Rejsemål februar 2016

#1| 0
2018 Champ

Vinteren her er kold og lang, og jeg har derfor inviteret min datter med ud at rejse i februar, som er det eneste tidspunkt hun kan rejse. Den oprindelige plan var New Orleans, men rent vejrmæssigt duer det ikke, og bliver først aktuelt om et par år, med roadtrip til LA.

Hovedkriterierne er varme, lækker natur, og fed rytmisk musik.

Jeg er meget hooked på Chile, Jamaica, og i særdeleshed Costa Rica. Er der nogen PN'er der har erfaring med ferie her?

Og så modtager jeg også gerne forslag til andre destinationer der efterlever ovenstående kriterier.

10-10-2015 15:25 #2| 0

Costa Rica er virkelig flot og lækkert sted. Med regnskov og lækre strande

10-10-2015 16:13 #3| 0

Jamaica kan klart anbefales herfra. Var der i december måned for nogle år tilbage. Vejret var en 28-30 grader og havvandet var fortrinligt. Vores tur var ren afslapning ved poolen på det resort vi havde booket, hvor vi fik serveret rigeligt med god rom og cigarer til dem ønsker sådan noget.

Nu var afslapningen i højsædet for os, men tænker snildt man kan få tiden til at gå med at trave rundt i naturen, eller som os tage en omgang canopy eller noget rafting på en af floderne.

Min næste ferie bliver Cuba som hovedprioritet og så måske med en uge til en af de andre øer. Det caribiske øhav er helt fantastisk.

go tur

10-10-2015 17:11 #4| 0
Moderator

Jeg nappede jo en uge i Venezuela og efterfølgende, en uge på Isla Margatia i februar, dengan jeg boede deroppe. Det var super lækkert - om end nogle dage siden.

Jungleture og fiskeri på floder i Venezuela, og strand, barer afslapning på Margarita.

10-10-2015 17:14 #5| 0

Jeg har været et smut på Costa Rica i en månedstid for nogle år tilbage. Kan klart anbefales herfra, hvis man er til skøn natur, strande og ikke mindst et fantastisk dyreliv.

10-10-2015 20:18 #6| 0
2018 Champ

Cuba har altid stået meget højt på min ønskeliste over rejsemål, især pga musikken og de gamle amerikanerbiler. Men efter at have set hundredvis af rejsevideoer fra de forskelige steder, synes jeg at Cuba ser lidt trist ud i forhold til de andre steder.

Jeg hælder stadig mest til Costa Rica, især pga af dyrelivet som Matique nævner, og så de aktive vulkaner og regnskovene.

11-10-2015 11:31 #7| 0

Hvad med karneval i Brasilien? Det er trods alt i starten af februar :)

11-10-2015 11:37 #8| 0
2018 Champ

Jeg elsker fred og idyl, så det er nok ikke lige mig :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar