Vi har siddet ved bordet ca. ½ times tid og villain på knappen virker nittet og vi har ikke set ham lave ballade endnu. Over 37 hænder har han spillet 16/11/0,33 og han er ikke set 3-bette.
Måske har han ikke fået hænder endnu eller også har han haft svært ved at komme til da hero har været semiaktiv med at isolere fiskene på højre hånd. Heros stats ved bordet er 26/23/6 og vi har som sagt været aktive.
Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, 1.00 BB (4 handed).
Hero (UTG) (175.95)
Button (145.02)
SB (125.40)
BB (96.90)
Preflop: Hero is UTG with K♣, J♠
[color=#CC3333]Hero bets 3, Button calls 3, [color=#666666]2 folds
Flop: (7.50) A♣, K♠, J♦ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets 5.62, Button calls 5.62
Turn: (18.74) Q♦ [color=#009B00](2 players)
Hero checks, Button checks
River: (18.74) K♥ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets 16, [color=#CC3333]Button raises to 136.40 (All-In), Hero calls 136.40
Total pot: 291.54 | Rake: 3
Bør jeg kunne folde eller er jeg for resultatorienteret i min tankegang her? - det er jo noget af et overbet fra villains side. Og ja, det er et seriøst spørgsmål :)
Hvilken range kan vi sætte villain på?
Kommentarer til alle streets er naturligvis velkomne.
Rivered hus facer AI for 150BBs
Tja, kan han flatte AA, AK og KQ, så kan han også flatte QQ og JJ. Desværre er kombinatorikken imod os hvis han har et hus.
På den ene side er det lidt svært at se en spiller lave det her overbet uden huset, på den anden side ville jeg have meget svært ved at folde et hus her.
Jeg havde nok puket og callet, men ved ikke om det er det rigtige move.
Kan han flatte JJ-AA, samt A-K preflop? ja måske. Men kan han bare flatte dem postflop? jeg tvivler meget. Eneste sandsynlige båd, som vi er bagud til er K-Q, og den blocker du endda for.
Snap-call:)
Kan seriøst ikke sætte villain på en hånd vi slår.. Og folk bluffer ALDRIG med de der gigant overbet shoves..
Jeg er med walth her, omend jeg ikke ved om jeg får tænkt det igennem i situationen. QQ virker helt unlikely, og JJ endnu mere. Det bør være et fold, og spiller min sit A game laver man det tror jeg.
Jeg har ikke så meget erfaring med at ramme så store hænder, så måske jeg er farvet af det. Men jeg snapper river her. Du taber til hvad - QK og that's about it?
Lidt et sick spot egentlig, men jeg folder sgu ikke. Den mest likely hånd der slår dig - alt andet er usandsynligt, men skal dog selvfølgelig medregnes - er KQ.
Hvis du medtager alle KQ kombinationer, skal du kun finde to kombinationer af Tx han kan finde på at jamme her for at det er et profitabelt kald.
@SS
Selv om du kun taber til KQ, skal du stadig finde bluffs/værre hænder før du kan kalde, og det kan du ikke rigtigt?
Derudover er han 16/11 og kan sagtens have AK i det spot her også imo.
@djowgern
Ingen 16/11 spillere shover Tx her.
@djowgern
Ja, men derfor giver det da stadig en idé om, at han er ret tight.
Muligvis, men jeg synes det er for dumt at ligge noget i 37 hænder. Yes, han er nok ikke en 92/62 maniac donk, men det betyder ikke, at han ikke kan spille noget 24/20 normalt.
Det siger heller ikke noget om hans postflop tendenser.
Jeg er enig i, at han ligner KQ (som vel er den eneste hånd du sætter ham på, når du taler for et fold), men at soulreade ham til den hånd er sick nok.
Hvis du btw mener han også kan have AK, er JJ og QQ vel lige så likely.
Der er dog ingen tvivl om at den er close.
@MrPaulsen
Tror ALDRIG en formodet nit har Tx i sin range her.
Hvis vi medtager alle kombinationer af KQ, 1 kombination af AA, 1 kombination af QQ, 1 kombination af JJ, 2 kombinationer af AK, begge kombinationer af KJ skal du kun finde yderligere 2 kombinationer du kan slå.
@ltc1982
Jeg er skam også gigant tyret. Jeg synes bare ikke det er fedt at tyre gigantiske overbet shoves i et spot hvor villain stortset kun har en valuerange og 0 bluffs. Problemet er jo så, at vi ikke er foran hans valuerange efter min mening -> fold.
@SuperSennels
Det er meget godt, at det kun er KQ der slår os (der er dog andre fancyspillet hænder i ranget også), men hvad slår vi?
Jeg tror vi skal ned i 1 ud af 1000 spillere, som er donket nok til at overbet pushe straight i det spot.
Han har praktisk talt altid et hus her og spørgsmålet er så bare, hvor mange der overbet pusher de dårligere huse her? Jeg mener helt klart at hans range ligger kraftigt imod KQ som det mest åbenlyse og så de morsomt spillede AA, QQ og AK derefter.
Dit eneste håb er JJ, som er både usandsynlig, fordi der kun er en kombination ude og fordi det er sjældent folk generelt overbetter så svag en hånd (på et bord som dette med action er den svag).
Jeg er ikke i tvivl om, at det er et fold og det er ikke engang i nærheden af at være et hero fold. Faktisk vil jeg kalde et call boarderline top donket.
/Mikael
Havde jeg brugt 2 sekunder på at tænke hånden igennem inden jeg snappede, havde jeg nok været på walth, joonas og DTM vognen her.
Mine tanker var nærmest: "han repper KQ, men jeg blokker og har et f.... hus. Jeg kan vel ikke folde... snap!".
Problemet er selvfølgelig at den formodede villaintype jo aldrig bluffer river her og slet ikke med sådan et overbet.
Villain flipper AA og jeg tænker: "burde jeg kunne folde her?". Derfor tråden og tak for svar. Regnede næsten med bare at blive haglet ned med "post i bad beats" svar.
djowgern, sandsynligheden for at en er nittet på 37 hænder med de stats er større end en er donket med 50/34/8 på samme sample.
Så kan du tænke lidt over den.
@fissehans:
Nu er det ikke lige så godt formuleret, så jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener. Du mener at han med 16/11 stats over 37 hænder mere sandsynligt spiller nittet end 50/34?
Ja det er da meget muligt, men det ændrer da ikke ved at 37 hænder ikke er særlig brugbart. Det kan være han spiller 6/4. Det kan være han spiller 30/25.
Jeg skriver også tidligere, at han nok ikke spiller 92/62 og ja, der er da en større sandsynlighed for, at han tenderer med den tighte side, men imo er samplen fuldstændig ubrugelig.
Du har 2 spillere, begge med en sample på 37 hænder. Den ene spiller 16/14/3 og den anden 37/33/1.
Det er mere sandsynligt, at 16/14 manden er nit, end 37/33 manden er KÆMPE donk.
Derudover, så bør man bruge det man har set indtil videre, og hvis 37 hænder ikke danner et indblik i folks spillestil eller hvordan man bør betragte dem, så bliver man sq ked af det i længden. Derudover, så tager det jo like +2k hænder, før at stats normaliserer, så du bruger ikke stats før det eller hvordan?
"Jeg har ikke så meget erfaring med at ramme så store hænder, så måske jeg er farvet af det."
Var det ikke noget med du lavede +60 BI på NL50 eller sådan noget lige du startede igen, for noget der ligner 3 måneder siden? Det lyder sådan lidt halv deluded, og en hel del out of context =)