reklamation på en net vare

#1| 0

hey guys

håber i kan hjælpe mig.

HAr købt en vare over nettet, og da den skulle tages i brug virkede den ikke. Mit spørgsmål går på, hvenm der skal betale fragten på forsendelsen. Kan ikke rigtig finde svaret på nettet..

Håber i kan hjælpe :-)

Mvh
ooksn

01-02-2012 13:01 #2| 0

Mener du skal, men de skal så tage en vare tilbage 14 dage efter købet, uanset hvad.

01-02-2012 13:12 #3| 0

Betingelserne bør (skal?) fremgå af den hjemmeside du har købt varen på.

Som TiltThis skriver, så er det meget normalt, at du selv skal afholde fragtomkostninger.

Det er lidt på samme måde, som hvis du køber en defekt vare i fx bilka, elgiganten el. lign steder - der skal du også selv afholde omkostningerne (bil, bus etc.) til, at returnere den defekte vare.

Edit: Slåfejl x 2

Redigeret af Muhsen d. 01-02-2012 13:13
01-02-2012 13:20 #4| 0
OP

Okey, jeg er nu heller ikke i tvivl om de skal tage den retur, det var netop med fragtomkostningerne var på deres skuldre. Men jeg må nok æde den selv så!

Jeg takke for jeres svar!

01-02-2012 19:02 #5| 1

Du skal absolut ikke bare æde den.

Hvis du får leveret en forkert og/eller defekt vare, så skal sælger betale for returfragten, da det er sælgers ansvar at du får en korrekt vare som fungerer.
Kun hvis du benytter dig af din returret skal du selv afholde fragtomkostninger fra dig til sælger, men husk at du så også skal have de penge retur som du har betalt i fragt fra sælger til dig.

Mange forbrugere går desværre galt i byen mht disse regler, og det profiterer mange griske e-købmænd på.

Du kan læse lidt om dine rettigheder her:
www.emaerket.dk/kend-din-ret.aspx

Mvh

en ærlig E-købmand

Redigeret af Supaking d. 01-02-2012 19:03
01-02-2012 21:16 #6| 0
OP

Supaking

okay, stærkt alligevel :-)

Jeg siger tak for din research !!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar