"rodebutikken" (dell u2711, iPhone 5, overvågning osv.)

#1| 0

Så er det tid til at få ryddet en smule op i produkterne i hjemmet. Der er både nye uåbnet ting samt et par brugte genstande. Måske det kunne være noget for jer.

Vi begynder i det brugte.

Dell u2711 2560x1440 (har en defekt)
Der er en længere skygge på skærmbilledet. Denne skygge ses kun på en fast farvebaggrund, dog ikke hvid og sort. Jeg har levet med denne fejl i over et år og den fremkommer normalt når skærmen er "varmet op". På en ganske alm. fotobaggrund ser man ikke skyggen, det samme gælder film, spil osv.

Udover det så taler skærmen jo nok for sig selv. Måske en af de mest brugte til poker, da opløsningen (2560x1440) egner sig godt til dette formål. Der er et hav af tilslutnings muligheder og hvis man vil nørde lidt af de tekniske egenskaber kan der læses et review af skærmen HER

Der medfølger kun et alm. strømkabel samt et kabel til USB port udvidelsen i skærmen.

Pris: 1700 kr. (SOLGT)

iPhone 5 16gb (ødelagt skærm)

Telefonen har været tabt en enkelt gang, desværre med det resultat at skærmen blev knust. Der er ikke meget billede tilbage på displayet(ca. halvdelen), men man kan se den starter op osv. Telefonen er købt maj måned 2013 og uheldet skete samme år omkring julen, men den har bare fået lov til at ligge efterfølgende, så den står derfor rigtigt pænt hvis man ser bort fra fronten. Så står du med lysten til et lille gør-det-selv projekt, vil jeg tro den kan laves for 300 kr. ved køb af nye dele enten via ebay HER eller måske andre danske forhandlere. Det skulle være til at fikse selvom man måske ikke har hænderne skruet rigtigt på, da der findes et hav af youtube videoer som viser præcist hvad der skal gøres. Jeg har gendannet den til fabriksindstillinger med den nyeste opdatering.

Pris: 650 kr.

WiFi overvågningskamera

Nyt og ubrugt. Har aldrig været pakket op. Der blev købt 2 stk. i december måned og har kun brug for det ene. Kameraet kan bruges til alt fra alm. tyverisikring til baby alarm/overvågning eller hvis man blot vil holde øje med hunden i hjemmet. Det er simpelt at sætte op og der vil være adgang fra browser, iphones eller android telefoner. Kameraet har en bevægelses sensor der sender dig en push besked med et billede i 720 opløsning så snart bevægelse forekommer (man kan indstille følsomhed og slå push alarm til/fra som det passer en). Der er 2 vejs kommunikation så man kan tale med folk i den anden ende. Derudover kan det panorere lydløst rundt samt kigge op/ned - alt sammen styret via din smartpone. Den tager microSD kort op til 32gb til kontinuerlig video optagelse. Vægbeslag medfølger også. Jeg synes personligt det her produkt er genialt til prisen og skaber god tryghed.

Pris: 350 kr.

2 stk. Gorilla Pod, Joby Gribtight
Helt nyt og ubrugt produkt. Med GorillaPod kan du sætte din telefon fast til hvad som helst - hvor som helst! Stativet kan bøjes, foldes, stå eller hænge – de fleksible ben giver stabilitet, selv på ujævne overflader. Kuglehovedet gør det nemt at justere vinklen, så du får det ønskede motiv. Det smarte GripTight Mount passer til alle de populære smartphones - også når de er forsynet med et cover (bredde fra 54-72mm).
GorillaPod stativet er forsynet med standard 1/4" stativgevind, så det kan også bruges sammen med f.eks. et kompaktkamera.

150 kr. pr. stk.

3-1 universal kameralinse

Helt nyt, aldrig været brugt. Købt i december. Stadig i org. emballage. Fisheye, vidvinkel og makro linse. Et produkt til smartphone fotografen. Passer til alle telefoner. Der følger også lens caps med. Jeg har selv et sæt og synes macro linsen er rigtig brugbar, hvis man altså går op i den slags. De andre 2 er også fine, men dem bruger jeg ikke så hyppigt.

Pris 150 kr.

USB 3.0 Hub 4 ports.

Nyt uåbnet produkt. Købt i december. Slim design.

Pris 150 kr.

Musemåtte Steelseries QcK+

Nyt, uåbnet produkt. Købt i december. 450x400x2mm

Pris 120 kr.

Det var vidst det hele. Hvis der er spørgsmål til produkterne fyrer i jo bare løs. Alt kan ses i Herning området og jeg sender gerne mod betaling.

Redigeret af ih8str8 d. 21-01-2016 06:41
18-01-2016 16:30 #2| 0

Den der Iphone .... er det den samme du havde problemer med her? Iphone 5 med sort plet/skygge på skærm/foto efter opdatering. (Maj 2013)

Alt efter hvad det kommer til at koste at få skiftet skærmen har jeg måske en veninde, der kan være interesseret i telefonen - kun måske, jeg ved faktisk ikke om hun har fået skiftet sin Iphone4 ud til noget nyere.

18-01-2016 17:23 #3| 0
OP

Nej, det er ikke den samme telefon. Den jeg sælger herinde er en telefon min kæreste ejer, som også vil fremgå af kvitteringen. Hvis et af de mange værksted skal stå for rep. vil jeg ikke tro det kan gøres for under 500 kr. Men hvis man har mod på at prøve det selv, står man i hvert fald med en billig telefon.

18-01-2016 18:29 #4| 0

ok, Tak for info.

Jeg giverb besked videre til min veninde og hvis hun er interesseret skal jeg nok skrive det

19-01-2016 11:52 #5| 0

Hvor lang er ledningen til den USB 3.0 hub ?

20-01-2016 01:19 #6| 0
OP
TiltThis skrev:Hvor lang er ledningen til den USB 3.0 hub ?

Omkring de 15 cm.

21-01-2016 04:52 #7| 0

Hvilken model er overvågningskameraet?

21-01-2016 06:40 #8| 0
OP
Hejhep skrev:

Hvilken model er overvågningskameraet?

www.coolsmartphone.com/2015/02/10/annke-sparkle-sp1-ip-camera-review/

Jeg kan se nyprisen er faldet yderligere, så for at gøre et salg attraktivt igen, ændre jeg prisen til 350 kr.
23-01-2016 12:05 #9| 0

Hvordan får kameraet strøm? Er det en meter ledning og så en klods af en transformator?

Kræver det statisk ip at overvåge udefra?

23-01-2016 16:59 #10| 0
OP
Fuglsang skrev:Hvordan får kameraet strøm? Er det en meter ledning og så en klods af en transformator?

Kræver det statisk ip at overvåge udefra?

Ledningen er vel omkring 1 meter og uden en klods af en transformator :-) det er både statisk samt dynamisk ip der kan bruges.

Redigeret af ih8str8 d. 23-01-2016 16:59
23-01-2016 17:15 #11| 0
OP

Jeg skal også lige for god ordens skyld meddele at tråden lukker igen mandag middag, da jeg skal på en længere rejse der. Så hvis folk vil handle er det ved at være sidste udkald.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar