regler for reperation/bytning af tv

#1| 0

Jeg vil godt lige høre pn's mening on noget.

Jeg købte d. 27/3 iår nyt tv, og i de 7 måneder jeg har haft den har den været i stykker 2 gange hvor jeg har fået skiftet netkort i den.

Så i går til den i stykker igen, denne gang begynder den at sige en masse mærkelige lyde og slukker/tænder igen af sig selv. Jeg har selfølgelig kontaktet Samsung og fejlmeldt den.

Mit spørgsmål er så om jeg på noget tidspunkt kan kræve at de giver mig et nyt fjernsyn eller pengene tilbage når de nu er tredje gang på 7 måneder den går istykker?

Jeg er utrolig glad for fjernsynet så ser helst det virker, eller de giver mig et nyt magen til, men tvet er udgået så ved ikke om det er muligt?

Skal siges at Samsungs support har været fantastisk indtil videre, så ingwb klager der, men det er et tv til 18.000, og garantien dækker jo ikke for evigt, og så er det sku også lidt træls at skulle undvære sir tv i en
Uge hver gang det skal laves :-(

19-10-2012 10:08 #2| 0

Håber det kan hjælpe. Har ikk li selv læst det hele.

www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5343&zoneid=3

19-10-2012 10:31 #3| 0
OP

Tak for linket...

I den nævnte sag var det samme fejl 3 gange der førte til at han vandt sagen.

I mit tilfælde er det "kun" 2 gange, og så nu.

Vil jo heller ikk være et svin og kræve mine penge tilbage når jeg nu er tilfreds med fjernsynet når det virker :-D

19-10-2012 10:33 #4| 0

Så er der jo ikk andet at gøre end at reparere den :)

19-10-2012 11:21 #5| 0

Hvorfor skulle du være et svin, hvis du ønsker penge tilbage for et produkt der åbenbart ikke er færdigudviklet inden det forlod fabrikken?

19-10-2012 11:38 #6| 0
OP

Jeg er bare ikke sp gid til at brokke mig over sådanne ting.

Tror jo ikke bevidst de har sendt et fjernsyn ud som ikke er i orden.

Jeg ved ikke om det er et generelt problem med den model eller om jeg bare har været ekstremt uheldig

19-10-2012 11:46 #7| 0

Altså jeg ser det sådan.

Hvis tv apparatet ikke var udgået, havde jeg svaret anderledes, så havde jeg skrevet du skulle gå til dem og kræve et nyt apparat!

Men du skriver det er udgået men samtidig er super glad for det når det virker.

Så er der jo ikke andet at gøre end at sende det til reparation.


Model?
Sted købt?

Redigeret af JinXXX d. 19-10-2012 11:47
19-10-2012 11:54 #8| 0
OP

Model ue55d8005
Købt i hifi klubben herning.

Jeg har ikke haft kontakt ned hifi klubben, men med Samsung og deres samarbejds partner son laver reparationenerne

19-10-2012 12:05 #9| 0
www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/led-tv/samsung_f-ue55es8005_led-tv.htm

???
19-10-2012 12:19 #10| 0
OP

Det er ikke den, den ligner den meget bortset fra foden, og min hedder ikke F-UE, men bare UE

19-10-2012 12:22 #11| 0
OP

Dette er det fjersyn jeg har:

www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE55D8005YUXXE

Der står på deres hjemmeside at det ikke længere er tilgændeligt

19-10-2012 12:27 #12| 0

De er mega lækre de UE modeller fra samsung.. Pengepungen er sQ bare ikke til det.
Jeg syns du skal kontakte Hifi klubben nu. fortælle om din sag. og se hvad de siger til det. Sig at du er tilfreds med selve tvet, men at der altså har været 3 gang nu.
Hvad vil i gøre ved det? Du har jo intet at tabe.

Nu skriver jeg det på den her blide måde, da du før skrev du ikke var så god til det med at klage :)

personligt ville jeg være mega irriteret over at ha fået en mandagsmodel.
men der er vi jo forskellige ;) No offense... Men det er dig der har smidt 18kg efter et produkt som ikke virker optimalt, efter gentagne rep..

Tag og ring.

19-10-2012 12:31 #13| 0
OP

Vil prøve at tage fat i dem når jeg får fri, jeg takker for svarende...

19-10-2012 12:32 #14| 0

No problemo. gi en update :)

19-10-2012 13:48 #15| 0

Jeg tror ikke der er så meget at gøre. De holder som regel på at det skal være samme fejl 3 gange.

Har du forsøgt med den seneste firmware fra samsungs hjemmeside?

19-10-2012 13:54 #16| 0
OP

Jeg har haft instaleret den nyeste firmware, men jeg kan ikke gøre noget som helst nu.

Fjernsynet siger en masse mærkelige lyde i 3 sekunder hvorefter det bare slukker

19-10-2012 20:21 #17| 0

Fik du ringet?

19-10-2012 22:08 #18| 0
OP

lol nej, glemte alt om det da jeg kom hjem fra arbejde, jeg er en skovl!

19-10-2012 22:10 #19| 0

Flot...

19-10-2012 22:16 #20| 0
OP

I know....

Regner med at jeg ringer til dem imorgen.

Har dog intet hørt fra samsung endu udover en mail om at der er oprettet en sag på den, går udfra at det er pga efterårs ferien.

23-10-2012 20:53 #21| 0

Update?

30-10-2012 09:55 #22| 0
OP

Så har der været en ude og skifte nogle dele i fjernsynet.

Efter han havde skiftet delene var problemet der stadig. Så tog han den eksterne harddisk ud og så virkede tvet?

Han sagde så at det er fordi at fjernsynet ikke kan levere strøm nok til harddisken og derfor slukker fjernsynet, harddisken har dog fungeret fint i en måned uden at fjernsynet slukkede, og jeg købte harddisken i hifi klubben hvor de sagde at det var dem man brugte til fjernsyn.

Syns sku at det lyder mystisk at et tv til så mange penge ikke kan levere strøm til en harddisk, og især når det har virket uden problemer før? Jeg var ikke selv hjemme så det var min kæreste som snakkede med ham.

Redigeret af Polen d. 30-10-2012 10:03
30-10-2012 10:28 #23| 0

evt. købe en Hd med ekstern strømforsyning?

30-10-2012 10:33 #24| 0
OP

Ja, men så skal jeg til at trække kabler, det smarte ved den jeg har, er at den kan side bag på fjernsynet.

Men jeg undre mig bare over at det kan virke i en måned, og så pludselig kan tvet ikke levere nok strøm.

Redigeret af Polen d. 30-10-2012 10:37
30-10-2012 10:36 #25| 0

Få pengene tilbage fra HDen..

30-10-2012 10:38 #26| 0
OP

Har jeg også tænkt mig, den kostede 700.

Nogen der vil købe et billigt tv ? :-D

30-10-2012 10:42 #27| 0

Harddisken sidder i den rigtige USB-indgang ikke? Der er nemlig forskel på dem, mht. at sende strømmen videre :). Går ikke ud fra det er tilfældet, siden du har haft en tekniker ude og han ikke kunne fixe det, men det skader aldrig at tjekke :).

30-10-2012 10:44 #28| 0
OP

Den sidder i den som er markeret med hdd...

30-10-2012 10:58 #29| 0

Du skal da bare ha pengene tilbage for det tv. Det er en mangel. du købte den for at kunne bruge den med harddisk. og det fungere ikke mere.. Pengene tilbage eller nyt tv..

30-10-2012 11:14 #30| 0
OP

Kan man det når jeg har brugt det i så lang tid?

Har jo købt det d. 27/3

30-10-2012 12:42 #31| 0

Eksempler på mangler efter købeloven:
Forbrug.dk

Varen er ikke egnet til det formål, man normalt bruger den type varer til.

Varen er ikke egnet til det, du skal bruge den til, selvom sælger har bekræftet, at den var egnet. Sælgeren, der ved, hvilken computer du har, og hvor gammel den er, anbefaler dig en bestemt printer. Det viser sig, at printeren ikke dur til din gamle computer.

Varen har ikke den holdbarhed, som du med rimelighed måtte vente. Din nye vaskemaskine bryder sammen efter kun 10 måneders brug på grund af en fejl i motoren.

....

Jeg ville kræve pengene tilbage... (de vil måske prøve at finde anden HD til dig.
Hvilket jo også vil være en god løsning for dig..

Redigeret af JinXXX d. 30-10-2012 12:42
19-12-2012 10:48 #32| 0
OP

Her er lidt update med mit tv:

Er ved at være godt pissed lige nu!

Jeg modtog mit tv retur efter det havde været til rep for 4. gang, denne gang var det afsted i 3 uger, fik dog et låne tv denne gang, men kun fordi jeg afleverede det i hifi klubben og de forbarmede sig over mig.

Nå, men fik det tilbage igår, og i fakturaen står der at samsung IKKE har fundet nogle fejl på tvet. Jeg får det sat til idag og får set lidt tv, og minsandten om der ikke kommer en data lyd og tvet genstarter.

Tvet har genstartet 2 gange nu efter at have været tændt i 3 timer, men samsung har ikke fundet nogle fejl efter at have testet det i 3 UGER???

Tvet fungere generelt af lort til, det eneste der virker nogenlunde er når man ser tv, smart tv og netværk er ikke eksisterende da netværket hopper af konstant, man kan forbinde til min router og det er så også det, der er INTET i smart hub der rent faktisk virker, hvilket er pænt trælst da jeg har betalt i dyre domme for at have de funktioner.

Min egen mistanke er netkortet i fjernsynet, da det er det som de skiftede første gang tvet var til rep, og der har været fejl på lortet lige siden.

Hvordan står jeg nu? Kan jeg kræve pengene tilbage direkte fra samsung? Vil helst ikke ned i hifi klubben og skabe mig da jeg altid har fået god service dernede, og det er jo ikke dem som har lavet/lavet rep på tvet, og vil det hjælpe at true med forbrugerstyrrelsen eller lignende?

Jeg nægter ihvertfald at skulle have det til reperation endnu engang, og sådan som det står nu er det stort set ubrugligt for mig :(

Råd modtages gerne

19-12-2012 10:59 #33| 0

Hej igen. Du kunne jo starte fra post #2 og følge ALLE de råd vi gav dig dengang... Held og lykke..

Ps. Du må simpelthen mande dig op og smutte derned og gøre krav på din forbrugerret.
Jeg kommer ikk med flere råd, da jeg ikk rigtig kan se meningen med det, når du alligevel ikk tør gå derned. De svanser dig jo enormt, og hvorfor gør de det? Fordi du tillader det gang på gang..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar