Random kundeservice-fail

#1| 1

Fra tid til anden har visse PN-brugere beriget os med udskrifter af frustrerende eller morsomme dialoger med kundesupportmedarbejdere.

På samme vis vil jeg da også gerne bidrage med denne lille mailkorrespondance omhandlende en manglende gevinst for en turnering, jeg har spillet.

Mit formål er ikke at hænge hverken pokersitet eller den pågældende kunderservicemedarbejder (eller kundeservicemedarbejdere i det hele taget) ud, derfor er de anonymiseret. Jeg tænker bare, at andre må have haft lignende facepalm-oplevelser og kan nikke genkendende til det, der foregår.

Og ja, jeg har brugt alt for meget krudt på at inddrive et meget lille beløb, men til sidst blev det bare et princip.


Hej!
Jeg vandt 20 euro i (Random Promotion)-pokerturneringen i sidste uge (1. april), men pengene er ikke gået ind.
Er der sket en fejl?
------------
Hej Xxx,
Tak for din henvendelse.
De er nu tilføjet. Beklager fejlen.
Hav en god dag
Med venlig hilsen,
Yyy
(Randompoker) KundeService.
-------
Okay, nu går jeg måske i meget små sko, men gevinsten var 20 euro, ikke 20 USD (som I har sat ind på min konto). Forskellen er ikke stor, men det er lidt træls, at I ikke har styr på sådan en promotion. Op på hesten igen ...
------
Hej Xxx,
De er udbetalt i dollars fordi din konto er i dollars. Derfor kan vi ikke udbetale i euro.
Vi kan tilbyde en sport eller en casino bonus på 3 dollar, hvis du ønsker? Det er dobbelt op af hvad du mangler fra omvekslingen af euro til dollars.
Hav en god dag.
Med venlig hilsen,
Yyy
(Randompoker) KundeService.
---------
Det, du skriver der, giver jo ingen mening.

Når jeg spiller en euro-turnering i pokerklienten, kan den jo sagtens finde ud af at regne mit indskud om fra dollars til euro og det samme den anden vej rundt, hvis jeg vinder.

Mon ikke også, at det kunne lade sig gøre at regne mine 20 euro i gevinst om til dollars så?

--------------
Hej Xxx,
Det er rigtig nok, at vores poker udbyder kører i euro. Men din konto hos os er i USD. Derfor vil de blive omregnet til USD.
De 1.5 dollar skyldes højest sandsynligt valutakursen.
Men vi har valgt at tilføje de 1.5 dollar manuelt. De er nu på din konto.
God dag.
Med venlig hilsen,
Yyy
(Randompoker) KundeService.
-----------------
Super, så har jeg fået den præmie, jeg blev stillet i udsigt. Det er jeg da glad for.

Et sidste spørgsmål: Hvis jeg nu havde haft min konto i danske kroner, havde jeg så kun fået 20 kroner?
---------------
Hej Xxx,
Jeg blev informeret, at det manglende beløb skyldtes valutakursen.
Derfor ville du selvfølgelig ikke have modtage 20kr hvis kontoen havde været i kroner, men hvad 20 euro til den nuværende valutakurs ville regne det til.
Med venlig hilsen,
Yyy
(Randompoker) KundeService.
------------------
Og så er vi tilbage til udgangspunktet for min undren, netop at 20 euro burde svare til 21,50 USD.
Jeg forstår ikke, hvorfor jeg så skal spises af med 20 USD i første omgang, skal tilbydes en bonus i anden omgang og i tredje omgang vel nærmest skal være taknemmelig over, at I "vælger" at supplere op, så jeg får det, jeg skal have.
Nuvel, fred være med det.
Hav en god dag!
---------------

09-04-2015 17:13 #2| 1

jeeez, flot d u holder hovedet koldt.

09-04-2015 18:13 #3| 0

Det sværeste var egentlig ikke st holde hovedet koldt. Det sværeste var at overbevise mig selv om, at det nyttede at fortsætte.

Og jeg er stadig ikke sikker på, om ikke det bedste bare havde været at stoppe efter første svar.

Jeg tror nemlig ikke, at vedkommende har forstået, hvor tåbelige og selvmodsigende svarene fremstår

09-04-2015 18:58 #4| 1
hengsten skrev:Det sværeste var egentlig ikke st holde hovedet koldt. Det sværeste var at overbevise mig selv om, at det nyttede at fortsætte.
Og jeg er stadig ikke sikker på, om ikke det bedste bare havde været at stoppe efter første svar.
Jeg tror nemlig ikke, at vedkommende har forstået, hvor tåbelige og selvmodsigende svarene fremstår

Med fare for at blive dobbelt-level'ed, så tror jeg umiddelbart, at McKiki's bruger det dersens ironi!

09-04-2015 19:09 #5| 12

Det var da en arrogant, nedladende og meget lidt tiltalende person.


Heldigvis er der ikke så mange af den slags kunder!

09-04-2015 19:13 #6| 0

Det er godt nok ikke poker, men jeg er bange for den her også bliver opad bakke :(


"Hi BWC,


I have a technical issue with some of my wifi products. I would like to connect my smart tv and my sonos wireless speakers to the internet. I am able to find mac-adress for both products, but even though they show up as online on your homepage they fail to actually connect to the internet. Can this be fixed with your type of internet when I don't have a router, or do I have to go to Manx telecom? If it can be fixed do you know where I can find the answer?

BR, Kasper"


"Hello Kasper

This is your technical issue that we cannot help with, if you're unable to find your MAC address then there is nothing I can do. I suggest using a search engine to try and help you with your issue, then once your MAC address has been found please let me know and I'll add it onto your subscription for you.


If this service isn't suitable for you, you're welcome to find another provider. I cannot aid an issue that isn't our fault :-(

Kind Regards XXXXXXXX Head of Consumer Broadband



09-04-2015 19:46 #7| 0

True story

Redigeret af powah d. 09-04-2015 19:49
09-04-2015 19:55 #8| 0

Den slags irriterer mig grænseløst. At man får noget pr. kulance som retmæssigt er ens eget eller noget man pr aftale har krav på.


At der dukker et par stykker op af æsken og lige skal markere sig i tråden overrasker næppe. Manden skriver jo at det selvf. bliver princip, ja alle ved nok godt at hverken 20€, 20$ eller 1,5$ reelt er besværet værd

09-04-2015 21:59 #9| 0

@Skod det ligner nogle der er tunge at danse med :D


Jeg synes nu OP var meget morsom.

09-04-2015 23:05 #10| 0

Shit hvor er det flabet skrevet, med om du havde fået 20 kr hvis din konto var i kroner. Du fik hvad du efterspurgte = et tak og intet andet! Forstår squ godt at nogle support-medarbejder kan have en træls dag på jobbet, når de får sådan en besked fra dig.

09-04-2015 23:31 #11| 2
Nitrrrrrram skrev:Shit hvor er det flabet skrevet, med om du havde fået 20 kr hvis din konto var i kroner. Du fik hvad du efterspurgte = et tak og intet andet! Forstår squ godt at nogle support-medarbejder kan have en træls dag på jobbet, når de får sådan en besked fra dig.

Det var virkelig ikke et forsøg på at være flabet, men bare på at udfordre logikken i, at de udbetalte 20 dollar i stedet for dollar svarende 20 euro. Jeg havde stadig ikke fået et fornuftigt svar på, hvorfor de ikke bare vekslede til gældende kurs, ud over at min konto var i dollar.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar