Goddag de herrer.
Hvad gør vi her på river og hvorfor?
Villain er reg ligesom mig og er ok aggro, men stadig fornuftig.
Han spiller 44/23/4,7.
Han ser mig umiddelbart som aggro også og vi har spillet mange hænder mod hinanden. Jeg går ud fra han ser mig som tænkende.
$400.00 USD PL Omaha
Table Lessing3 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: palmao ( $703.10 USD )
Seat 2: Um4m1 ( $382.00 USD )
Seat 3: Biggel ( $436.20 USD )
Seat 4: Hero ( $325.00 USD )
Seat 5: Wizli ( $561.20 USD )
Seat 6: Slarco ( $264.10 USD )
Slarco posts small blind [$2.00 USD].
palmao posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ Q♠ 8♦ 9♠ T♠ ]
** Dealing down cards **
Um4m1 raises [$14.00 USD]
Biggel calls [$14.00 USD]
Hero calls [$14.00 USD]
Slarco folds
palmao calls [$10.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9♦, Q♣, J♥ ] - pot 58
palmao checks
Um4m1 checks
Biggel checks
Hero bets [$38.00 USD]
palmao calls [$38.00 USD]
Um4m1 folds
Biggel folds
** Dealing Turn ** [ 2♠ ] - pot 134
palmao checks
Hero bets [$62.00 USD]
palmao calls [$62.00 USD]
** Dealing River ** [ 9♣ ]
palmao bets [$258.00 USD] - pot 258
Hero ??? Stack 211.
Riverspot med hus plo400.
At induce villain til at lave lort i den/at se svag ud.
Jeg skyder tit flop her ip, når alle checker, så min 2nd barrel kunne godt være luft.
Derudover tror jeg mit lille turn bet gør at jeg bliver callet lightere af ham hvis river blanker og jeg better igen, da jeg sandsynligvis ville have bettet tungere på turn, hvis jeg havde en orentligt hånd.
Han sidder jo enten med 9q eller j9, tror han raiser turn med JJ, når du better så lidt, hvor at se hvor han står.
dillrflush
Det giver ingen mening imo
Hvorfor skulle hand og raise turn for info? Skal han så raisefolde hvis jeg kommer over toppen?
Et turn raise for info er skidt synes jeg med set.
Pokerheh
Hvorfor?
Din turn bet sizing aabner hans river donk range paa scare cards en del. Dvs jeg tror han kan bette diverse idiot-straights, J9xx paa river. Du blocker for QQxx og selvom han kan have JJxx er det en ret lille del af hans range naar han potter ud paa river.
Call!
Med den linje han ligger tvivler jeg på vi ikke er gode her.
Hans river lead er okay, men jeg synes ikke det giver ret meget mening hvis han har os slået, omvendt ved han du er tænkende så han ville evt. kunne pille dig af en straight, men et hus ligger jeg sku ikke ned i det her spot.
For et set ville ikke spille sin hånd på denne måde.
Jeg synes virkelig ikke det argument holder.. Synes mere det er en undskyldning for at calle fordi vi har hus.
@Koller
Hvis vi antager at han har et set, tror du så han vil være villig til at kalde dit bet på turn, og tror han at hans implied odds er så gode at han kan få hele stakken ind hvis boardet pairer?
Han ser dig som tænkende og så må vi også antage at han har større succes med at bluffe dig fordi du ikke bare tyrecaller en straight på et paired board ect.
Jeg caller fordi at jeg synes hans linje virker utroværdig til at have en hånd der er bedre end os, og så er det jo et oplagt river kort for ham at bluffe på når vi har skudt på hver street på et board med open ended str8 muligheder.
Martin
Ja jeg tror da helt sikkert han caller turn med et set.
1 - Jeg better rimelig lavt, så han kan tænke det ikke er så skidedyrt.
2 - Han kan være foran med et set, hvis jeg er ude i snavs.
Jeg har svært ved at se hvad det er nogle hænder i vil have skal bluffe. Straights tager da bare deres showdownvalue, da jeg sagtens selv kan have et set og de derfor ik bare vil shove ind i mig imo.
Et board med openended straight muligheder? Er det ikke mere bare et board med straightmulighed? Det er da ik mange openended man kan have her uden at have straighten.
Vi er vel alle enig om at han som absolut minimum har to par i sin hånd for at komme til river, ikke?
@Koller
Det jeg pointerer er at der både er en til en straight på boardet med KTxx og 8Txx i ens holding.
Anyway så mener jeg bare det er et call.
Har du ikke nogen timing tells på flop/turn?
Mht river, så hælder jeg klart til call.. Der er en stribe hænder med dårlig sd value der nu bliver inspireret til et bluff, du blocker en hel del FH kombis, og han kan spille qt9 og jt9 lige sådan.. Så mon ikke du lige er god 30% ;)
jjxx er for mig at se det mest sandsynlige. Hvorfor skulle han lave en straight om til bluff på river? Og selvom han muligvis ville tage et kort af på floppet med straighten er det ikke sandsynligt at han også gør dette på turn. Du blokker for andre FH end jjxx, så dette må være buddet..
