Spillet er Reverse Sheep, og bliver scoret lige som et almindeligt sheep spil (se www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=223428), men i modsætning til et almindeligt sheep spil, gælder det her om at få færrest point. Det gælder altså om at finde det mest unikke svar.
Man skal melde pas til et af spørgsmålene, og kun et af spørgsmålene og hvis f.x. 4 melder pas til spørgsmål 3 giver det selvfølgelig 4 point. Hvis man ikke melder pas til et af spørgsmålene giver det 10 strafpoint
Forkerte svar scores efter ''Fleebrog method'' - (scoren for mest populære svar) + (antal unikkke svar divideret med 2) rundet op.
Du skal bare sende mig en PM med svar på de nedenstående spørgsmål i en unnummeret liste.
Sørg desuden for at svare i rigtig rækkefølge og at svare på alle spørgsmålene. Hvis I har brug for at ændre jeres entry, så send en hel ny liste i stedet for "svar 2 skal lige ændres til X", da mit arbejde ellers besværliggøres en del.Jeg retter ikke i jeres entries - I har eget ansvar for at sende det i korrekt form. Der er altid folk, som laver fejl - så dobbelttjek før I sender!
1. Nævn en ugedag
2. Nævn en måned
3. Nævn en gud
4. Nævn et himmellegeme
5. Nævn et grundstof
6. Nævn et parti i det danske folketing
7. Nævn en bilfabrikant
8. Nævn et Pro Tour cykelhold
9. Nævn en klub i den danske elitedivsion for kvinder (fodbold)
10. Nævn et kort fra et kortspil (f.x. 2♥ , Q♠, etc)
11. Nævn en dansk ø med mere end 1000 indbyggere
12. Nævn en dansk by med mere end 50000 indbyggere
13. Nævn et afrikansk land
14. Nævn et stjernetegn
15. Nævn en dansk ambassade (by og land - konsulater tæller ikke)
16. Nævn et hold der deltog i det netop overståede VM i strandhåndbold
17. Nævn et tal mellem 1 og 20
18. Nævn en amerikansk præsident
19. Nævn en amerikansk stat
20. Nævn et land i latinamerika
Deadline kl 20.00
Reverse Sheep - deadline kl 20.00 *LUKKET*
39 deltagere igår - lad os se om ikke vi kan slå det idag, med mere ''generiske'' spørgsmål
@Djowgern
Forkerte svar scores efter ''Fleebrog method'' - (scoren for mest populære svar) + (antal unikkke svar divideret med 2) rundet op.
Det kan obv. blive meget dyrt at svare helt hen i vejret
Virkelig en interresant rundtur :)
Done!!
DONE...
Grrr, det PM system tilter mig.
@ Culkasi
Vil du ikke lige checke, om jeg har fået sendt, når jeg vil checke sendt besked, kommer microwsoft Ole forbi :-(
Håber ligeledes at kort uden farvekode er OK.
Hawkeye
Pas på med at sende den 2x :P
@ Tumbleweed5
Var da ellers en smart ide, så var man da sikret 2 point i hver kategori :-)
Men ellers er det vel bare den sidst sendte der tæller.
I den anden leg behøver man ikke svare teknisk korrekt. Gælder det også her?
Så kan man jo nemt vinde. fx. 1. Nævn en ugedag: "faldskærm"
@Duracell
Så det blir hurtigt dyrt at give helt forkerte svar
og jeg en anelse højere end fryden... :D
Jeg plejer at være pissedårlig til sheep, så jeg må sgu nok shippe den her! :-)
ja, her må du satme være farlig unge KK :D
@ Duracell
Det troede jeg også. Min 'Hønsekødssuppe' ved alle spørgsmål er vidst ikke så god som jeg troede :D
@Leander
du kan godt nå at komme med nye svar :)
@alle
Så nåede vi op på 23 deltagere, og stadig et par timer til deadline :)
Med "forkerte svar" går jeg ud fra der menes ugyldige? Altså på ugedage f.eks. skal det kunne verificeres via f.eks. Wikipedia at svaret er gyldigt.
@ fedesen
Jeg håber da helt sikkert at Wiki kan bruges som kilde.
Så skal jeg bare lige ind og redigere en artikel om himmellegemer.
Jeg er med på ironien. Men det jeg mener er ikke at det nødvendigvis skal være Wikipedia som kilde. Jeg burde have skrevet noget mere generelt. Jeg mener bare at et svar på en eller anden måde skal kunne verificeres som gyldigt. For nu at bruge et eksempel fra tråden: Hvordan verificerer vi at "faldskærm" ikke er en gyldig ugedag?
@Fedesen
jeg er ubamhjertig dommer, og jeg bruger selvfølgelig div. kilder for at se om det er et gyldigt svar, men lige præcis når vi snakker ugedage, eller tal mellem 1 og 20, mener jeg nok at jeg kan klare mig uden at skulle igang med den helt store søge process
Nu med en unummereret udgave...
Er der andre end mig der har stavet et tal mellem et og tyve?
Begynder at gå lidt taktik i folk der sender nye gæt - det er fint nok, jeg deleter bare de gamle.
Et par stykker der ikke har læst det der står med at et af svarene skal være PAS - jeg havde ikke forudset at det kunne være et problem, men det gir så 10 strafpoint hvis man har glemt det
@kris_rem
jeg er en benhård dommer, og jeg har altid ret - men diskusionerne skal nok blive sjove :)
Reveal blir lidt anderledes idag, hvor jeg planlægger at give en opdateret stilling efter hver runde
@ Culkasi
Var sådan set ikke mit problem, men blev bare i tvivl om mit svar var gyldigt, der hvor jeg har placeret et "pas", tror egentlig osse det er en der vil blive diskuteret.
Vi er iøvrigt allerede nu oppe på 39 deltagere som var det samme vi havde til fodbold igår - mon ikke vi slår det idag?
2½ time til deadline ungefähr
Jeg understreger lige, at jeg ikke er hoppet på taktikvognen.
mine briller skulle bare findes frem to gange.
Til pas- tingen og til den Unummererede liste
Vinderen er sendt, må tage revanche fra 2. pladsen i går :)
Jeg ryger på tilt hvis 20* pas shipper den, der skal nok være et par stk imellem ;o)
@Peter_kv11 og andre
Man kan kun sige pas 1 gang, alle andre gange vil det tælle som et forkert svar, og derfor give et utal af point, jvnf. reglerne
Så er teksten i indledende indlæg knap så vellykket.
Man skal som minimum melde pas til et af spørgsmålene
Vil jeg da opfatte som, mindst 1 gang pas, men flere er tilladt.
@Hawkeye
Man kan sige pas lige så mange gange man vil - men mere end en gang vil tælle som et forkert svar
Sry all, jeg troede egentlig det var oplagt, da mange pas = kedeligt
og fml, nu er den rettet igen, havde 3 x pas spørgsmål.
Overdommeren:
men lige præcis når vi snakker ugedage, eller tal mellem 1 og 20, mener jeg nok at jeg kan klare mig uden at skulle igang med den helt store søge process
Der findes et utal af gamle betegnelser for ugens dage, og der står intet om, at det skal være et nugældende ugedagsnavn. Så der skal nok komme gang i nogle protester! Ser faktisk lidt frem til det, ellers er det ikke PokerNet.
Edit: Sjov stavebøf
OMG Holstt..
Der er vel ingen grund til at gøre det sværere end det er.. Man skriver jo heller ikke romertal.. Uhhh se mig, jeg har skrevet friday, så er jeg unik.. Kom nu ind i kampen..
Skulle jeg være alene om denne opfattelse, så kan i rende mig i røven :D
B4L
prøver squ at være med hehe.. har aldrig før prøvet det men er vant til at svare forkert
FML hvis sunday, march, 14,53 osv godtages!
man får selvfølgelig ikke et ace bare fordi man har skrevet det på et andet sprog
Nice idé med reverse sheep. Tæller alternative svar? ;)
"3. Nævn en gud"
Gus Hansen?
@Culkasi
Ville "Culkasi" så blive godtaget? :P
Let the reveal begin ♥
@Knæleren
Nej, det giver 10 strafpoint.
kris_rem må have masochistiske tendenser imo
@Superman_507
Prøver lige at fedte for overdommeren ;)
@Culkasi
Super tråd iøvrigt :p
Reveal kommer altså til at tage liiiiidt tid - rigtigt mange entries
Optælling efter hvert reveal!
Reveals forbudt mens vi ser Portugal tage røven på Spanien!
Holstt, Gud har givet dig 2 øjne - brug dem fornuftigt imo og há et øje på hver skærm! :)
@Live
FUNNY GUY ;)
Skal desværre på nattevagt - så kan ikke følge din ydmygelse "live" men vil tage sammendraget til morgenkaffen. Hmmm måske man skulle tage en basse med hjem i dagens anledning.
Lad nu være med at blande ligegyldig bold ind i det her ;).. Reveal
Omkring halvvejs - sorry, tager pisse lang tid, og mere end 50 entries :)
@Culkasi
Dumper du alle svar på een gang, eller kommer de svar for svar? (hvis ja, kan du så ikke begynde at smide de første op?)
Egentlig burde man vel havde taget de mest "normale" svar, da folk vel oftest tager det mest unormale svar. Eller er jeg way off?
Hvis alle andre har tænkt det samme, så...
Egentlig burde man vel havde taget de mest "normale" svar, da folk vel oftest tager det mest unormale svar. Eller er jeg way off?
Med mindre folk tænker, at folk ofte tager unormale svar, hvorfor de så tager normale svar.
LOLevelthinking :)
@Alle
Culkasi
29-06-2010 20:11
Reveal kommer altså til at tage liiiiidt tid - rigtigt mange entries
Det tager altså lidt tid nogle gange. Vær nu bare glad for nogen gider sætte lidt hurlumhej op for os, og væbn jer så med en anelse mere tålmod end børn på juleaften :D
Eller lad jer rive med som børn på juleaften. ^^
Whatever gets u thru the night :)
Det er self. rigtigt ;)
Glæder mig sgu til at se hvad folk har fundet af underlige svar :)
Nå men man kan vel godt snakke om svar nu... Jeg er ganske tilfreds med mine svar og forventer selvfølgelig at jeg vinder. Dog fortryder jeg lidt at jeg valgte svaret "pi" til spørgsmål 17 da der sikkert er mange der har taget det svar. Man burde nok bare have taget kvadratrod 8 eller sådan noget.
Nå ja og så bliver det selvfølgelig sjovt at se hvor mange der dummer sig i spørgsmål 18!
Jeg er skuffet over jeg ikke skrev et tal med fyrretyve decimaler eller mere.
Haha næh nej. Der er selvfølgelig kun et korrekt svar til spørgsmål 18.
@djowgern
overvejede pi, men valgte det gode tal: 14,89383763567290287655300873323
det skulle satme være uheldigt hvis andre også har valgt det... :-)
nix...
Hvis der ikke bliver præciseret at det skal være en nuværende, må alle gælde.
Lige som et tal mellem 1-20 ikke BEHØVER at være et helt tal.
@Djowgern
Tidligere siddende præsidenter tiltales stadig mr. President, og har adgang til en masse fortroligt materiale på presidential level.
Jeg tænkte også først som du ;)
Det er jo fuldstændig ligegyldigt. Spørgsmålet lyder: "Nævn en amerikansk præsident" - altså skal man nævne en person som er præsident i USA og der findes kun et korrekt svar.
Ellers kan man jo også nævne en bilfabrikant, et latinamerikansk land eller et afrikansk land der ikke eksisterer længere.
Læser du hvad jeg skriver? USA har 44 præsidenter, selvom kun een af dem er siddende.
EDIT: Sådan at forstå at feks. Bill Clinton stadig er president Clinton, omend ikke fungerende præsident.
Derudover er vi naturligvis prisgivet Game Masters enevældige regelfortolkning :)
alle ved hvad der menes med spørgsmålene ! ingen grund til at koge suppe på det.
Nævn en amerikansk præsident
=
Nævn navnet på en amerikansk president
Jeg fatter ikke, hvordan nogle kan mene, at Culkasi mener en NUVÆRENDE amerikansk præsident.
Nå, skide med det, Spanien er på spanden!
Så er vi færdige med at taste alle 50 ind - første reveal om 3 minutter
jeg håber der er så mange wierde svar at jeg vinder med mine simple svar haha
ofc