Hey All-knowing PN.
Jeg fik varer af danske fragtmænd her til morgen, og nogle fragtmænd er super hjælpsomme og insisterer nærmest på at hjælpe halvtunge papkasser ind i forretningen. Men ham her til morgen kunne ikke hurtig nok få min underskrift for levering, så han kunne lade 25 tunge kasser stå på et meget snævert fortov, så folk kan komme passere og derfor gå ud på vejen.
Jeg spurgte om ikke han ville hjælpe og sagde klart "nej". Til dette svarede jeg at der nærmest altid kunne tilbydes hjælp, det går jo særdeles hurtigere når man er to.
Så bliver manden fornærmet og siger OK - så lad os få dem ind.
Så står han ude på vejen, og kaster bogstaveligt papkasserne ind i mine arme, så hurtigt jeg ikke kan følge med, og nogle vælter ned.
Disse varer er nu godt pakket ind i emballagen, men alligevel.. Hans intension var at frustere mig i situationen, hvilket det ikke gjorde da jeg bare smilede og sagde 'tak' da han kørte. Men alligevel, så tænker man jo over hvordan han egentlig handlede. Og jeg synes ikke det var iorden service.
Men spørgsmålene er:
Skal fragtmænd egentlig levere indenfor eller kan de stille disse varer udenfor som de måtte ønske?
Overreagerede fragtmanden? Kunne han ikke bare bruge de 1½ minut på at hjælpe?
/Miller
Regler for levering fra fragtmænd
Da vi fik leveret sofa og lænestole for et års tid siden, blev de sat af på fortovet. Min kone var hjemme med vores nyfødte datter, og spurgte chaufføren om han kunne hjælpe med at bære dem ind i huset.
Det nægtede han, da der fra fortovet er en kant ned til en gangsti, som fører hen til huset. Denne kant er på højde med en fortovskant, og det var iflg. chaufføren nok til, at de ikke var forpligtede til at hjælpe videre.
Så møblerne måtte stå udenfor på fortovet indtil jeg kom hjem og kunne bære dem ind. Heldigvis regnede det ikke den dag, men situationen kunne have været værre.
Der er ingen tvivl om, at der er nogle regler for, hvad de må og ikke må hjælpe med, hvilket absolut også er fair. Jeg tror dog der er stor forskel på hvordan chaufførernes velvillighed er, og hvordan de tolker disse regler.
Jeg vil anbefale, at man undersøge reglerne hos den pågældende fragtmand, hvis man kan risikere at havne i en situation, hvor man har brug hjælp med den slags. Det gør vi i hvert fald fremover.
---
www.bimbampoker.dk
Der er nogle vægtregler som de kan henholde sig til ( mener det er 25 kg. / cll hvis det skal bæres)
og som hovedregel så har transportøren leveret når varen er stillet til rådighed ved vognkanten - i dette tilfælde på fortovet ved liften.
Men det er jo et spørgsmål om aftaler og almindelig hjælpsomhed hos det enkelte individ.
sørg for at have en klar aftale med din leverandør om at det skal bæres ind og et tlf. nr. der kan ringes på inden chaufføren stikker af.
og så synes jeg du skal brokke dig til afsender, om ikke andet kan det være de husker det når de skal forny deres aftale med den pågældende fragtmand
Frank
ked af sige det men han skal kun lever det til døren . servic er lige det de er bedst til hos DDF.
FiveCats
Disse kasser vejer 11 kg stykket, så det var slet ikke omkring de 25 kg du beskriver.
Angående om jeg skal brokke mig eller ej, så er jeg af den støbning at manden måske havde en dårlig dag eller måske er kommet bagud med sine leveringer - så hvis det ikke sker igen lader jeg som ingenting - nu er der jo ingen skade sket =)
Dør-til-dør levering
Danske Fragtmænd leverer dine varer ved din modtagers dør efter først at have afhentet dem. Vi kalder det dørtildør levering. På den måde undgår virksomhederne at planlægge og afsætte ressourcer til aflevering af varerne på nærmeste fragtterminal. Når leverancerne afhentes hos dig eller din kunde og leveres direkte til modtageren, sker transporten uden omekspedition på en fragtterminal.
taget fra deres hjemme side . bruger DDf hver dag selv så ved godt at nogle chafører er lidt svære at danse med. så du få ikke noget ud af klage de vil sig at reglerne er til din fordør.
hilsen henrik