Ren air er udelukket imo..
@DF
jjxx vil da aldrig inforaise turn. Og slet ikke når hero sidder med den stacksize
Asger_B
Hvis jeg har/havde nogen er det i hvert fald nogen jeg har glemt. Men han tænkte absolut ikke over om han skulle betale hverken flop eller turn. Så omend det ikke var et snapcall han lavede, så var hans call begge okay hurtige.
Det ser ud til at jeg er den eneste der vil folde udover mino og det ville jeg da gerne have gjort eftersom han obv havde topsettet....
Men hvis i alle siger call, kan det ikke være helt skidt af mig at jeg betalte:)
Hvordan spiller I JJTx som Villain? Nogenlunde denne linje?
Ludo
Ja nogenlunde denne linie...
Ved dog ikke om jeg giver op på turn...
Jeg har endnu ikke lært PLO ordenligt, så jeg spørger lige videre.. Hvis vi er HU på floppet, vil vi så reraise JJTx? Det virker nemlig passivt andet, men jeg er som sagt uvidende på PLO.
Hm, jeg troede villain var initial.. Det gør det obv temmeligt meget mere close. Jeg ender nok i et call alligevel, men jeg vil i hvert fald hænge det tættere op på villains tendenser.
/AB
Er det helt fjollet at bette sets på flop og turn som hero?
Især det smalle bet på turn, kunne vel godt fungerer som et "malke-bet" med JJ/QQ/99/Q9/QJ/J9? oder?
Jeg har spillet omkring 2tusind hænders omaha.
@Ludo & Micki
Jeg mener det er helt standard at stikke ud på disse boards med et set, men det afhænger af villain hvad linjer jeg tager.
Jo mere agressiv villain jeg er oppe imod, jo mere action forventer jeg at få fra dårligere hænder, og så vil der nok komme lidt mere varians i det, men jeg gider ikke spille store pots og investere for meget af min stack for så at give op, og i de tilfælde mener jeg at det er bedst at få stakken ind, enten ved at give på nakken eller gå i call-mode hvis en villain laver det typiske "1-2-3 street 3/4 eller potsize bet" move og er blevet taget i at lave snavs før. Ultra aggro PLO spillere plejer dog altid at have en lille smule outs de kan improve med, men jeg har mødt mange af disse totalt lunatic personer som burde hedde "POTSIZE RAISE" til mellemnavn.
Der er stadig mange, rigtig mange, pivringe PLO spillere som ikke spiller der hænder optimalt og laver mange fejl, og i et spil som er så varians præget og giver store udsving med masser af af 60-40 65-35 70-30 og lign. hænder det er det en betingelse at man spiller en ret fornuftig omgang omaha før at man over en meget stor sample ser stabile resultater.
At der er så meget varians i PLO gør også at mange spillere tilter meget mere end de gør i NLHE fordi det tit er et close race hvem der vinder den pågældende hånd.
En af de største fejl folk begår er i mit hovede at de tænker for meget over at de har en god draw i forhold til pot odds.
Fordi at der er så mange combi hænder som folk kan have bluffer folk også meget mere på PLO600+ og de spil er ret så sindsyge på f.eks. iPoker, Boss og lign.
Jeg forstår ikke, at i siger villian kan være ude i noget (ses i hvertfald sjældent med et så dry board).
Der er 4 med på floppet, og floppet indeholder intet FD.
har han K10 ville vi højst sandsynligt høre om det på turn.
Når river så kommer som den gør og han insta skubber, ligner det noget ala JJ10, QQ10, Q910.
evt. med en 8'er. (kan ikke se hvad han ellers skal kalde hele vejen med, 2'eren kan umuligt hjælpe ham, og der er stadig intet FD).
Eneste hero slår er J910 + QJ10, og en 10,8 som han (villian) har kaldt hele vejen og vælger at lave det om til et bluff ala fuld hus på river.
ludo og micki
Synes det er fint at stikke ud med et set ip her, ogås på turn.. Men når man stikker turn så skal det så også være for at calle rest på turn. Men jo jeg kunne godt spille settet på samme måde, som jeg spiller denne straight.. Netop det gør også at jeg tror at villains bluff-frekvens er mindre, da jeg let kunne sidde med huset, hvis han ikke selv gjorde det.
Jeg checker flop bagved
Jeg checker turn bagved
Som spillet caller jeg river
Han har enten JJ Q9 eller luft..... men det er meget svært for ham at komme til river med luft og har han ikke et hus ligner pot bet jo ikke ligefrem et bloking bet med en dårligere hånd. Tror ikke han potter her med J9.
Jydemand
Jeg har skrevet at han havde topset, så han har ikke JJ eller Q9;)
KP
Kunne altså være nice hvis du bare engang imellem gad uddybe, hvorfor du vil tage de linier. Det er sgu svært rigtigt at få noget som helst ud af det der.
Check floppet bag for induce og for at kunne VB nemmere?
Nu hvor jeg bettede floppet så vil du checke turn bag for at induce/VB nemmere på river.
Du caller river fordi?