Riverset m. KK, 5/10

#1| 0

Hey,

Jeg har spillet mit normale game, sådan semi LAGish med hyppige preflopraises. Men Trashman1965 har ikke været der længe, så han har nok ikke noget read på mig, da vi heller ikke tidligere har spillet meget sammen.

Trashman1965 raiser meget sjældent preflop; det er hvad jeg ved om ham.

bd_rachel har spillet semiloose og callet mange af mine cont. bets. Ellers heller ikke noget dér.

$1000 NL Texas Hold''em - Sunday, May 07, 07:29:28 ET 2006
Table Skip Ahead (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 6: Hardgrove ( $1346.97 )
Seat 1: bd_rachel ( $1632.89 )
Seat 2: evilswine ( $985 )
Seat 5: loosebruce ( $1617 )
Seat 3: SUPARN1 ( $965 )
Seat 4: Trashman1965 ( $1000 )
SUPARN1 posts small blind [$5].
Trashman1965 posts big blind [$10].

Dealt to Hardgrove [ K K ]

loosebruce folds.
Hardgrove raises [$35].
bd_rachel calls [$35].
evilswine folds.
SUPARN1 folds.
Trashman1965 calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 3, A, Q ]
Trashman1965 checks.
Hardgrove checks.
bd_rachel checks.

** Dealing Turn ** [ 6 ]
Trashman1965 checks.
Hardgrove checks.
bd_rachel checks.

Jeg better nok turn 2/3 gange.

** Dealing River ** [ K ]
Trashman1965 bets [$100.95].
HVA SÅ??

(Utroligt at så lang en post kan være så kedelig)

07-05-2006 14:51 #2| 0

kan du gøre andet end at calle ?

07-05-2006 14:53 #3| 0

Jeg kan også både raise (med henblik på at komme AI eller folde til reraise) eller folde lige nu ;)

07-05-2006 14:58 #4| 0

Vil han ikke ofte leade turn med et flushdraw? J10 er mere sandsynlig IMO.

Uanset hvad, folder han nok 2 par hvis du raiser ham, så et call ser fint ud i mine øjne. Det giver desuden også et dejligt weak/passive image - hvilket du vist godt kunne få brug for engang imellem!

- AB

07-05-2006 15:16 #5| 0

hvilke hænder vil betale dit raise af ?

Kun hænder hvor du er bagud.

Vil han folde en straight ?

ergo, ingen ide i at raise.

mht fold er det en mulighed, men personligt kan jeg ikke folde til pot size (og dermed 3 gange )

07-05-2006 15:34 #6| 0

@Carl og Asger (lidt rodet til)

Carl, du vil blive overrasket over, hvor ofte man kan få en passiv spiller, som Villain, til at betale af med 2 par/set her.

Jeg callede forøvrigt bare. Mellemmanden foldede, og Villain havde 66 for et turnet set, hvorfor jeg postede den; JEG GIK GLIP AF $$!! :)

Men jeg overvejede næsten nærmere at folde end at calle. Spørgmsålet gik vel næsten på, om han kunne valuebette 2 par her (set udelukkede jeg pga turn-actionen)

Du, Asger, skal huske på, at folk der meget sjældent raiser preflop, også sjældent semibluffer, selvom jeg giver dig ret i, at straighten umiddelbart er virker mere sandsynlig end flushen.

Mht. mit image, så vil jeg faktisk helst have så crazy et image som muligt, hvis jeg føler, at jeg er bedre end modstanderne (eller der i hvert fald ikke sidder en kæmpe chef ved bordet)!

Peter

07-05-2006 15:51 #7| 0

Jeg havde ikke lige set de indledende kommentarer, men du kan have ret i, at han i færre tilfælde vil leade turn med et FD. Det ligger jo ellers helt oplagt givet flopaction, så han burde da gøre det engang imellem.

Jeg kan sku ikke rigtigt forestille mig 2 par, der vil kigge til et riverraise. KQ er ret usandsynlig givet din egen hånd, og med ingen action på flop+turn, ved jeg ikke rigtigt, hvad det skulle være. Og som du selv påstår, så er set ikke ret oplagt, så jeg kan godt forstå, at du overvejede et fold.
Når det er sagt, kan jeg aldrig folde 2nd set i så lille en pot, så jeg kigger any day selvom det måske er marginalt -EV for en weak/passive spiller.

Omkring image, så er jeg enig i, at crazy helt sikkert er at fortrække. Men mixet op med lidt andre dobbelttydige signaler ser jeg ikke som direkte modstrid til det.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar