Revisionsrulle

#1| 0

Jeg er vant til, at et kasseapparat, udover at skulle udskrive en bon til kunden, også skal køre en tro kopi af disse boner - i min verden kaldet en revisionsrulle.

Er dette i bund og grund ikke et krav?

18-11-2010 11:34 #2| 0

Gør de det ? hvorfor skulle de det ? det går vel over noget computer system ?

18-11-2010 11:46 #3| 0

Hvad mener du helt præcist? I det lokale supermarked bliver hver bon gemt elektronisk og kan hives frem efter behov.

18-11-2010 11:49 #4| 0

I supermarkederne bruger man POS og det opbevare bonner elektronisk.

Men på "indtastnings" kasse aparater der bruges i kiosker etc. der findes de både med og uden revisionsrulle. Jeg tror ikke det er et KRAV men til eget brug hvis man senere kan se at kassediffen er stor, og så kan man løbe den igennem for fejltastninger.

Men vi plejer at gemme dem :)

18-11-2010 12:33 #5| 0

@Incrazy & bad3xo

Fruens butik er ikke så hightech :)

@imstilla

Du er inde på det rigtige.

Men jeg ville gerne vide, om det er et krav :) Ved SKAT er på tour i tiden.

Har lige købt nyt kasseapparat og en kasse bonruller. Men bon'erne er ikke med carbon, hvilket jeg er vant til. Troede det var et krav, men har ikke selv noget at bruge dem til.

Anyone?

18-11-2010 12:59 #6| 0

Hmm, den var svær.

Man skal jo i princippet, have dokumentation (bonner) på alt, hvad der sælges.

Men i en lille koisk/forretning, tror jeg måske at det er nok bare at sige:

Kasse ultimo + dankort - kasse primo = dagens omsætning

Jeg er ikke 100% sikker.

Hvis SKAT kommer på besøg, vil det værste der kunne ske, vel være at du ikke fik fradrag for kassedifferencer.

18-11-2010 13:05 #7| 0

Nej, det værste ved, at Skat kommer på besøg og dit kasseapparat/dokumentation ikke er OK, er IKKE manglende fradrag for kassediff.

And thats a fact ;)

Da jeg ikke gider af med flere 5k sedler, håber jeg på respons fra en fagkyndig, som kan lægge hovedet på blokken :)

18-11-2010 13:14 #8| 0

har hørt folk inde på den her hjemmeside er ret meget inde i emnet...

www.skat.dk

18-11-2010 13:27 #9| 0

@djoffer

Havde jeg slet ikke tænkt på.

Eller også havde jeg søgt derinde uden at finde svar og mener som udgangspunkt, at PN er hurtigere til at svare end skat.

Hvilken tror du, er korrekt?

Har du btw. fået svar på dit spørgsmål herinde om Urbans jobsektion :)

18-11-2010 13:31 #10| 0

@ kris_rem

Hvordan ved du hvad der sker, hvis SKAT kommer, og din dokumentation ikke er ok?

Kopi fra bogføringsloven:

Kapitel 4
Registreringer og dokumentation


§ 7. Alle transaktioner skal registreres nøjagtigt under hensyn til virksomhedens art og omfang. Herunder skal transaktionerne registreres snarest muligt efter, at de forhold foreligger, der er grund til registreringerne. En virksomhed, der på grund af art og omfang ikke er i stand til at registrere køb eller salg, kan i stedet registrere på grundlag af daglige kasseopgørelser.

18-11-2010 13:36 #11| 0

Fordi jeg lige har fået en bøde :)

Kasseapparatet havde en revisionsrulle men ingen bon (en branche hvor folk alligevel ikke er interesseret i en bon).

SKAT udskrev så en bøde og sagde, vi skulle sørge for at skifte kasseapparat, så den kunne udskrive en kundebon. Det har vi så fået - men med en kasse bonruller uden carbon. Altså kan den nu kun udskrive til kunden og ikke til den revisionsrulle, jeg er vant til.

Jeg er ligeglad med den revisionsrulle - men er SKAT? Der var jo kun tale om den manglende kundebon under besøget.

18-11-2010 13:42 #12| 0

Ok men jeg skrev jo heller ikke noget om kundebon.

Der skal selvfølgelig altid kunne laves en kundebon eller kvittering.

Jeg tror ikke det er nødvendigt, at du skriver en revisionsbon ud. Det må være nok, men en kasseopgørelse som det står i bogføringsloven. Det er mit bud.

18-11-2010 14:13 #13| 0

ved ikke hvad lovgivningen siger, men ved da jeg i sin tid arbejde i bilka kunne vi gå 90dage tilbage i systemet og se folks bonner.

18-11-2010 15:59 #14| 0

Ved sgu ikke om det er til så meget hjælp, men da jeg arbejde i en mindre kiosk for ca. 10 år siden skulle vi død og helvede sørge for at gemme "revisionsrullen" pga. SKAT.

Men det er sgu en del år siden, og jeg tør ikke sige om det blot var fordi der var en ret striks revisor.

Hvad med at ringe til SKAT - det må da være et standardspørgsmål som de kan svare på sådan rimeligt nemt? (Enig i at det tager hundrede år at få svar pr. mail)

18-11-2010 16:15 #15| 1

må ærligt tilstå at jeg ikke kender reglerne nu, men har været i butik i 10 år og da jeg stoppede (for 5 år siden) SKULLE vi gemme en kopi!!

Dog havde vi, som andre er inde på, mulighed for at finde en bon i edb systemet, så det kan da godt tænkes at dette er måden det gøres på nu

18-11-2010 17:39 #16| 0

Jeg tror faktisk ved nærmere tanke, at der skal være en revisionsrulle. Men at det ikke er tilfældet hvis du har en bod. Den første forretning var netop en salgsvogn, der var ingen revisionsrulle, men den næste forretning en rigtig butik, der var revisionsrulle.

18-11-2010 22:02 #17| 0

@kris
Nu tænkte jeg sådan set på, at skat jo har et telefonnummer hvor man kan kontakte dem... Er vel lidt bedre at få svaret direkte fra hestens mund som man siger fremfor tilfældige folk på pokernet..

18-11-2010 22:09 #18| 0

Kunne være fint hvis SKAT - der jo sandsynligvis læser med herinde i ny og næ - ville give sit svar i denne tråd.

----- BIG SKAT IS WATCHING YOU ------

18-11-2010 23:25 #19| 0

Selvom jeg på ingen måder bryder mig om det, må jeg vel følge et råd fra djoffer.

Damn.....

18-11-2010 23:37 #20| 0

Kris_rem

Opdater mig gerne hvis du får svar fra Skat :)

19-11-2010 00:15 #21| 0

#Kris_Rem

Jeg kan huske fra da jeg stod i den lokale vin biks i Roskilde og i en i Ringsted, skulle revisions rullen gemmes i 5 år, da skat kunne kræve at få udleveret revisions rullen for at tjekke om, det hele nu stemmer overens.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar