Reklamation - responstid for sælger

#1| 0

Min driver gik desværre i stykker under træning forleden. Den er købt ultimo juli sidste år og leveret ca. 1. august - altså under 1 år gammel.


Jeg skrev til sælgeren som er en engelsk webshop(og authorized PING dealer) angående problemet i går morges. Da jeg ikke havde hørt noget endnu skrev jeg igen sidst på eftermiddagen i dag. Nu er spørgsmålet så hvad der er en rimelig responstid for webshoppen? Måske er jeg lidt emsig og ville normalt også give det længere tid, men jeg gider ikke undvære min driver hele sommeren. Desuden var de heller ikke for gode til at svare på mails under købsprocessen sidste år, så jeg vil godt være lidt på forkant.


Er det urimeligt at rykke for svar efter halvanden arbejdsdag?


Hvis de nu ikke svarer i morgen eller i løbet af weekenden kan jeg så tillade mig at kontakte dem offentligt på deres FB eller evt. skrive direkte til PING i næste uge?


Selve reklamationen burde imo bare ende ud med at de sender et nyt hoved til driveren med det samme, da det obv. er en konstruktionsfejl - mekanismen til at indstille grader på driveren forsvandt ind i hovedet!. Pro'en sagde han aldrig havde set noget lignende.

15-06-2017 23:05 #2| 0
Moderator

Giv dem en uges tid... nogle gange prioriteres reklamationer ikke højest, hvis der er travlt i butikken.


Er du for emsig, kan det snildt have den modsatte virkning af det du ønsker.

15-06-2017 23:32 #3| 0
NanoQ skrev:Giv dem en uges tid... nogle gange prioriteres reklamationer ikke højest, hvis der er travlt i butikken.

Er du for emsig, kan det snildt have den modsatte virkning af det du ønsker.

I hear you og det kan jeg også godt sætte mig ind i. Problemet er lidt her at webshoppen - i hvert fald over for mig - har en dårlig historik(han glemte f.eks at sende en kølle med ved det oprindelige køb og det tog uger før han fik den eftersendt, selvom han sagde han havde den på lager). Tror sgu han bruger mere tid på golfbanen end han gør på hans butik ;-)


Er bare så træt af hvis der skal gå en uge med hvert svar og jeg skal have tilsendt returnslip fra England, sende hovedet til england og derefter vente på at de anerkender reklamationen og får sendt et nyt. Det ender jo med at jeg ikke får det fikset før august/september når sæsonen går på hæld....


Hvad er helt generelt en acceptabel responstid når man kontakter en webshop ifbm. spørgsmål eller reklamation?


Personligt mener jeg jo at alt over 24 timer er useriøst, men det er måske bare mig? Ikke at de nødvendigvis skal tage stilling med det samme, men de kunne da i det mindste lige give et heads up om at de har modtaget min mail og evt. lidt info om proceduren for reklamationer.


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar