Godaften
Konen og jeg havde 2 overnatninger på hotel i Gøteborg medio juli. Vi havde bestilt Kingsize bed.
Vi checker ind onsdag eftermiddag, og suser ret hurtigt videre da vi skal til koncert om aftenen.
Da vi kommer tilbage til værelset efter koncerten, er der monster varmt. Der er ingen AC, men et ventilationsanlæg i loftet. Der er ingen vinduer.
Det bliver en noget træls nat i varme og uden udskiftning af luft.
Dagen efter fortæller vi dette i receptionen, som sender en tekniker op et par timer efter. Han konstaterer at der er mindst 22 grader på værelset og at ventilationsanlægget ikke virker.
Vi får et nyt værelse da vi fortæller dette i receptionen, men de har ikke et værelse med Kingsize bed, så vi må nøjes med 2 enkelte senge, som vi slår sammen. Jeg synes at det er en nedgradering men kan se på prisen at den er tilsvarende. Jeg beder den søde receptionist om at undersøge hvordan de vil kompensere os for den første nat.
Dagen efter ved afrejse har de ikke fået undersøgt dette endnu, så jeg beder dem om at sende noget på mail.
Et par dage efter hjemkomst modtager jeg en mail hvor de beklager at der ikke har været ventilation på værelset og at temperaturen har været alt for høj, og vil gerne kompensere os på følgende vis:
- Frokostbilletter til en af deres restauranter på et valgfrit hotel inden for deres kæde. de har i 4 svenske byer.
Mit spørgsmål går på, om det er rimeligt?
Jeg selv mener at de, som det mindste, fratrækker den første overnatning.
Fyr løs!