ikke om at give gratis kort til villain eller at det bliver en tre-vejs pot og det vil sikkert kræve noget modstanderspecifik information for at det bliver at foretrække, men under nogle omstændigheder kunne det være aktuelt.
Du overvejer vel ikke at folde flop readless?
Bump: I spottet raiser jeg til 29$ og efterlader mig selv med latterligt lidt. Villain folder, og jeg var lidt wtf, fordi jeg synes det er vildt mystisk at potbet-folde, når han får action af en med 50 bb (må formode jeg er mere light/donkish).
Men ja, jeg mente, at hans range var strammere, end den var, og ja, var generelt noget mærkeligt til mode mht. villains spil.