Hej derude
Jeg bor i København og har i mange år haft nej tak til reklamer og aviser på min postkasse. Hvis der er noget der er idioti i min lille verden eller et glimrende eksempel på menneskets uhensigtsmæssige udnyttelse af jordens ressourcer, så må det da være husstandsomdelte reklamer.. Specielt efter internettets opfindelse og udviklingen af apps.
Lad os starte med at få lavet Nejtak-ordning om til en Jatak-ordning: http://www.b.dk/nationalt/danskerne-klar-til-opgoer-med-husstandsomdelte-reklamer
Men galskaben slutter jo ikke her.
Efter jeg flyttede sidste gang har jeg haft skjult adresse. Dette har betydet at jeg har haft modtaget adresserede reklamer fra postnord. Jeg har skjult adresse, så virker det ikke at være tilmeldt robinsonlisten (den ordning man også skal tilmelde sig på borger.dk foruden nejtak-ordningen via postnord).
I starten fik kun sådan en adresseret forsendelse i et postnordomslag med 1-2 reklamer en enkelt gang om ugen, men det er nu vokset til at være 2 gange om ugen med en 4-10 reklamer hver gang.
Jeg har uden held prøvet at finde ud af hvad jeg kan gøre for at slippe for disse reklamer.
Mit spørgsmål:
Hvorledes kan jeg slippe af med adresserede forsendelser til min privat adresse. Jeg er tilmeldt robinsonlisten og har skjult adresse, og den vil jeg gerne bibeholde?
Gode nyheder fra Coop, august 2016:http://politiken.dk/forbrugogliv/art5633771/Coop-dropper-tilbudsaviserne-fremtiden-er-personlige-digitale-reklamer
fra artiklen : Den enkelte dansker uden nej tak på postkassen modtager hvert år mellem 60 og 65 kilo reklamer.
Stadig 60% danske får reklamer , dog fra november 2014: http://politiken.dk/forbrugogliv/forbrug/indkoeb/art5550832/Antallet-af-nej-tak-til-reklamer-stiger-med-30-procent . Sakset fra anden artikel august 2016:
DANSKERNE OG TILBUDSAVISERNE
Ifølge en undersøgelse gennemført af Epinion for Deloitte her i 2016, bladrer over halvdelen af danskerne (56 pct.) tilbudsaviserne igennem, før der købes dagligvarer ind til familien.
Over 40 pct. af de danske husstande i dag har et »Reklamer Nej Tak«-skilt på postkassen.
Ifølge Forbrugerstyrelsen udkommer der hvert år 33.000 sider tilbudsaviser til danske husstande. Til sammenligning modtager vores svenske naboer blot 9.000 siders reklamer.
Gode nyheder fra januar 2017: http://www.business.dk/media/nu-er-det-slut-med-tidsbegraensning-paa-nej-tak-til-reklamer
Jeg kan dog ikke google mig til nogen artikler om at dagligvarebutikkerne skifter om fra almindelig omdeling til adresserede forsendelser